راه اندازی سایت Computer-q-a.ir

به نام هستی بخش

باسلام

حضور بازدید کنندگان عزیز اعلام می دارم از این به بعد جهت طرح هرگونه سوال لطفا از سایت

http://www.computer-q-a.ir استفاده نمایید.

به مرور زمان تمامی مطالب موجود در این وبلاگ به سایت منتقل خواهد شد.

ذکر یک نکته دوستانه برای تمامی عزیزان لازم است، با احترامی که برای تمامی شما دوستان و بازدید کنندگان قائل هستم و این که متخصص تر از ینده در اینترنت و کشور وجود دارد از این پس جهت رفع مشکلات کاربران به صورت آنلاین هزینه ی توافقی آن اعلام و اخذ خواهد شد.

کافیست جهت رفع مشکل به صورت آنلاین به آدرس ایمیل زیر درخواست خودتان را اسال فرمایید

zamani     @  Computer-q-a.ir   (بدون فاصله)

باتشکر از شما.

باتشکر

 

پاسخ

به نام هستی بخش

سلام

معذرت بابت تاخیر و کم بودن وقت من. بازم میگم قبل از طرح سوال خواندن این مطالب در **** پيش نياز **** توصیه می کنم.

توي کامپيوترم ويندوز ايکس پي را نصب کردم دفعه اول ويندوز بالا اومد اما دفعات بعد ويندوز بالا نمياد و پيغام ريستارت ميدهد بعد از ريستارت چند بار  f8را زدم دوباره همين پيغام را ميدهد سيف مد را انتخاب کردم يک صفحه سياهي مي آيد که نوشته سيفمد و جلوي ان نوشته سرويس پک 3 به نظرتون بايد چيکار کنم ?
خوب احتمال زیاد شما بعد از این که ویندوز نصب می کنید آن را ویروسی می کنید. طبق متن در پیش نیاز ویندوز نصب کنید و آنتی ویروس را تنظیم و به روز کنید.

وقتي ميخوام از ياهو عکسي رو ارسال کنم بعد از اينکه آپلودش ميکنمو ارسالش ميکنم براي يکي به صورت بلاک ارسال ميشه و اون طرف بايد شو بلاک ايميج رو بزنه تا عکسو ببينه چجوري ميتونم ايميلي رو ارسال کنم که اينجوري نباشه؟
پاسخ :
کاری به شما نداره طرف مقابل شما باید در تنظیمات ایمیل خودش اجازه بده که کل عکس ها را باز کنه و نمایش بدهد.

چرا وقتي وييندوز را عوض مي کنيم بعضي از برنامه ها که در درايو هاي ديگه هستن، ديگه اجرا نميشن؟

وسوال دوم اين که وقتي ميگيم يه درايو رو فرمت ميکنيم يعني چي؟؟
پاسخ : خوب زمانی که شما برنامه ای را نصب می کنید یکسری از فایل ها و تنظیمات در خود ویندوز جاری شما انجام می شه که با عوض کردن ویندوز آن ها هم پاک می شن در نتیجه برنامه هایی که چنین وابستگی ای دارند از کارخواهند افتاد. و فرمت کردن : فرض کن شما اتاقی داری (یعنی هارد یا درایو) که می خواهی در آن کتاب (فایل های شما ) بچینی!  همینطوری که نمیشه بریزی وسط اتاق درسته ؟ ! پس باید قفسه بندی و مرتبش کنی و هر کتابی را درجای خودش و با آدرس درست سرجاش بذاری. به این کار می گن فرمت کردن.

پايين کامپيوتر علامت روشن بودن بلوتوث چه رنگيه؟قرمزه يا سفيد؟ مرسي
پاسخ : بستگی داره اما معمولا زمانی که روشنه و درحال کار نیست آبیه وقتی درحاله کاره قرمز یا زرد میشه و وقتی خاموشه کمرنگ میشه.


اگر ممکنه خواهش ميکنم  طريقه تعويض پسورد اينترنت
ADSL
را برام کامل توضيح بفرمائيد
پاسخ : معمولا با آدرس 192.168.1.1 وارد می شن که این آدرس را در اینترنت اکسپلورر وارد می کنن و با رمز admin و نام کاربری admin وارد تنظیمات adsl می شن حالا در قسمت Connection یا wan یاید یک تنظیم فعالی داشته باشی (که بسته به هر مدل مودم فرق داره و بهتره راهنمای آن را بخوانی) کافیه آن را ویرایش کنی و رمز ADSL جدید را وارد کنید. فقط دقت کن رمز خط ADSL به درد کسی نمی خوره ! شاید منظورت عوض کردن رمز وایرلس مودمت هست که بازم باید وارد تنظیمات مودم با آدرسی که دادم بشی و در قسمت Lan یا Network یا Wireless یا Wifi بشی و طبق راهنمای مودم عوضش کنی.


من اينه که دي وي دي رام چند روزي چيزي واسم باز نمي کنه يعني دي وي دي داخل درايورش قرار ميدم وقتي مي خوام وارد  درايو بشم  دي وي دي را بيرون ميده و ميگه کهinsert a disc .
پاسخ : راهنمایی نداره بهتره عوضش کنی.

من بعد اين که کامپيوتر هايبرنيت مي کنم يو اس بي کامپيوتر از کار ميوفته يعني ديگه هيچ ديوايسي نمي تونم به سيستم وصل کنم و پيغام ميده که يو اس بي ها غير فعالن

پاسخ : سعی کن درایور های مادربردت را به روز کنی شاید برطرف بشه اگر نشد از آخرین نسخه ویندوز استفاده کن.

من يه هارد ديسك دارم كه برنامه Dos6.22  دارد و در حال حاضر اين برنامه به همراه چند برنامه ديگر خراب شده اند ميخواهم يك Dos جديد نصب كنم .بفرمائيد كه Dos6.22 قابل Install  شدن از كجا تهيه كنم . CD Dos 6.22  Bootable  را دارم .
 پاسخ : نمی دونم اما به نظرم توی مجموعه نرم افزار های قدیمی یا توی بازار شاید پیدا کنی اما حتما توی اینترنت هست.

1-ويندوز دير بالا مياد  ديفراک کردم
2-چيکار کنم برخي سايتها بالا نياد مثل سايتهاي فروشگاهي
مي خواستم بدونم چرا آيکن هاي برنامه هام پاک ميشه
پاسخ : 1- DiskcleanUp هم انجام یهذره Desktop را هم خالی کن.
2- هیچ کار نمیشه کرد فقط باید زود ببندیشون.
3- خودکار پاک نمیشن مگر ویروسی باشن.


من جديدا ويندوزم رو عوض کردم.هم ويندوز قبلي هم جديده 7 است.ولي توي اين جديده هيچکدوم از player هام تصوير نداره فقط صدا داره.ميخواستم بدونم برنامه اي به عنوان پيش نياز ميخواد؟هم kmp دارم هم codec هم player هاي خود ويندوز ولي هيچکدوم تصوير ندارن.
پاسخ : توی ویندوز جدیده درایور ها را نصب کردی ؟


سوال دارم:ميخواستم يه برنامه اي روي کامپيوتر کسي نصب کنم که اون هر چي تايپ ميکنه رو ببينم و هر چند لحظه يک بار از صفحه ش عکس بگيره و به ايميلم ارسال کنه.
خيلي تحقيق کردم و جواب هاي مختلفي گرفتم.الان به اين نتيجه رسيدم که بهترين برنامه ساب سون هست.خيلي سايت ها رو گشتم که برنامه اصلي رو پيدا کنم و بالاخره تونستم ورژن2.3 رو پيدا کنم.الان من اين برنامه رو دارم ولي کار با اون رو بلد نيستم.خيلي سايت گشتم دنبال اموزش اين برنامه ولي انگار چون ورژن اخره،چيزي دربارش پيدا نکردم.ولي تو خيلي از سايت ها اموزش ساب سون ورژن2.2 هست که نميتونم برنامه اصلي اون رو پيدا کنم و در نتيجه من تو خيلي جا ها با مشکل رو برو هستم.الان از شما ميخوام که يه برنامه خوب بهم پيشنهاد کنيد.نميدونم هر جور برنامه اي ميخود باشه ولي اموزش هم داشته باشه.هر جور تروجان باشه يا کيلاگر يا ساب سون
پاسخ : یه باره بگو میخوام جاسوسی کنم ! با برنامه Spyclassroom یه کارایی میشه کرد اما اصولا این برنامه ها با ضعیف ترین آنتی ویروس هم شناخته می شن و باید آنتی ویروس را تنظیم کنی که کاری بهش نداشته باشه.


سلام برنامه وب کم ريخته شده ولي نمايش نمي دهد چه بايد کرد؟
پاسخ : برنامه کافی نیست درایور آن هنم باید نصب بشه.


ميخواستم بپرسم چطوري ميتونم هر متني با هر نوع رنگ زمينه اي که ميذارم تو وبم رنگ زمينه اش با رنگ زمينه وبم يکي بشه؟
پاسخ : بستگی به قابلیت های وب شما داره اما باید رنگ زیمنه متن را با رنگ زمینه وب یکی انتخاب کنی.


من ميخوام از عکس هاي فلش توي سايتم استفاده کنم ولي هميشه با پيغام اينکه فلش اينستال کنيد مواجه ميشوم با اينکه فلش هم دانلود کردم و نصب کردم نميدونم چرا اين فايلها رو پشتيباني نمي کند
پاسخ : آخرین نسخه آن را باید نصب کنید.


سلام خسته نباشيد لپ تاپم نميدونم چي شده همه برنامه هام با windowes media center باز ميشه
پاسخ : یک کاربر جدید بساز و از این به بعد با آن کار کنید.

وقتي deusername ،license coرا براي نرم افزار بابي لون مي خواهد چي بزنيم.؟
پاسخ : توصیه میکنم که Babylon نصب نکنی اما با این حال باید نسخه کرک شده ی آن را پیدا کنید که معمولا در سایت های دانلود فارسی وجود داره و راهنمای آن هم هست.


چرا سيستم تمام سايتها رو باز مي کنه فقط ياهورو باز نميکنه ؟راه حلي براي استفاده از ياهو هست؟
پاسخ : از آخرین نسخه Firefox یا کروم استفاده کن و اگر باز هم همین طور بود ربطی به سیستم شما نداره مشکل اینترنت ایرانه.


فک کنم کامپيوترم ويروسي شده(ويندوزم 7ئه)تمامي آيکون هاي رديف پايين دسکتاپم به يک شکل درآمده اند!مثلأشکل آيکن wordروگرفته اند!موزيلاواينترنت ايکسپروررم که جزء همون آيکن ها هستن يعني شکل آيکن word روبه خودگرفته اندودرضمن هرچه قدرروشون کليک ميکنم بازنميکنن ؟؟؟ميشه يه راه حل ساده روبه من پيشنهادکنيد؟
پاسخ : مسیر زیر را بروید : start>control panel>user account بعد روی Create new account  کلیک کنید و یک اسم بدهید و  حالت Administrator را نتخاب کنید حالا یک رمز وارد کنید و دستگاه را خاموش روشن کنید. از این به بعد با کاربر جدید کار کنید.


من لپ تاب دل 1520 وسترو دارم که سي رمش خراب شده و از سي دي رم اکسترنال استفاده مي کنم ميخام ويندوز 7 را نصب کنم اما موقع نصب بعد از زدن دکمه lnstall now اين پيغام windows setup encountered an internal error while loading or searching for an unattend answer file ميده و اجازه ادامه نصب را به من نميده
پاسخ : DVD ویندوز مشکل داره یا DVD-External شما خراب شده یا به احتمال زیاد DVD ویندوز کثیفه.

