نکاتی در ارتباطات اجتماعی
نکاتی در ارتباطات اجتماعی

نکاتی در ارتباطات اجتماعی

نکته یازدهم :مهارت نه گفتن

مهارت نه گفتن را در خود تقویت کنید و حقوق خود را بشناسید و به آن احترام بگذارید اینگونه از ابراز نظر شخصی خود هراس نخواهید داشت.

نکته دهم : جلب توجه محترمانه دیگران


اگر در جلسه ای بودید که کسی پیشنهاد شما را از طرف خود بیان کرد با گفتن چیزی مانند این « به نظر می رسد که شما هم با آنچه من قبلاً گفته ام موافق هستید ، متشکرم و همین جا اعلام می کنم که در این مورد می توانید روی کمک من هم حساب کنید » توجه دیگران را به خود جلب کنید.

نکته نهم : رعایت حقوق دیگران

به حقوق افراد غیر سیگاری احترام بگذارید و در حضور آنها سیگار نکشید و یا حداقل از آنها اجازه بگیرید.

نکته هشتم : آداب صحبت با دیگران

هنگام گفتگو بیش از حد به دیگران نزدیک نشوید و به مصاحب خود دست نزنید. سعی کنید به اندازه یک دست کشیده (حدود 50 سانتی متر) با دیگران فاصله داشته باشید.


«این فاصله حریم شخصی افراد است به آن احترام بگذاریم»





نکته هفتم : خرید کردن

موقع خرید در مورد انتخاب دو جنس مشابه ، زیاد وقت صرف نکنید و اوقات فروشنده را نگیرید ممکن است او با روی گشاده منتظر تصمیم شما بماند اما مسلماً......


«شما او را از فروش دیگری باز داشته اید»




نکته ششم : رعایت آداب اجتماعی

نزدیک ایستادن به همکاران و یا برخورد فیزیکی با آنها اصلاً صحیح نیست. یادمان باشد که :


« محل کار جای برقراری ارتباط کاملاً صمیمانه نیست. »





نکته پنجم : معجزه لبخند

لبخند بزنید ، لبخند زدن باعث می شود دیگران راحت تر به شما اعتماد کنند و ارتباط بهتری با دیگران برقرار کنید. لبخند زدن نشانه اعتماد بنفس است و کمک می کند که دیگران را راحت تر به سمت خود جذب کنید.


پس بدون نگرانی لبخند بزنید البته با در نظر داشتن شرایط و البته در حد تعادل




نکته چهارم : احوال پرسی گرم و صمیمانه با زیر دستان

همیشه با همکارانی که وظایف خدماتی بر عهده دارند مثل راننده ، آبدارچی و یا دربان به گرمی سلام و احوال پرسی کنید و در ازای خدماتی که به شما می دهند از آنها تشکر کنید این کار باعث می شود که آنها با رضایت خاطر بیشتری وظایف خود را انجام دهند و در نتیجه احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند.

نتیجه : قدردانی از دیگران ، نه تنها نشانه ادب و شخصیت شماست بلکه ناخواسته باعث انجام کارها با کیفیت 100 % می شود.


نکته سوم : رعایت اصول حرفه ای مهمان شدن

قانون هر خانه ای برای صاحب خانه محترم است . اگر آنها با کفش وارد نمی شوند شما هم حق ندارید با کفش وارد خانه شوید اگر تلویزیون نگاه نمی کنند و یا روی زمین نمی نشینند شما هم همان کار را بکنید.


خلاصه کلام : آرامش زندگی میزبان را با حضورتان بهم نزنید.



نکته دوم : رعایت ادب در هنگام تایپ متن ایمیل یا چت

ضمن عرض سلام و ادب خدمت بازدید کنندگان گرامی و نظر به نزدیکی به زمان تحویل سال 1393 بنده نیز به نوبه خود حلول سال نو را به تمام هموطنان عزیزم در جای جای کره خاکی علی الخصوص بازدیدکنندگان گرامی این وبلاگ تبریک و تهنیت عرض نموده و سالی توأم با موفقیت  و سربلندی را از درگاه ایزد منان برای همگی عزیزان مسئلت دارم.


****************************************

در هنگام تایپ متون و نوشته ها به زبان لاتین در محیط چت و ایمیل ، از تایپ کل جمله یا کلمه با حروف بزرگ خودداری کنید ، زیرا تایپ با حروف بزرگ به معنای فریاد زدن و داد زدن محسوب می شود و افراد دوست ندارند با آنان با لحن تند و بلند صحبت شود.




نکته اول : برخورد در برابر ضعفهای خودمان

ضعف ها و ناتوانی های خودتان را به کسی نگویید. هر کسی ضعف ها و ناتوانی هایی دارد ، اما لازم نیست که این مسئله را به اطلاع همه برسانید اگر چنین کاری بکنید آن ضعف را اسبابی برای شوخی و خنده دیگران می کنید.
چنانچه نسبت به چیزی حساسیت دارید آن مسئله را با کسی مطرح نکنید و پیش خود در درون خود نگه دارید
دقیقاً شبیه یک راز....



شروع کار

با سلام و عرض خیر مقدم خدمت بازدیدکنندگان گرامی:

در این وبلاگ بر آنیم تا نکاتی طلایی در ارتباطات اجتماعی را تقدیم شما عزیزان کنیم امید است با نظرات گویا و سازنده خود یاری گر ما در ادامه راه باشید.


با تشکر : مدیر وبلاگ