لپ تاپ من با کابل شبکه و بدون کابل شبکه البته بدون گذاشتن رمز براي شبکه وايرلس وارد اينترنت ميشه ولي وقتي که رمز ميذارم اصلا رمز رو قبول نميکنه، پشتيباني بهم گفت رمز رو فيکس 8 رقمي بزار بازم درست نشد. يعني رمز رو عين هموني که در pre-shared key تنظيمات مودم وارد کردم ميزنم ولي ميگه غلطه!
حالا به عنوان آخرين راه حل بهم گفتن ويندوز رو عوض کن.
شما راه حل بهتري سراغ ندارين؟
پاسخ  : داخل تنظیمات مودم  بشید و در تظیمات وایرلس   Security Mod  را روی WPA2 بذار و دوباره امتحان کن.


سلام من وقتي ام پي تيري پليرم را در کامپيوتر مي گذارم باز نمي شود چکار کنم؟
پاسخ : مدلش چیه ؟  اسمش چیه ؟ ممکنه درایور داشته باشه ممکنه ویروسی باشه.

ايا اگر هربار کامپيوتررا خاموش ميکنيم مودم اي دي اس ال را هم خاموش
کنيم مشکلي پيش ميايد
پاسخ : خیر.


وقتي ايميلم رو باز ميکنم به صورت رديفي باز ميشه و ناقص . هيچوقت اين اتفاق نيفتاده بود و مشکلي نداشتم حتي تو برنامه هام .
پاسخ : مشکل از اینترنت ایرانه ! فقط این که همیشه از نسخه به روز Firefox یا کروم استفاده کنید.


سلام خوب هستين؟
وبلاگ خيلي قشنگ و آموزنده اي دارين.
خواستم بپرسم آيا دولت به کارهايي که ما در سايت فيسبوک (https) انجام ميدهيم دسترسي داره؟
ميتونه بفهمه واقعا صاحب يه پچ کيه؟
نرم افزار في@ل@تر ش@کن ho@tsp@ote sh@iel@d استفاده ميکنم.
پاسخ : ممنون، هرچند که خیلی خیلی کم وقت میکنم جواب دوستان را بدهم. در مورد Https فعلا که نه و نمی تونه. و شدیدا توصیه می کنم از ف ی@لت@رش@کن های رایگان استفاده نکنید.


بنده مغازه کامپيوتري دارم چند وقته پيش يه نفرکامپيوترشو آورد گفت فقط به سايت گوگل نميره من امتحان کردم ديدم نميشه البته دو روش خودم ميدونم که علت از چيه ميخوام علت اصلي شو از شما بپرسم؟
پاسخ : منم نمی دونم کاش به منم راه حلتو میگفتی.

چند وقتي هست که موقع وصل شدن به اينترنت بعد چند دقيقه يک دفه سيستم هنگ ميکند و هيچ کاري نميتونم انجام بدم جز سيستم را ريستارت کنم.از ويندوز 7 استفاده ميکنم؟
پاسخ : ویروس!


در اينترنت اشکال داخل کادر نمياد
مثلا در مورد مشاهده سوابق بيمه شده بيد از وارد کردن اطلاعات اون شکل درون کادر نمياد
پاسخ : راستش این مشکل منم داشتم که متوجه شدم از نوع برنامه نویسی سایت بیمه هست که مشکل داره و هردفعه یه جوره !!!! باید دوباره تلاش کنی و با مرورگر های Firefox یا internet explorer 8 یا کروم هم امتحان کنی.

پاسخ آذر

به نام هستی بخش

سلام، بعد از مدت ها بالاخره وقت کردم یه تعدادی جواب بدم.

سوال :
حدود هشت سال پیش یک کامپیوتر گرفتم که هر دفعه ویندوز رو عوض می کردم به راحتی درایور ها رو از روی کارت گرافیک نصب می کردم و حدود 2 ماه هستش که وقتی کارت گرافیک رو از روی درایور نصب می کنم با عث میشه ویندوز پاک شود و این پیغام رو بده ( system32\config\system ) و اینکه r رو بزن تا ویندوز تعمیر شود ، البته فکر کردم کارت گرافیکم خراب شده و اون رو عوض کردم ولی دوباره با کارت گرافیک جدید هم همین اتفاق افتاد. البته تا وقتی کارت گرافیکم رو نصب نمی کنم و بصورت استاندار نصب هستش هیچ اتفاقی نمی افتد و کامپیوترم به راحتی کار می کنه.
پاسخ : خیلی عجیب به نظر میرسه اول به خاطر این که میگید همه درایور ها را از روی کارت گرافیک نصب می کردم !!! احتمال میدم که کارت گرافیک شما Onboard بوده و یا با فکر می کردید با رفع شدن پرش تصویر هنگام نصب نبودن کارت گرافیک همه درایور ها نصب هستن ! و دوم این که با نصب درایور ویندوز ازبین بره !
حالا شما استارت را باز کنید و روی Mycomputer کلیک راست کنید و وارد Manage بشوید و از لیست سمت چی Device Manager را انتخاب کنید سپس در سمت راست چیزی با علامت زرد و تعجب یا سوال نباید داشته باشید. اگر بود باید درایور های آن ها را پیدا کنید و نصب کنید. برای پاک شدن ویندوز هم ممکنه هارد دیسک شما بدسکتور داشته باشه و یا هارد شما ویروسی باشه  پس بعد از نصب ویندوز وارد درایو ها نشید و هیچ فلشی متصل نکنید تا آنتی ویروس به روز نصب کرده باشید.
---------------------------------------------------------------------
سوال :
من ویندوز سون دارم و وقتی وبکم را به رابانه وصل می کنم درایور های وبکم نصب می شود ولی رایانه ان را نمی شناسد
مشکل از کجاست؟
پاسخ : احتمالا باید نرم افزار وب کم را هم نصب کنید.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
سوال :
دی وی دی رایتر من خراب شده.سی دی نمی خونه
وقتی سی دی میذارم قرچ و قروچ میکنه و می چرخونه سی دی رو(وقتی می زنم سی دی بیاد بیرون بعضی وقتا با چرخش میاد بیرون)ولی در کل اجرا نمی کنه حتی سی دی ویندوز هم بوت نمیشه.
یه مشکل دیگه هم دارم اونم اینه که می خوام رایتر رو از کیس دربیارم (اولین باره می خوام درش بیارم)ولی هرچی زور می زنم کابل پاور در نمیاد،قلق خاصی داره؟
پاسخ : باید عوضش کنید و با کمک یه ابزار درش بیارید.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
سوال : چگونه سی دی نصب وب کم سیلیکون رو از اینترنت دانلود کنم؟
باید وارد سایت سازنده آن بشید و حتما جایی برای دانلود درایور ها گذاشته باشه.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
سوال :
پرینترم پیغام
 operation could not be completed .the print spooler service is not running
 
می دهد و پرینت نمی گیرد مشکل چیست ؟
پاسخ : سرویسی در ویندوز هست به اسم اسپولر اگر مشکل پیدا کند پرینت نمی گیرد قبل از تعویض ویندوز یک بار درایور پرینتر را نصب کنید و دوباره سعی کنید اگر نشد ویندوز را عوض کنید و احتمال سوم مشکل از فرمتر خود پرینتر هست که باید ببرید تعمیرگاه.
-------------------------------------------------------------------------------
سوال : سلام.مدل لپ تاپم hp ci7 گرافیک 2.5وهارد750اتوکد2012که نصب می کنم اجرا که می کنم صحنه اهسته میشه درایور ها همه نصبه به 1برنامه نویس هم نشون دادم گفت لپ تاپ2تا سی پی یوداره که یکی از سی پی یوها مال گرافیکه که گفت سی پی یوگرافیک لپ تاپ من احتمالانصب نیست!
پاسخ : اگر در هنگام جابجا کردن صفحه های ویندوز با پرش مواجه می شوید کارت گرافیک شما نصب نیست.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
سوال :
لپتاپم ویندوز 7 دارد. گاهی اوقات که میخواهم یک فایل پی دی اف را دانلود کنم پیغامی گوشه سمت چپ کامپیوتر ظاهر میشود و میگوید
this type of file can harm your computer. do you want to keep it anyway?
من بعدا این فایل پی در اف را با کامپیوتر دیگری دانلود کردم، یک فایل پی دی اف معمولی بود که ویروس هم نداشت.
لازم بذکر است که این پیغام فقط گاهی اوقات و برای برخی پی دی اف ها داده میشود ولی برای برخی پی دی افهای دیگر ظاهر نمیشود.
پاسخ : زمانی که سیستم شما امضاء دیجیتال فایل را پیدا نکنه اخطار می ده که ممکنه فایل مخرب همراهش باشه اگر از فایلتون مطمئن هستین مشکلی نداره و آن را دانلود کنید.
-----------------------------------------------------------------------
سوال : من ویندوزمو پاک کردم ولی اشتباهی توی درایو D نصب شد حالا همه اطلاعاتم پاک شده میخواستم بدونم چیکار کنم اطلاعاتم پاک شده
پاسخ : هیچ باید با برنامه های ریکاوری فایل آن ها را ریکاوری کنید.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
سوال :
نمی دونم چرا هر سی دی یا دی وی دی رو در دی وی دی درایو میذارم سیستم هنگ می کنه ؟
پاسخ : اگر برای مدت کوتاهی است مشکلی نداره و طبیعی است اما اگر طولانی مدته عمر DVD-rom شما تمام شده باید عوضش کنید.
----------------------------------------------------------------------
سوال :
میخواستم بدونم چطوری میتونم از حافظه درایور یا فلش مموری برای توسعه ی رم استفاده کنم؟
چه نرم افزاری رو پیشنهاد میکنین؟مهم ترین سوال اینه که این روش ایا کاربردی است و در عمل افزایش حافظه ی رم صورت میگیرد یا بیشتر حالت بهینه سازی دارد؟
پاسخ : سرعت فلش از رم خیلی پایین تر هست و سرعت فلش از هارد خیلی بیشتر پس شما از فلش می توانید برای سرعت بیشتر یا حافظه کش هارد استفاده کنید و این قابلیت در ویندوز های 7 به بالا وجود دارد و کافیه روی فلش خود کلیک راست کنید و در تنظیمات، آن را فعال کنید البته باید فلش شما نیز از سرعت خوبی برخوردار باشد که این تست را نیز خود ویندوز خودکار انجام می دهد.
-------------------------------------------------------------
سوال : با دانلود منیجر چندتای فایل شروع به دانلود کردم اما بعدمنصرف شدم حالا درایو سی پر شده  باید چه کاری انجام بدم
پاسخ : وارد برنامه بشید و از منوی Download>Option را انتخاب کنیدو وارد تب Save to بشوید و مسیر Temporary Directory را پیدا کنید و آن  پوشه را خالی کنید.
-----------------------------------------------
سوال :
لپ تاپ من با مارک توشیبا مشکل داره
هروقت روشنش میکنم ویندوز میاد بالا بعد همین که بخواد راه اندازی شه یهو خاموش میشه
پاسخ : ممکنه فن CPU یا گرافیک آن خراب شده باشه و داغ میکنه درغیر این صورت اگر مشکل سخت افزاری نباشه ویروسی هستید.
----------------------------------------------------------------
سوال :
من الان یک هفته اس لب تاب hp مدل pavillion m6-1035dx رو خریدم همون موقع ریکاوریش کردم
2 روز بعد موقع کار کردن یهو یه پیام اومد روی صفحه مونیتورم که معنی اینو میداد که cpu 100% شده
و لب تابم قسمت موس پدش خیلی خیلی داغ میشد
فرداشم همینطوری شد- 3 روز بعد موس پدش از کار افتاد و دیگه کار نکرد- چند بار هم خود به خود خاموش شد
لطفا و خواهشا بگید دقیقا مشکلش چیه
پاسخ : مشکل زیادی که لپ تاپ های HP دارن اینه که داغ می کنن و معمولا کارت گرافیک آن ها میسوزه اما احتمال زیاد ویندوز شما ویروسی شده که cpu 100 درصد میشه و داغ میکنه که به موس شما هم آسیب وارد کرده !
--------------------------------------------------------------------

پاسخ

به نام هستی بخش

سلام

دوستان عزیز بازم ممنونم که زحمت میکشید و سوال مطرح می کنید و من شرمنده شما می شوم به دلیل بالا بودن تعداد سوال ها و کمبود وقت من ! لازمه چند نکته را قبل از ادامه دادن بیان کنم.

-          شما می توانید سوالات خودتون را در بخش نظرات اعلام کنید.

-          قبل از سوال پرسیدن یه سری به صفحه *** پیش نیاز *** بزنید.

-          اگر سوالی را جواب ندادم ممکنه آن را بلد نبودم یا خیلی تکراری بوده !

-          در پست های قبلی و همین پست مشکلی پیش آمد که به لطف برنامه نویسی بسیار زیبای بلاگفا خیلی از نظرات و سوالات گم شد و یا تکراری وارد شد !

-          لطفا از من توقع نداشته باشید که سریع جواب سوال شما را بدهم !

-          دقت کنید برای دانلود از سایت 4shared.com باید در آن عضو باشید.

 

 

من ویندوز 7 نصب کردم و تو دیسک d که مثلا پوشه ای رو به موزیک ویدیو اختصاص داده بودم فایلی که مثلا با km player اونو باز میکردم موزیک ویدیو رو نشون میداد من میخواستم بدونم وقتی که در بالای صفحه موقعیت فایل هارو عوض میکنییم مثلا فایلو بزگ نشون بده یا با جزییات یا ک.چیک و ... وقتی میزنیم بزرگ نشون بده اول فایلی رو که انتخاب کردیم مثلا اول موزیک ویدیو رو که عکس گرفته با اون ایکونو نشون میده و ادم میفهمه این مثلا چه موزیک ویدیوایه و حالا چرا بعد از هفته ها فقط با اون پلیری که میخوای باز کنی ایکون اون رو نشون میده نمیدونم تونستم سوالمو بیان کنم یا نه !

پاسخ : آره اما من خودم خیلی توی این کار وارد نیستم نمی دونم!

 

 

لطفا توضیح دهید که از میان پردازنده core 2 duo e7200 و q8400 نسبت به نسل جدید pentium g630 و g860 کدام از نظر سرعت و کار آیی بهتره.
پاسخ : سری Pentium با Core 2 Due از نظر معماری طراحی باهم متفاوت هستند و باید بدانید که خانواده Pentium دراره از رده خارج میشه ! خوب سری های g630 از خانواده Dual core و 64 نانومتری است و با فرکانس 2.7 کار می کند ولی g860 معماری 32 نانومتری از خانواده  Dual core و با فرکانس 3.0 کار می کند. این ها از سری های ارزان قیمت و با توان کاری پایین می باشند و برای کار معمولی کافیست !

اما Core 2 due ها فرکانس کاری بالاتر و معماری جدید تر و دارای کش بیشتر می باشند و کارایی و بیشتری دارند و توان مصرفی پایین تر!

 

سلام من چیکار کنم که وقتی تایپ میکنم فارسی نیاد.هر جا میرم فارسی مینیویسه میخوام برای همیشه انگلیسی بنویسم کجای کنترل پنل برم؟
پاسخ : Control panel>Regional and language >Tab Language> Tab Setting

مقدار گزینه Default input language را روی English بگذارید.

 

 

چرا در بعضی وقت ها htpps اول بعضی سایت ها به رنگ قرمز با یه خط قرمز روش در میاد و سایت باز نمیشه مگه ویندوز عوض کنم

اسخ : این برای چک کردن سایت های جعلی از اصلی بودن هرموقع که قرمز بود با احتیاط کار کنید و آدرس ها را دقیق چک کنید البته اگر ساعت و تاریخ سیستم شما به صورت میلادی درست نباشد این مشکل پیدا میشه و نیازی به تعویض ویندوز هم نیست.

 

می تونم خواهش کنم بگید وقتی مسنجر دانلود نمیشه باید چی کار کنم..؟؟؟
لپ تاپ من پر از ویروسایی که تا حالا موفق به پاک کردنشونشون نشدم ممکنه از اونا باشه؟؟؟

پاسخ : بله ممکنه !

 

 

من وقتی میخام واسه پرداخت اینترنتی وارد سایت بانکها بشم این خطا رو میده.Not Found

The requested URL /MoneyTransfer was not found on this server.
Apache/2.2.15 (CentOS) Server at epayment.bmi.ir Port 443

پاسخ : خوب در آن لحظه سایت بانک ملی به درستی کار نمی کرده و باید صبر کنید.

 

کامپیوترم عکسهایی که روی مموری یاگوشی هست ونشون نمیده ولی همون عکسها وفیلمهارووقتی با کامپیوتردیگه ای باهمون فرمت روی سی دی میندازم کامپیوترم نشونشون میده علت چیه .

پاسخ : ویروس!

 

سلام خسته نباشید یه مدتی به محض اینکه لب تابم میزنم به برق خودش خود به خود روشن میشه .خیلی نگرانم خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید. من باطری رو لب تابم نیست و مستقیم از برق استفاده میکنم

پاسخ : این مدل جدیده ؟ نمی دونم ! ندیده بودم تابحال.

 

من روی سیستمم ویندوز7 دارم و میخوام از قسمت کنترل پنلش برم و ای اس پی رو نصب کنم اما نمیدونم چرا این گزینه رو اصلا نداره در حالی که سیستم دوستام این گزینه رو داره؟ممنون میشم اگه راهنماییم کنید؟

پاسخ : شما باید از ویندوز 7 Ultimate یا  business  استفاده کنید و از منوی Programs and features و گزینه Turn windows features… استفاده کنید. البته فکر می کنم منظور شما IIS باشه چون ASP برنامه نیست !

 

یک چند مدتی میشه تو اینترنت هر کاری میکنم نمی تونم از هیچ سایتی فایلی دانلود کنم مشکل از کجاست

پاسخ : با یک Browser دیگه امتحان کنید.

 

 

آیا در استفاده از کابل لن در کامپیوتر و1لپ تاپ باید به اینترنت وصل شد

پاسخ : خیر ! باید تنظیمات گرفتن IP و share شدن اینترنت انجام بشه !

 

ویندوز7 راهی است که در حالی که سیستم روشن است صفحه ی در خواست رمز بیاد به عبارت دیگه مثلاً در حالی که دانلود می کنیم اگه خواستیم سیستم را ترک کنیم نیاز به logoff کردن نباشه و صفحه ی رمز ورود به سیستم را بیاریم که اگه کسی دیگه ای خواست وارد بشه نتونه.

پاسخ : کافیه برای User خودتون رمز بگذارید و از منوی Start و دکمه مثلثی کوچک کنار Shutdown را بزنید و Lock را انتخاب کنید.

 

پوشه های داخل فلش مموریم رو کامپیوتر نشون نمیده .چی کار کنم؟
پاسخ : سیستم و فلش شما ویروسی است.اینجا را بخوانید بند الف

 

اگر ویندوز رایانه را پاک کرده ودوباره آن را ایجاد کنیم تنظیمات مودم ای دی اس ال خراب می شود

پاسخ : خیر! البته اگر تنظیمات اتصال به اینترنت مثل رمز و ... از نوع Connection باشد باید بعد از نصب دوباره آن را تعریف کنید ولی کلا کاری به هم ندارند.

 

 

 

1-     اگه من بخواهم در بحث رايانه يگ حرفهاي بشوم بدون استاد حضوري ايا امان دارد؟

2-     سوال دوم ايا علامت قرمز ضربدر پايين ويندوز ايكس پي بايد توجه كرد؟

3-     درب درايو بطور خودكار باز ميشود و بسته نميشود؟

4-     براي رسيدن به پاسخ ايا راهي است كه مجبور نباشيم تمام صفحه را كنترل کنیم؟

پاسخ : 1- نه نیازی نیست و اینترنت پر از علم است، فقط حوصله باید داشته باشی.
2- بله آن علامت به شما می گوید که آنتی ویروس شما به روز است یا نه فایروال شما کار می کند یا نه و ویندوز شما به روز می شود یا نه !
3- فعلا به دلیل ساختار بلاگی خیر امکان ندارد اما می توانید از Search خود Browser مثل Firefox استفاده کنید معمولا با کلید Ctrl+F می باشد.

 

چرا لپ تاپم موقعی که میرم تو نت بعد از چن دقیقه ریست میشه.بعضی وقتها چن بار ریست میشه.

پاسخ : احتمال زیاد ویروس است و یا لپ تاپ شما زیاد داغ می کند!  

 

 

درایو E لپ تاپم قفل کرده این پیامو مینویسه

this operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer.please contact your system administrator

پاسخ : شرمنده نمی دونم!

 

کلا نمی تونم به یاهو دسترسی پیدا کنم تا تو یاهو سرچ میکنم یاهو باز میشه ولی میل یاهو ( برای چک کردن ایمل ها) اصلا باز نمیشه و فوری یــرور (خطا) میزنه من از فایر فکس موزیلا و همون اینترنت یکس پلور میرم بازم خطا میزنه.. یاهو مسنجرم نصب کردم اونم وارد نمیشه...

پاسخ : ابتدا تاریخ سیستم را به میلادی چک کن که به روز باشه و با Firefox کار کن و توجه داشته باش که سرعت اینترنت نباید خیلی پایین باشه مثلا از Dialup یا اینترنت مخابرات !


زیرنویس فیلمی که تو فلشم دارم وصلش میکنم به lcd پخش نمیشه چرا?
راه حلش چی یه ؟

پاسخ : برخی از تلویزیون ها قابلیت پخش زیر نویس را ندارند و باید با برنامه های زیرنویس ساز متن زیر نویس را روی خود فیلم به صورت عکس بگذارید که فکر میکنم برای تبدیل آن زیاد زمان ببرد.

 

1.چند ماهی هست هاردمو عوض کردم ویندوزم هم اوجیناله و اپدیته اما جدیدا زمانی که روشن میکنم راحت بالا میاد موس هم کار میکنه اما وقتی کلیک میکنی هیچی رو باز نمیکنه باید دوباره ریستارت کرد تا درست شود علت چیست؟
2-لازمه درایورها آپدیت بشن؟برای آپدیت درایورها باید چه کار کرد؟

پاسخ : 1- احتمال ویروسی بودن زیاده !

2- برای به روز رسانی درایور ها این جا را بخوان بخش ج

 

 

میخواستم بدونم چرا من در یاهو مسنجرم نمیتوانم کسی رو اد کنم ارور میزنه

پاسخ : چه خطایی ؟

 

چرا در بعضی کامپیوترها swich user نداریم؟

پاسخ : معمولا آن کامپیوتر ها در عضو شبکه ای هستند و تنظیمات آن شبکه را می گیرد.

 

 

می خواستم بدونم که وقتی توی یوتیوب می خواد فیلم پخش بشه همش مینویسه خطا وجود دارد دوباره تکرار کن باید چیکار کنم هر دفعه هم این پیام تکرار میشه

پاسخ : اگر با برنامه های فی%لت%ر ش%ک%ن وارد سایت میشی نمی تونی فیلم ها را ببینی چون آن برنامه ها جلوی پخش فیلم را می گیرند و بیشتر برای دیدن صفحه وب درست شده اند و همه کد های صفحه وب را درست اجرا نمی کنند برای دیدن باید از V%P%N استفاده کنی و درضمن باید از آخرین نسخه Flash player را هم نصب داشته باشی.

 

چطوری میتوانم ویرایش نود32نسخه5رافعال کنم ویندوزم سوین هستیش؟

یه راهنما گذاشتم در اینجا بند پ

 


من ویندوز سون نصب کردم اما وقتی آهنگی رو باز میکنم تو مدیا پلیر یا بقیه بخش کنننده ها خطا میده فقط وقتی اپیکر به پورت سبز رنگ وسطی وصل میشه خطا نمیده چطوری بقیه پورت ها رو فعال کنم آخه اون یکی خرابه تو xpمیشد فعال کنی ام تو سون نمیتونم

پاسخ : این برمی گرده به برنامه Driver خود کارت صدا   توی Control panel یه برنامه ای مثلا به اسم Sound max یا Real یا ... باید داشته باشی که تنظیمات کارت صدا توشه!

 

من نمیتوونم ای پیم رو عوض کنم اموزششو هم دیدم ولی بازم نمیشه ویندوززم سونه

پاسخ : حتما کاربر شما دسترسی نداره باید کاربر Admin باشه.

 

من وقتی فلش رو به کامپیوتر میزنم میگهه باید فرمت شه و من هم نمیخوام که اینطور بشه ! درضمن بقیه ی فلش هارو میخونه ولی اینو نمیدونم چرا!

پاسخ : ویروسی است ! باید با یک سیستمی که ویروسی نیست ویروس کشی کنید اگر نشد دیگه کاریش نمیشه کرد.

 

من لپ تاب asus دارم وقتی می خوام فایلی را کپی پیس کنم ارور می ده و می گه
remove the write-protection or use another disk اما من نه در حال تغییر اسم هستم و نه پوشه باز است و من به هیج عنوان نمی تواتم هیچ فایلی را کپی پیس کنم

پاسخ : مشکل باید از ویروس باشه و یا اینکه شما برنامه ای نصب کردید و یا ویروس اجازه کپی فایل را نمی دهد!

 

دو روزه لب تابم مودم های اطراف خونه رو شناسایی می کنه اما واسه خونه رو نه پیدا نمی کنه چه کار کنم؟

پاسخ : Control panel>Regional and language را انتخاب کنید و نام کشور را به Italy تغییر دهید اگر پیدا نکرد باید مودم را عوض کنید ! با هم همخوانی ندارند!(البته اگر تنظیمات مودم درست باشد !)

 

میخواستم بدونم میشه یه سری مطالب که قبلا توی وبلاگم (بلگفا) گذاشتم بعد پاکشون کردم دوباره برگشت داده بشن؟ دو سالی ازش میگذره.
پاسخ : تا جایی که من می دونم خیر اما باید با خود بلاگفا مکاتبه کنید !

 

ویندوزمو آپدیت کردم ولی صفحه ی اصلیم مشکی شده هرچی هم عوض میکنم وقتی خاموش روشن میشه دوباره همونجوری میشه...بایدچکارکنم؟

پاسخ : احتمالا ویندوز شما Genuine شده اینجا را بخوان بند چ

 

من فلشم زمانی به کامپیوترم وصل می کنم پر نشون می ده ولی وقتی باز می کنم هیدن هستش تمام چیزهایی که تو فلش است از ماهواره هضبط کردم تو رسیور نشون میده ولی تو کامپیوترم نشون نمیده

پاسخ : ویروس اینجا را بخوانید بند الف

 

وقتی عکس و اهنگ های موجد تو رم گوشیمو میریزم تو کامپیوتر همشون دارای پسوندexe میشن و باز نمیشن مشکل چیه؟

پاسخ : ویروس اینجا را بخوانید بند الف

 

مي خواستم بدونم چه جوري ميشه يه عكس يا اهنگيو از اينترنت به گوشي منتقل كنم.
پاسخ : کافیه دانلود کنی و با بلوتوث یا کابل یا ram reader منتقل کنی.

 

وقتی ویندوز 7 و 8 رو نصب می کنم با اینکه درایور صدا نصب میشه ولی کامپیوتر صدایی نداره ولی وقتی xp نصب می کنم مشکلی نیست.

پاسخ : حتما درایور صدا درست نصب نمیشه و یا درایور آن مربوط به Xp است نه ویندوز 7 یا 8. اینجا را بخوان بند ج

 

من کامپیوترم پوشه سازی میکنه چه کار کنم که درست شه

پاسخ : اینجا بند الف را بخوان

 

من چند روزیه که نوار ابزاری که در پست مطلب جدید در بلاگفا هستش رو نمی بینم پس
یعنی نمی تونم عکسی در وبلاگم بگذارم یا...

پاسخ : یک بار History را پاک کن و تنظیمات Internet Explorer را از منوی control panel>Internet Option >Advanced با کلید Reset ، Reset کنید.

 

تنظیمات بایوس رو انجام دادم بعد وقتی میخوام سیستم رو خاموش کنم مانیتور خاموش میشه ولی سیستم خودش نه ایا به نظر شما مشکل از سخت افزار نیست؟

پاسخ : مشکل داره اما بعیده از تنظیمات Bios باشه !

 

هیچ انتی ویروسی راتحویل نمیگیرد حتی ویندوز هم عوض میکنم نصب نمیشه حتی وقتی از اینترنت دانلودمیخوامبکنم صفحه بسته میشه

پاسخ : اینجا را بخوان بند الف

 

 

من تو درایو C چیزی ندارم ولی پر پر چیکار باید بکنم؟؟

پاسخ : فایل های موجود در Desktop,Document,Download را به درایو دیگری منتقل کنید و روی درایو C کلیک راست کنید و Disk Cleanup را بزنید (فقط در ویندوز XP همه تیک ها را بزنید به غیر از یکی مانده آخری) و همه تیک ها را انتخاب کنید و ok کنید.

 

 

هر سی دی انتی ویروس را جند بار می توان نصب کرد؟

پاسخ : نامحدود ! کنترل تعداد نصب را خود Antivirus بر اساس کد فعال سازی چک می کند.

 

من یک بازی رو کامپیوترم نصب کردم صفحه دسکتاپ 180 درجه چرخیده باید چه طوری صفحه رو به حالت اول برگردونم

پاسخ : معمولا ربطی به نصب بازی نداره ! درتنظیمات کارت گرافیک است و معمولا با کلید های Ctrl+alt+Up Down Left  یا کلید های جهتی درست میشه !

 

یک سوال داشتم چکار کنم این پیغام روی desktop نیاد؟
windows can check online for a solution to the problem
بعد باید یکی از این گزینه ها رو انتخاب کنم:
check online for a solution and close the program
یا
close the program

پاسخ : شما برنامه ای نصب کردید که زمانی ویندوز بالا می آید آن را اجرا می کند و در زمان اجرای آن خطا می دهد ! باید آن را پیدا کنید و حذف نمایید.

 

من شماره ايميلم رويادم رفته كه چي چطوري بفهمم؟

پاسخ : فکر نمی کنم راهی باشه !

 

ویندوز را عوض کردم.وقتی درایو صدا را نصب میکنم نصب میشه و وقتی یک تراک را امتحان میکنم مدیا پلیر کار میکنه ولی صدا از اسپیکر نمیاد! در ضمن توی دیوایز منیجر یه درایو دیگه برای صدا زرد می مونه.کارت شبکه هم نصب نمیشه.تیکهای voice هم چک کردم همهش درسته.ویندوزم xp هستش قبلی هم همینطور.2تا ویندوز تا حالا روش امتحان کردم ولی لافایده! یه اسپیکر دیگه هم امتحان کردم نشد.راستی pci هم توی منیجر زرده.

پاسخ : ابتدا شما باید اطمینان داشته باشید که Driver ها مخصوص سخت افزار خود شما باشد و برای ویندوز Xp هم باشند ! من فکر می کنم مشکل Driver دارید اینجا را بخوانید بخش ج

 

من یه خورده عکس روی رم موبایل داشتم. الان که گذاشتم روی لب تاپم همه ی عکسا به صورت مخفی نشون میده و نمیتونم بریزم روی لب تاپ. میشه راهنماییم کنید

پاسخ : اینجا را بخوان بخش ش

من وقتی گوشیمو به کامپیوتر وصل میکنم خیلی طول میکشه (نیم ساعت یا شاید بیشتر) تا وصل بشه البته ناگفته نماند دوتا ویندوز نسب کرده رو کامپیوتر دارم مدل گوشیم n73

پاسخ : معمولا این مشکل از کابل USB یا USB های مادربرد است کا مشکل دار شده اند.

 

من یه لپ تاب hp دارم که پورت pc داره اما پورت hdmi نداره.در مقابل یه LED سامسونگ 46 دارم که پورت HDMI داره اما پورت PC نداره.روشهایی ازجمله تبدیل برای پورت HDMI که همون VGA بود رو امتحان کردم اما جواب نداد و سیگنال نداشت.خیلی مصر هستم که این اتصال رو انجام بدم.میدونم کار نشدی نیست و از دست شما و تکنولوژی روز حتما بر میاد.

پاسخ : تنها راه حل اینه که براش یه تبدیل سخت افزاری خریداری کنید که باید ببینید ساخته شده یا نه ؟!

 

لپ تاپ dell دارم... يه مدتي شارزرش خراب شده بود و دستگاه شارز نگه نميداشت
حالا امروز همش قسمت شارزر لپ تاپ پايين ال سي دي چشمك ميزنه و رنگش نارنجيه اما لپ تاپ كار ميكنه مشكلش چيه؟

پاسخ : احتمالا اخطار برای مشکل باتری یا شارژر هست باید هردو را چک کنید.

 

من چیز زیادی از کامپیوتر بلد نیستم.لطفا در باره ی آیکون ها توضیح بدهید و ذکر کنید که آیکون ها در کجای کامپیوتر قرار دارند.

پاسخ : آیکن ها تصاویری هستند از نوع Binary یعنی صفر و یک  که معمولا در خود فایل اصلی اجرایی برنامه یا در کنار آن ذخیره می شوند و مکان مشخصی برای آن ها نیست. پسوند آن ها *.ico می باشد و اندازه های مختلفی نیز میتواند داشته باشند.

 

 

من روی لپ تاپم ویندوز 8 نصب کردم نمیدونم چرا وقتی فلش رو میزنم به لپ تاپم خودش خود به خود باز میشه یعنی بلافاصله بعد از وصل کردن بدون اینکه من کاری کنم خودش بالا میاد و باز میشه..اگه میشه راهنماییم کنین که چیکار کنم خود به خود باز نشه تا من بتونم اول با آنتی ویروس اسکنش کنم.

پاسخ : در Control panel>Auto play وجود دارد آن را باز کنید و غیرفعال کنید.

 

آیا می شود در نوت بوک سونی ویندوز دیگری نصب کرد آخه ویندوز خودش ارجینال واصله میخوام بدونم اگه بخوام ویندوز دیگه ای نصب کنم همه ی سخت افزارهای آن هم نصب می شه؟

پاسخ : می توانید نصب کنید و درایور های آن را نیز از سایت سونی دریافت کنید. اما خودکار همه نصب نمیشه .

 

چند تا مشكل دارم 1-وفتي بتابم رو رو روشن ميكنم صفحه ديال آپ ظاهر مي شه ايا مشكل داره چكار كنم كه ديگه نياد 2-وقتي باتري رو ميذارم بدون برق اختار ميده كه بايد okبزنم بعدش خاموش ميشه وقتي با برق هم كار مي كنه همين طوره

پاسخ : وارد Control panel>Internet option>Tab Connection بشید و گزینه Never dial a connection را انتخاب کنید.

 

من ميخوام سيدي افيس 2003 رو نصب كنم ولي يه صفحه مياد كه keyميخواد مشكل از كجاست؟

پاسخ : مشکلی نیست باید سریال نصب را داشته باشید معمولا داخل  خود Cd هست !

 

من میخواستم توسط برنامه کیلاگر ایمیل دریافت کنم نمیدونم در قسمت STMP host و STMP port چی بنویسم

پاسخ : شما باید از یک سرور ایمیل استفاده کنید فکر می کنم از گوگل بتوانید استفاده کنید.

در اولی به شکل زیر بنویسید mail.google.com  و در port را 25 یا 587  بگذارید.

 

سؤال در مورد آنتي ويروس nod32 داشتم.آنتي ويروسم خيلي وقته آيكنش روي نوار كار ويندوزم قرمز و روش يه علامت تعجبه . اين به چه معنيه؟من بايد چه كنم؟گاهي هم آيكنه شروع به چرخيدن ميكنه.ممنون ميشم اگه راهنماييم كنين.

پاسخ : خوب اگر آنتی ویروس را باز کنید پیغام میده که چشه ! اما معمولا یا Update نشده یا ویروسی پیدا کرده و یا ویندوز شما Update نیست ! زمانی که می چرخه نیز نشان می دهد که درحال اسکن کردن می باشد. اینجا را بخوان بخش ب و پ

 

خسته نباشی من زمانی که کامپیوتر روشن میکنم خود بخود برنامه اوتلوک باز میشه و اذیت میکنه نمیزاره من چیزی رو تایپ کنم

پاسخ : اگر باهاش کار نمی کنی بروی از مجموعه Office حذفش کن.

 

من لب تاپم ویندوز ویستا ارجینال داشت چون سنگین بود 7 نصب کردم درایوراشم دانلود کردم ولی دوربینش کارنمی کته

پاسخ : درایور و برنامه مخصوص وب کم را هم باید نصب کنی.

 

من ویندوز سون لب تابم رو عوض کردم از اون موقع به بعد زیر نویس فیلمهایی که میزارم با فونت عجیبی نمایش داده میشه میخوام بدونم باید چکار کنم؟

پاسخ : وارد Control panel>regional and languages از تب Format آن را روی Persian بگذارید و تب location را iran و از تب Administrative>change system local را روی Persian بگذارید.

 

وقتی امروز با آنتی ویروس کاسپر اسکای ویندوز 7 خود را ویروس یابی کردم بعدش دیدم بعضی از کلمات فارسی را نشان نمیدهد مثلا در گوگل وقتی می خوام بنویسم مینویسه و جستجو را انجام میده ولی نشون نمیده .میتونه احتمال اینکه رنگ فونت سفید باشه و نشون نده
پاسخ : فکر نمی کنم ممکنه ویندوز شما ویروسی بوده و بعد از پاک کردن ویروس از مخرب آن باقی مانده و یا فایل ویروسی به درستی ترمیم نشده !

 

من ویروس کش ناد 32 رانصب میکنم سیستم خاموش میشود علتش چیست

پاسخ : ویروسی بودن ویندوز! اینجا را بخوان بند الف

 

 لب تابم مدتیه روی علامت باتریش علامت ضربدر نشون می ده با وجود اینکه باتریش کاملا شار}ه علامت ضربدر قرمز روش میاد. نمی دونم چی کار کنم می ترسم باتریش خراب شده باشه خیلی نگرانم روش که کلیک می کنم می نویسه باتریتون مشکل داره باید جایگزینی براش بذارین یعنی خراب شده یا ممکنه موقتی باشه یا مشکل از ویندوز باشه

پاسخ : ویندوز 7 یکسری برنامه داره که باتری و شارژر ها را چک می کند برخی مواقع قاطی میکنه و باتری را درست شناسایی نمی کنه و از این جور خطاها میده ! اگر لپ تاپ با باتری کار می کند با اخطارش توجه نکن اما در غیر این صورت باید باتری یا شارژر را چک کنید و به تعمیرگاه نشون بدید.

 

 

کامپیوتر من موقع بالا آمدن صفحه اولش که نوشته ویندوز ایکس پی بالرزش بالا میاد وهمش موقع کار کردن دو سه دقیقه هنگ می کنه،ریستارتش میکنم ،دیگه بالا نمی یاد و باید کنار کیس رو باز کنم و همه سیم های برق رو فشار بدم تا بالا بیاد،گفتن شاید برنامه های درحال اجرا زیاد شدن ولی تکس منیجر رو دست کاری میکنم درست نمی شه سرعتش خوبه،فکرمی کنید مشکل از کجاست؟
درضمن دوتارم 256 دارم که میشه512 ،هارد60 و cpu celeron هست.

پاسخ : من فکر می کنم کارت گرافیک مشکل پیدا کرده ! شاید هم داغ میکنه !

 

 

ببخشید من فایل های فیلمم توسط کام پلیر شناخته نمی شه باید اول کام پلیر رو باز کنم بعدش فیلم رو بکشم داخلش

پاسخ : روی یکی از فایل ها کلیک راست کنید و روی open with بزنید و از منوی باز شده با دکمه Brows به مسیر نصب برنامه km-player بروید و فایل اجرایی برنامه را انتخاب کنید و در پایین صفحه open with هم یک تیک وجود داره آن را بزنید.

 

برنامه kmplayer من بیشتر فیلمها رو بدون تصویر باز میکنه فقط صدا دارن ویندوز کامپیوترم 7 باید چیکارکنم؟

پاسخ : از برنامه ی VLC استفاده کن.

 

من یک لپ تاب سونی دارم از اول که باهاش کار میکردم ویندوز  ویستا بود و من راحت تمام فایلهایی که در فلش مموری 500 گیگ داشتم از فیلم و عکس گرفته تا فایلهای دیگر را در ویندوز میدیدم ولی متاسفانه جدیدا ویندوز 7 را نصب کردم و از همان موقع بیشتر فایلهای فلش مموری را اصلا تو ویندوز نشان نمی ده چه برسه که بتونم بازشون کنم ولی تو تلویزیون ال سی دی همه فایلها رو نشون میده و میشه نگاه کرد علتش چیه؟ آیا تو ویندوز 7 درست تنظیمات انجام نشده ؟

پاسخ : مشکل شما ویروسی شدن فلش و ویندوز می باشد ! اینجا را بخوان بند الف

 

سلام وقتی شبکه میکنم خوب جواب می دهند رایانه ها.اما وقتی در هر کدام از رایانه ها ویروس کش آبدیت نصب می کنم لن نمی شود نه در بازی ونه همدیگر را پیدا نمی کنند همین که ویروس کش را پاک می کنم عا دی می شه ومشگلی نیست .علت چیست.
پاسخ : مشکل شما Firewall مربوط به Antivirus است از Antivirus ای استفاده کنید که Firewall نداشته باشه مثل nod32 antivirus یا Kaspersky Antivirus مدل های Smart security , Internet security دارای Firewall هستند و یا باید بلد باشید Firewall را تنظیم کنید.

 

ویندوز 8 روی سیستم داشتم یک فلش گذاشتم آنتی ویروس نود 32 با آپدیت بروز شروع به اسکن کرد ناگهان یک ویروس گرفت و هنگ کرد ویندوز یگه بالا نیومد مدام ارور مموری میداد با امتحان 20 دیسک بوت که یا نمیومد وقتی هم میومد درایو سی را ارور میداد خلاصه یکیش بعد یک ساعت بوت شدن درایو سی را شناخت فرمت کردم ولی دیگه ویندوز روی هیچ کدام از درایوها نصب نمیشه هارد رو چک کردم بد سکتور نداشت فقط دو تا سکتور را برام دنجر زد حالا لطفا بگید چی کار کنم

پاسخ : مشکل شما در Partion Table هارد می باشد یک بار با خود ویندوز کل هارد را پارتیشن بندی کنید و یا این کار را با برنامه های Bootable مثل Acronis disk director,Paragon hard disk manager انجام بدید تا Partion Table شما دوباره ایجاد بشود. دقت کنید که کل هارد را پارتیشن بندی کنید.

 

پریروز وقتی سیستم رو روشن کردم با یک خطای عجیب مواجه شدم و ویندوز از هیچ راهی بالا نیمد حتیf8 و ویندوز هم نسب نمیشد. من از ویندوز xp استفاده میکنم. پیامی که اومد بهاین شکل بود:یک صفحه ی آبی رنگ اومد ونوشته بود
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer
If this is the first time you've seen this stop error screen restart your computer . If this screen appears again,follow these step
و چند خط دیگه انگار میگفت چک یک اشکالی رو ودر پایین صفحه نوشته بود
stop:0*0000007B (o*F894C528,0*C0000034,0*00000000,0*00000000)

پاسخ : اینجا را بخوان بخش ت

 

چه جوری میشه هیس توری یوتیوب را ژاک کنم؟

پاسخ : کافیه History  و Cookies ها را پاک کنید.

 

چگونه ميتونم فايلي روبانرم افزار هاي افزايش سرعت دانلود،دانلود كنم

پاسخ : برنامه Internet download manager (IDM) را نصب کن و با آن دانلود کن.

 

مدتی است که کامپیوترم صدا ندارد .اسپیکر سالم است و به کیس هم وصل است ولی اسپیکر وقتی وارد برنامه ای میشوم صدا ندارد . و حتی برای اجرای بازی ها این پیام را میدهد:
it appears that Call of duty 4: modern war fare did not quit properly
the last time it ran
do you want to run the game in safe mode? this is recommended for most pople. it will change your system setting but not your controls
cancel NO YES

پاسخ : این پیغام فکر نمی کنم ربطی به کارت صدا داشته باشه ممکنه Driverهای ویندوز شما درست نصب نشده باشند. اینجا را بخوان بخش ج

 

 

من صفحات كتابي را روي سيستمم اسكن كردم حالا ميخوام جملاتش را تصحيح كنم اما همه جا به شكل تصوير مياد برنامه ورد هم بازش نميكنه چيكار كنم هيچ راهي داره؟

پاسخ : شما برای تبدیل متن عکسی باید از برنامه های OCR استفاده کنید و برای زبان انکلیسی موجود می باشد و برای زبان فارسی یک شرکتی آن را نوشته اما گران می باشد ! درکل باید از اول تایپ کنید با اسکن کردن فقط به صورت عکس ذخیره میشه !

 

start task manager من titlebar بالاش از بین رفته چیکار کنم تا دوباره بیادش؟

پاسخ : روی یک قسمت از نواحی صفحه برنامه که چیزی نیست دوبار کلیک چپ کنید.

 

چرا كامپيوترم موقع روشن شدن صداهاي بدي در مياره -مثل اينه كه داري يه موتور را با تمام شدت گاز مي دي و حركت نداري
پاسخ : اگر فن های سیستم شما سالم باشند در زمان راه اندازی عادی است چون سیستم می خواهد فن ها را چک کند که آیا با توان بالا و در دوربالا کار می کنند یا نه.

 

ایکن های میز کارمو با راست کلیک بعد قسمت اپن ویت زدم مثلا تو صفحه ی ضبط باز کنه حالا همه ی ایکنام همین طوری شده و هیچ کدومشون باز نمیشن میخواستم ببینم چطوری باید به حالت قبلی برشگردونم

پاسخ : اینجا را بخوان بخش ز

پاسخ

به نام هستی بخش

سلام

دوستان عزیز بازم ممنونم که زحمت میکشید و سوال مطرح می کنید و من شرمنده شما می شوم به دلیل بالا بودن تعداد سوال ها و کمبود وقت من ! لازمه چند نکته را قبل از ادامه دادن بیان کنم.

-          شما می توانید سوالات خودتون را در بخش نظرات اعلام کنید.

-          قبل از سوال پرسیدن یه سری به صفحه *** پیش نیاز *** بزنید.

-          اگر سوالی را جواب ندادم ممکنه آن را بلد نبودم یا خیلی تکراری بوده !

-          در پست های قبلی و همین پست مشکلی پیش آمد که به لطف برنامه نویسی بسیار زیبای بلاگفا خیلی از نظرات و سوالات گم شد و یا تکراری وارد شد !

-          لطفا از من توقع نداشته باشید که سریع جواب سوال شما را بدهم !

-          دقت کنید برای دانلود از سایت 4shared.com باید در آن عضو باشید.

 

یه فلش دارم مدل pny و 2 گیگا بایتی تا چند وقت هم خوب کار میکرد اما بعد یه مدت دیگه اجازه فرمت کردن ویا تغییر اطلاعاتشو ندارم. راستش میتونم اطلاعاتشو بخونم اما نمیتونم تغییرش بدم

پاسخ : ویروسی ! باید با یک سیستم که ویروس نداره ویروس کشی کنی ! و بعد هم سیستم خودتو ویروس کشی کنی

 

میخوام ویندوزم را آپدیت کنم اما ارور میزنه.چیکار کنم؟ داده هام خیلی مهمن واسم نمیخوام پاک بشن...
یکی از درایوهام مث درایو برنامه شده نکنه با عوض کردن ویندوز اونام پاک بشن؟؟

پاسخ : خیلی نیازی نیست به روز رسانی کنی چون پریدن ویندوز ربطی به به روز رسانی نداره ! می تونی از Offline Update های ویندوز استفاده کنی و آن ها را در سایت هایی مثل Softgozar , …. میشه پیدا کرد ! علت تغییر شکل درایو هم ممکنه ویروس باشه و اگر نبود برو فایل های مخفی ویندوز را در حالت نمایش بگذار و در ریشه خود درایو تغییر کرده به دنبال فایلی به اسم Autorun بگرد و آن را حذف کن. اگر درست شد که هیچ اگر بازم برگشت احتمال زیاد ویروسی شدی !

 

من دو روزه کامپیوتر را وقتی که باز میکنم ویندوزش باز نمی شود روشن می شود و عملیات ابتدائی ویندوز عمل میکنند و در آخر دستور ctrl .alt . delet را صادر میکند که با اجرای این دستور دوباره عملیات اولیه تکرار می شوند و ویندوز باز نمی شود که نمی شود.

پاسخ : مشکل شما خیلی مشخص نیست به نظرم باید دوباره ویندوز نصب کنید.

 

من زمانی که موزیلا باز می کنم ادرس که وارد می کنم برنامم بسته می شه و خیلی به مرورگر موزیلا نیاز دارم !

پاسخ : برنامه را باز کنید و قبل از وارد کردن سایت از منوی Tools>Add-Ons وارد منوی Extensions بشید و همه گزینه ها را Disable کنید و برنامه را ببندید و دوباره باز کنید اگر درست نشد پاک کن دوباره نصب کن !

 

 

من ویندوز 7 دارم ولی چند وقتی هستش وقتی فلشمو بهش وصل میکنم خیتی هز پوشه هام غیب میشن!...حتی با برنامه ی TOTAL COMMENDERهم نمیتونم پیداشون کنم ولی حافظهی فلشمو پر کردن!......چند بار هم با انتی ویروس های قوی(مثل نو 32 ورزن 5 اپدیت شده.....)...ویروس کشی کردم...میدونم ویروسی نیست!.......در ضمن چند بار فلشمو به PCدوستم که ویندوز XPداره زدم بعد از مدتی(چند ثانیه) فولدر هام به صورت شورت کات ضاهر میشن ومیبینم که اصلاعات اونا دست نخوردن!.....مطمعنم که ویندوزم اشکال نداره!...چون تا حالا همه ی فایل هامو نشون میداد حتی به صورت شورت کات!.....چیکار کنم؟......کلافم کرده!.....

پاسخ : خوب صد ردصد سیستم شما ویروسی است ! اما در استفاده از برنامه Total CMD حتما جایی را اشتباه می کنید ! بعد از باز کردن برنامه Total CMD باید از منوی Configuration>Option>Display گزینه Show Hidden/… را فعال کنید ! دقت کنید که در ویندوز 7 باید برنامه را در حالت Run as administrator اجرا کنید. در اخر هم چون ویندوز شما هم ویروسی می باشد هرچه تغییر ایجاد کنید باز برخواهد گشت ! به روش گفته شده در این صفحه ویندوز عوض کنید.

 لینک دانلود برنامه Total CMD رومز فایل ۱۲۳

من ویندوزم xp هست وبا یوزر محدود شده میاد بالا پسورد ادمین هم ندارم وقتی میزنم از روی سی دی بوت شه اصلا اهمیت نمیده ویکسره سیستم میاد بالا .انگار یکی security بالایی روش گذاشته...
چکارکنم؟

پاسخ : خوب کاربر محدود ربطی به نصب ویندوز نداره ! کافیه شما بتوانید از روی CD، Boot کنید ! زمانی که سیستم را روشن می کنید باید سریع و پشت سرهم کلید Delete را بزنید تا وارد صفحه Bios بشید سپس در قسمت First Boot آن را روی CD/DVD بگذارید و Save کنید و تمام فقط کافیه یک CD ویندوز سالم داشته باشید !

 

چرا موقعی که میخوام آی دی بسازم مای اکانت به من نمیده یعنی کد نمیده قبلا اینطوری نبود از جایی سوال کردم که گفت فلش پلیرت رو باید عوض کنی که من این کارو کردم ولی نشد نمیخوام ویندوز عوض کنم چون لپ تاپم رو تازه خریدم و ویندوزم اورجیناله !

پاسخ : My Account کجاست ؟ سوال را نفهمیدم.

 

من قفل برای فلش مموریم گذاشتم بعدش از حالت قفل خارج کردم . حالا هم فلش خودم و هر فلش دیگری که به کامپیوتر میزنم فلش باز میشه ولی نمیشه نه چیزی رو حذف کرد و نه چیزی داخل فلش ریخت . چی کار باید انجام دهم

پاسخ : قفل کامل برداشته نشده ! برنامه را دوباره باز کن و قفل کن و دوباره از حالت قفل خارج کن.

 

 

هر چه آی دیم رو تو یاهو مسنجر وارد میکنم میگه اشتباه آی دی جدید هم ساختم میگه اشتباه هر آی دی رو وارد می کنم میگه اشتباه من هرچه آی دیم رو تو یاهو مسنجر وارد می کنم میگه اشتباه ایمیل هام هم نمیشه باز کنم

پاسخ : اینجا را بخوانید بخش س

 

 

با گوشی موبایلم می توانم وارد ایمیلم شوم ولی با کامپیوتر نمی شود

پاسخ : با برنامه هایی مثل Firefox امتحان کن.

 

 

من به مشگل عجیبی بر خوردم که وقتی بعد از نصب ویندوز سی دی را داخل دی وی دی رام میزارم سی دی را اجرا نمیکنه ولی وقتی دی وی دی را داخل میگذارم اون رو اجرا میکنه من خودم واقعا گیج شدم کلی کار کردم ولی جواب نداد

پاسخ : خوب CD/DVD Rom  ها از چند فرکانس نوری برای هرکدام استفاده می کنند برای CD از یک نوع و برای DVD یک نوع دیگر به احتمال زیاد (که معمولا هم پیش میاد) DVD Rom شما قسمت سخت افزاری مربوط به CD آن مشکل پیدا کرده و بعید می دانم کسی آن را تعمییر کند ! باید کلا عوضش کنی.

 

وقتي كه لب تابم رو روشن ميكنم اول صفحه اش باز ميشه ولي خود به خود صفحه اش خاموش ميشه ولي لب تاب هنوز روشنه!! از ديشب تا حالا هم هر باري كه روشنش كردم فقط لب تاب روشن ميشه ولي رو صفحه اش هيچي ديده نميشه! به نظرتون مشكلش چي ميتونه باشه؟؟ ممكنه صفحه اش سوخته باشه؟؟

پاسخ : احتمال زیاد Chip گرافیک مشکل پیدا کرده باید ببرید تعمییرگاه.

 

الان چند وقته وقتی وارد دسکتاپ میشم و برای رفرش کرد راست کلیک میکنم صفحه میپره میاد بیرون بعد از چند ثانیه برمیگرده اینم بگم که راست کلیک میکنم اصلا منو باز نمیشه و خواستم برم داخل کنترل پنل باز همین اتفاق افتاد با آنتی ویروس هم اسکن کردم ولی درست نشد به نظر شما باید چیکار کنم

پاسخ : تشخیص این مشکل سخته، فایل های روی Desktop و Document را در درایو های دیگه بریز و

یک کاربر با دسترسی Admin بساز و سیستم را Reset  کن و با کاربر جدید وارد بشو و بر روی My Computer کلیک راست کن و مسیر زیر را برو Properties>Tab Advanced>User profile Setting   سپس در صفحه باز شده کاربر قدیم را انتخاب کن و Delete کن سپس از این به بعد با کاربر جدید کار کن. اگر نشد به نظرم ویندوز شما خراب شده !

 

 

میخواستم ببینم چگونه باید رمزی برای صفحه اول کامپوتر گذاشت(یوزر اکانت نه) ویندوز سون

پاسخ : کلا در سه جا می توانید رمز بگذارید

1-     تعریف در Bios مادربرد که در زمان بوت باید با کلید Delete وارد بشوید.

2-     تعریف رمز با دستور syskey در منوی Run ویندوز

3-     تعریف رمز برای کاربرهای ویندوز.

 

من یک آنتی ویروس نصب کردم ولی هشدار می ده یک ویروس قدیمی هست که نمی تونه کامل آبدیت بشه .اسم آنتی ویروسم ای وی جی .

پاسخ : خوب آنتی ویروس AVG چون رایگان هست همه ویروس ها را ازبین نمی برد بهتره از Nod32 استفاده کنی و Offline Update  کنید.

 

من دارای ویندوز مجازی اکس پی تحت برنامه VmWare Workstation هستم که دارای برنامه های مهمی است ولی نمی توانم از طریق Ip و پورت Serial با شبکه در ارتباط باشم این در حالی است که تمام برنامه های آن رجیستر می باشد و نمی توانم غیر از این ویندوز از ویندوز دیگری استفاده کنم

پاسخ : شما باید در تنظیمات کارت شبکه ویندوز مجازی (در خود VMWare) تنظیم آن را روی NAT بگذارید و با استفاده از IP  ای که خود VMWare به ویندوز مجازی میده باید دسترسی داشته باشید اما ارتباط پورت سریال به این سادگی ها نیست و خیلی به نوع دستگاهی که می خواهد از این پورت استفاده کند ربط دارد و ممکنه که کار نکنه ! چون تنظیم خاصی براش وجود نداره !

 

 

 

چه جوري ميتونيم history اينترنتمونو پاك كنيم ؟

پاسخ : وارد Internet Explorer بشید و از منوی Tools>Internet Option>Delete History را انتخاب کنید و همه گزینه های آن را انتخاب کنید و Delete را بزنید و در Firefox از منوی Tools>Clear Recent History را بزنید و از منوی بالای آن Everything و همه گزینه های پایین آن را نیز انتخاب کنید.

 

 

من چطوری میتونم برای یک پوش ام رمز بگذارم که فقط خودم آنرا بتوانم بازکنم؟

پاسخ : با برنامه هایی مثل Folder Gourd.

 

چرا نظر من رو نگذاشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سوالی در مورد اکسل پرسیده بودم چیز بدی نبوده که قابلیت گذاشتن تو وبلاگ رو نداشته باشه هفتم یا هشتم مهر 1391 ارسال کردم الان آبان 91 رو هم در وبلاگ گذاشتین اما مال من نیست حالا چرا نمیدونم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
((به نام هستی بخش
سلام
این بلاگ را برای بالا بردن اطلاعات کامپیوتری ساخته ام
در این بلاگ سوال بپرس و جواب بگیرید))
من به این گفته شما اعتماد کردم که سوال پرسیدم پس لطفا پاسخ دهید

پاسخ : خوب مدت زیادی هست که من فرصت ندارم کامل برای وبلاگ وقت بذارم  و مدتی هست که دوستان خیلی لطف دارن و سوالات زیادی نزدیک به 300 سوال در ماه پرسیده اند که باید بخونم و وقت بذارم و جواب بدم. و در ادامه به لطف برنامه نویسان وبلاگ بلاگفا نظرات شما به همریختگی پیدا کرد و خیلی از نظرات گم شده بودن و خیلی از آن ها را فکر می کردم که خوانده ام و جواب داده ام ! به همین دلیل این مشکل به وجود آمد.! چی بگم.؟

 

فایر وال ویندوز 7 را نمیتونم روشن کنم...
use recommended setting را نشان میده ,کلیک میکنم , میگه:
windows firewall cnt change some of your setting
error code 0x80070422
یا
action center cant turn firewall on

پاسخ : سرویس Firewall اجرا نشده ممکنه خراب شده باشه و یا ممکنه Antivirus ای نصب کرده باشید که خودش Firewall دارد و آن باعث می شود که Firewall ویندوز اجرا نشود تا تداخل پیدا نکنند.

 

چند روزیه آنتی ویروس نصب کردیم حالا یاهو مسنجر کار میکنه ولی اینترنت اکسپلورر کار نمیکنه(تنظیماتش هم عوض کردیم باز هم کار نمیکنه..موزیلا فایرفوکس هم نصب کردیم-نصب شد ولی اون هم کار نمیکنه. لطفا بگید چطور این مشکل حل میشه؟؟

پاسخ : به نظرم Antivirus شما Firewall داره و آن جلوی دسترسی به اینترنت برای برنامه ها را می گیرد ! سعی کنید Firewall را خاموش کنید و امتحان کنید. در غیر اینصورت احتمالا شما از برنامه های ف$ی#ل#ت#رش^کن استفاده کرده اید وارد Internet Explorer بشید و از منوی Internet Option>tab Connection >Lan Setting را بزنید و همه تیک ها را بردارید. باید کار کند.

 

چرا لپ تاپ من از حالت معمولی خارج شده و کلا ویندوز یک شکل دیگری گرفته است. راه چاره چیست؟

پاسخ : ؟؟؟!!

 

 

date alarm در hp500b کجاست؟

پاسخ : نمی دانم

 

من یک برنامه تخصصی میخواهم روی لب تاپم بریزم ولی اجرا میشه میگن این برنامه فقط برروی win xp که 32 بیتی باشه قابل اجراست در صورتیکه ویندوز لپ تاپم 7 هست و64 بیتی . میخواستم بدونم میشه کاری کرد ؟

پاسخ: راه اول : روی فایل Setup برنامه کلیک راست کنید و به تب Compatibility بروید و گزینه Run this Program in Compatibility mode را انتخاب کنید و از لیست آن ویندوز XP را انتخاب کنید. سپس OK و سعی کنید دوباره برنامه را اجرا کنید اگر نصب شد همین کار را بر روی فایل اجرایی برنامه هم انجام بدهید.

راه دوم: استفاده از برنامه های ویندوز مجازی مانند VMware, virtual PC که با این برنامه ها می توانید یک ویندوز XP درون ویندوز 7 نصب کنید و همزمان استفاده کنید.

 


چرا سخت افزاری که بروی کامژیوتر نصب میکنیم کامپیوتر مقداری انرا کمتر از انچه هست نشان میدهد
مثلا اگر حافظه کامیوتر من 2است مینویسه 1.99 خیلی برام مهمه
پاسخ : ایم موضوع بیشتر برای حافظه ها وجود داره مثلا Hard,Ram همیشه مقداری از حافظه برای آدرس دهی استفاده می شه.

 

 

من نرم افزاری از شرکتی خریدم که برای نصب آن نیاز به کد فعال سازی داشت و این شرکت هم یک بار بیشتر این کد را در اختیار نمگزاشت ودر هر ویندوز یک بار بیشتر اجرا نمیشد حال ویندوزم مشکل پیدا کرده و میخواهم آن را عوض کنم ولی بخاطر مشکل فوق نمیتوانم آن را عوض کنم مشکل دیگر این است که آن شرکت دیکر از آن نرم افزار رائه نمی کند

پاسخ : اگر نرم افزار هم مشکل پیدا کرده که راه حلی نیست چون با تعویض ویندوز کد ها هم تغییر می کنند. اما اگر برنامه مشکلی نداره و در جاهای دیگه از ویندوز مشکل دارید می توانید یک ویندوز در کنار همین ویندوز نصب کنید و از ویندوز جدید برای کار های دیگه استفاده کنید برای نصب ویندوز هم وارد ویندوز (قبلی) که شدید CD ویندوز را بگذارید و Setup را از داخل My Computer اجرا کنید! دقت کنید که یک درایو خالی برای ویندوز جدید اختصاص بدید.

 

بلندگوی من هنگامی که روشن می کنم یه صدای جیغ کوچیکی میده مشکل ازچیه ؟چجوری درستش کن؟

پاسخ : معمولا این صدا مربوط به نویز می باشد راه حل آن استفاده از سیم اتصال به زمین برای بلندگوها و کیس می باشد.

 

 

آیا میشه هر آنتن بلوتوسی را برای اینترنت وایر لس برای مودم های ای دی اس ال استفاده کرد مثلا آنتن بلوتوث موبایل را میشه برای مودم ای دی اس ال برای وصل شدن به اینترنت استفاده کرد ؟
پاسخ : خیلی نمی دونم اما فکر نمی کنم مشکلی داشته باشه !

 

 

من میخواهم کاری کنم که غیر از خودم کسی نتونه flash memory به لپ تاپم بزنه. نمیخواهم هم پورت های usb ام را ببندم. چون خودم مرتب نیاز دارم و به علاوه موس و اینها هم که هست. آیا راهی برای رمز دار کردن یا اینکه مثلن فقط فلاش خودم را تعریف کنم که بشناسه وجود داره؟

پاسخ : می توانید از برنامه هایی مثل InDefend Internet Security و USB Drive Monitor استفاده کنید.

 

بهترین راه ویروسی نشدن فلش هنگام وصل به یک سیستم چیه؟ (یعنی ویروس نه از سیستم به فلش و نه از فلش به سیستم منتقل بشه) و دوم اینکه بهترین روش ویروس کشی فلش مموری چیست؟

پاسخ : بستگی به نوع ویروس داره اما در کل نباید بر روی USB دوبار کلیک کنید و باید از برنامه هایی مثل Total Commander یا حالت Tree ویندوز در My Computer استفاده کنید. برای ویروس کشی هم باید آنتی ویروسی مانند Nod32,Kaspersky و ... به روز داشته باشید.

 

1)چطوری از فایلهای روی لپ تاپم وقتی کانکت میشم محافظت کنم که توسط کسی هک نشم؟
2)با مودم وایرلس مکس نت نمیتونم با وایرلس لپ تاپم وصل شم؟تنظیمات مکس نت متفتوته با مگانت برای وایرلس لطفا راهنمایی کنید

پاسخ : باید از یک Antivirus ای استفاده کنید که دارای Firewall باشه  یعنی از خانواده Internet Security مثلا Eset nod32  Smart Security
وسوال دوم باید تنظیمات مودم را چک کنید چون هر مودم با هم فرق داره نمی تونم کمک کنم و این قسمت را هم نفهمیدم چی نوشتی !!!!( تنظیمات مکس نت متفتوته با مگانت)

 

من میخوام ویندوز عوض کنم و خیلی به کوکی هام احتیاج دارم میشه بگید گجا ذخیره میشه(در فایر فکس) میشه کپی کرد

برای ویندوز 7 در مسیر زیر :

C:\Users\نام کاربر\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\اسم متغییر\

در فایل هایی که با اسم cookies شروع می شوند و از فرمت SQLite DB SQLite DB استفاده می کنند

هر برنامه مسیر خودشو داره اما معمولا در پوشه

C:\Users\نام کاربر\AppData\Roaming

به بعد می باشد.

 

 

تازگی ها هر عکسی روی دسکتاپم میزارم بعد اینکه ری استارت یا خاموش روشن یا بعد زمانی از صفحه می پره و صفحه سیاه و بدون هیچ عکسی میشه همه ی برنامه ها و شرت کاتا می مونه فقط عکس روی صفحه میره هر کاریم میکنم باز عمل نمیکنه... می تونیین راهنماییم کنین؟

پاسخ : ویندوز شما Genuine شده یعنی فهمیده که کپی است. اینجا را بخوان بخش چ.

 

 

من آنتی ویروس کسپراسکی دارم وبعداز نصب ویندوز لایسنس وارد میکردم واکی بود ولی جدیدا بعداز نصب لایسنس ازم میخواد توی قسمتی که لایسنس میخواد حروف تایپ نمیشه ولی فقط عدد میشه وارد کنم درصورتی که حروف واعداد باهم باید وارد بشه مشکل کار من ازچیه؟

پاسخ : اگر تاریخ آن نگذشته باشه نمی دونم باید از آن جایی که  خریدید سوال کنید.

 

 

من یکی از درایوام با حجم 600 گیگ با کلی اطلاعات مهم غیب شده بود! از لابلای جوابات جوابو پیدا کردم حل شد
پاسخ : خواهش می کنم، خوشحال شدم که اطلاعاتم به درد شما خورد!

 

من یک فلشsilicon power  داشتم که موقع فرمت کردن ویندوزروسیستم بود که یادم رفت دربیارم حالا بعد اون قضیه دیگه سیستم فلشمو نمیشناسه چکاربایدبکنم ؟

پاسخ : خوب اگر فلش را به ویندوز وصل می کنید و ویندوز صدای متصل شدن USB را می دهد به مسیر زیر بروید روی My computer کلیک راست و Manage>Disk Management بزنید و از لیست پایین فلش را انتخاب کنید سپس روی آن کلیک راست کنید و change drive letter … را بزنید و اگر در لیست حروفی وجود دارد آن  را پاک کنید و با دکمه Add گزینه Assign the following …  را انتخاب و یک حرف جدید به آن بدهید و ok تمام.

 

یه فیلم دانلود کردم ولی نمی دونم چه جوری اجراهش کنم

پاسخ : اگر Zip یا Rar می باشد باید آن را از حالت فشرده خارج کنید و با برنامه هایی مثل VLC پخش کنید.

 

چند مدت پیش من اشتباهی یکی از فایل های موزیکم رو حذف کردم بعد میخواستم دوباره به دستش بیارم یه چیزی اومد من تاییدش کردم اصلا نخوندمش که ببینم چی هست چون اون فایل موزیک برام خیلی مهم بود ولی متاسفانه نه اون فایل برگشت بلکه تمام برنامه هام خراب شد . فایل های دیگه درسته ولی فقط برنامه ها مشکل پیدا کرده نمیتونم واردشون بشم همشون به صورت internet explorer نمایش داده میشن هیچ کدوم وا نمیشن

پاسخ : اینجا را بخوان بخش ز

 

سیستم من یکدفه ای رنگهاش بهم میریزه و یک صفحه آبی میاد مینویسه technical report ... و سریع ریست میشه !
پاسخ : Driver کارت گرافیک را به روز رسانی کنید ! و اینجا را هم بخوانید بند ت

 

من یک نرم افزار دانلود از اینترنت دانلو کردم چند روز پیش یه درخواست فرستاد واسه اپدیتش منم قبول کرم حالا هم که اپدیتش تموم شده نرم افزارو باز نمیکنه میگه جعلی بود!!!حالا هم تا میخوام چیزی دانلود کنم همونو میگه!چیکار کنم؟؟؟؟؟

پاسخ : احتمالا شما برنامه IDM یا Internet Download Manager را استفاده می کردید ! باید برنامه را Uninstall کنید و نسخه کرک شده آن را دوباره نصب کنید.

 

من دیروز اطلاعات ثبت نامی خودمو که بصورت فیل html بود از کامپیوترم و فلشم به اشتباه حذف کردم و در همین هفته به آن نیاز دارم با برنامه ریکاوری مای فایل تونستم پیداش کنم ولی صفحات وب آن ناخواناست ودرهم است باید چکارکنم

پاسخ : از برنامه ی دیگری استفاده کنید برنامه Recovery My file خیلی قدرت بازیابی نداره !

 

چرا لپتابم فایل هایی که عکس زیپ رویش است را نمی خواند

پاسخ : برنامه Winrar را نصب کن درست میشه!

 

من مموری دوربین رو تو این کارت ریدر ها که میزارم و وصل می کنم به کامپیوتر, نشون میده که فلان حجم ازش پر هست اما وقتی اون رو باز میکنم عکسارو نشون نمیده.. تو دو تا کارت ریدر امتحان کردم و به چند تا کامپیوتر دیگه هم متصل کردم بازم همین مشکل و داشت و عکسی رو نشون نمیداد... میشه بگید مشکل از چیه و چطور حل میشه؟!!!!
پاسخ : مشکل اینه که Memory شما ویروسی شده و به تمام سیستم ها هم که وصل کردید منتقل کردید! باید ویروس کشی کنید.

 

یه سری فایل خیلی مهم رو قفل کردم ولی اشتباها نرم افزار این برنامه که قفل کردم باهاش رو حذف کردم.فایل ها هم که قفل هستن لطفا کمک کنین. چیکارش کنم.

پاسخ : اسم برنامه چیه ؟ برنامه را دوباره نصب کن شاید فرجی بشه !

 

اسم سطل بازیافت را چگونه عوض می کنند؟ یک دستوری بدهید که راس ساعت خاصی در سیستم کاری را انجام دهد؟ چراmy computer روی desktop در راس است؟ برای کلیدهای F1 وF12 کار تعریف کنید؟

پاسخ : 1- از طریق Registry می توانید تغییر بدید.
          2- ابتدا باید کاری را که می خواهید انجام بدید را در یک فایلی با فرمت Bat بنویسید سپس در Control Panel گزینه ای وجود داره به اسم Scheduler یا در منور  Start>All Programs>Accessories>System tools آن را اجرا کنید و فایل Bat خود را معرفی کنید و یک تاریخ و ساعت برای اجرای آن مشخص کنید.
          3- برای تغییر F1,F2 فکر می کنم رجیستری بهترین راه حل باشه !

 

 

میشه بگید این برنامه چی هست؟؟ چطور فعال میشه؟(عکسش روبراتون گذاشتم)ممنون از محبتتون

سلام دوباره ببخشید تو سوال قبل گفته بودم بعد از وارد کردن ایمیل ازم کد میخواد اینم عکسه همون پنجره براتون میزارم ببینیدhttp://upload.tehran98.com/img1/q0zsw99yaqmrmohbqm0w.jpg
سوال1:این کد برای چیه؟؟( با توجه به سوال پست قبلی)
سوال2:به عکس توجه کنید تو قسمت ادرس وقتی از اکسپلوره استفاده میکنم قرمز میشه و حالت ارور داره برای چی هست؟؟
سوال3:به گوشه سمت چپ پایین توجه کنید انتی ویروسم چندوقتی هست که اینطوری شده الان تو این عکس انتی ویروسم هنوز آبدیت نشده ولی وقتی ابدیت هم میکنم باز هم همینشکلی هست یعنی به جایه اون حالت چشمی که روی اون دایره هست علامت تعجب میاد روش وقتی سیستم رو روشن میکنم این دایره همون چشم روشه ولی بعد از چندثانیه دوباره علامت تعجب میشه حتی انتی ویروسمو عوض کردم ولی باز هم همینشکلی هست و تغیری نمیکنه ممنون میشم راهنمایی کنید.
نظرتون در مورد انتی ویروس کسب اسکای برای مصارف خانگی چطوره؟نسبت به نود32و نود 32چه ورژنی بهتر هست؟
http://upload.tehran98.com/img1/k8fw6msedmp4pgxixhjm.jpg

پاسخ :
1- صفحه ای که توی ایمیل برات باز میشه صفحه وارد کردن کد Capcha یا کپچا یا کد امنیتی می باشد برای این است که رباط نرمافزاری را از انسان تشخیص بدهند و جلوی حملات هکر ها را بگیرند و بیشتر زمانی درخواست می کند که شما چند بار رمز عبور را اشتباه وارد کنید و یا از چند جا وارد ایمیل شده اید و خارج نشده بودید.

2- حالت Error و رنگ قرمز برای اینه که گواهینامه اعتبار سنجی (تشخیص جعلی بودن صفحه) Expire شده و اخطار می دهد که صفحه مورد تایید نمی باشد ! احتمال زیاد تاریخ سیستم شما به میلادی به روز و درست نمی باشد ! اگر تاریخ و ساعت درست بودند اون صفحه ورود به ایمل جعلی است! درضمن سعی کن از برنامه هایی مثل Firefox استفاده کنید.

3- تغییر رنگ دادن شکل آنتی ویروس برای وجود یک مشکل می باشد ممکنه Update نشده باشه ! باید تاریخ به روز رسانی را هم نگاه کنید ! معمولا به صورت 20130123 معادل 2013/01/23 می نویسه و یا ممکنه ویندوز شما Update نشده باشه که برای رفع این توی تنظیمات خود Nod32  (کلید F5) قسمت Tools>system update را روی No Update بگذارید. ممکنه یکی از قسمت های خود آنتی ویروس غیر فعال شده باشه که باید آن را Enable کنید. ! و در ادامه هردوی Antivirus ها خوب هستند من خودم Nod32 از نسخه 4 استفاده می کنم ! اما اگر لایسنس خریداری کرده اید از آخرین نسخه هر برنامه استفاده کنید.

4- برنامه Windows Messenger هم برنامه ای شبیه به Yahoo Messenger می باشد که مخصوص شرکت مایکروسافت می باشد و کم کم داره حذف میشه و به جاش Skype وارد میشه !

 

 

سرویس ای دی اس ال دارم .3تا ایمیل و2تا آیدی دارم که همه پسوردهاشون باهم فرق دارن یه ایدی و یه ایمیل رو بیشتر استفاده میکنم(کاریه)ولی بقیه کمتر(ولی مطمئنم که فعال بودن)در حدود یه هفته هست که هیچ کدم از اینها باز نمیشن نه با مسنجر نه با سایت یاهو،وقتی با مسنجر باز میکنم این پیغام رو میده.)از همون بار اول که زدم باز نشدهم همین پیغام رو میدادyour account has been locked. please click "forgot password..." to start the unloking process.(81003003) و وقتی در سایت یاهو میزنم این پیغام میادThis page requires that you have Javascript enabled on your browser ووقتی دوباره کلید میکنم و دوباره ایمیل و وارد میکنم یه پنجره باز میشه که ازم کد میخواد ولی کدی دیده نمیشه یعنی کدش باز نمیشه ،پنجره ای شبیه اون کدی که اخر صفحه ساختن ایمیل میپرسه و وارد میکنیم هستش.هر راهی بگید امتحان کردم از همه مرورگرها، جاوا اسکریپت همه مرورگرها هم فعاله به شرکت زنگ زدم گفتن مشکلی نیست پسورد رو اشتباه وارد کن بلوکه بشی بعد24ساعت درست میشه ولی وقتی پسورد رو هم اشتباه وارد کردم همون پیغام اولی میومد وتغیری نکرد بعد24ساعت هم درست نشد.(درضمن اینکه همه باهم این مشکل رو دارن خیلی تعجب آوره)ویندوزهم عوض کردم. ورژن مسنجرو عوض کردم چندبار نصب کردم .فلش پلیر جدید نصب کردم.ولی هیچ تغیری نکرد نمیتونم پسورد رو عوض کنم چون اصلا نمیتونم وارد ایمیل و ایدیم بشم.یه آیدیه جدید ساختم با این ایدی هم میتونم وارد ایمیل بشم هم از یاهو مسنجر وارد بشم پس متوجه شدم که مشکل ازمسنجرو یاهو نیست ولی نمیدونم مگه میشه همه این ایدیها با ایمیلها با پسورد متفاوت یهو باز نشن؟؟؟ حتی اگه هک شده باشن همه باهم؟؟امکانش هست؟؟؟الان به نظرتون مشکل چیه؟؟ من باید چیکار کنم حداقل بتونم ایمیل کاریمو برگردونم ؟

پاسخ : بله کاملا امکان هک شدن هست ! این اتفاق برای خود بنده هم افتاد اما توانستم با استفاده از ایمیل دوم یا Recovery Mail که در این بخش توضیح دادم (بند س) ایمیلم را باز گردانی کنم. ! قبل از همه این ها یک تست را انجام بده ابتدا تا 24 ساعت اصلا تلاش نکن که وارد ایمل بشی ! بعد از آن با یک ف%یل%تر% ش%کن یا ترجیا V%P%N با Firefox امتحان کن اگر نشد باید با Recovery mail یا Security Question ایمیل را باید برگردانی اگر هم هیچ کدام را نداری که کلا بیخیالش تا شانس بیاری و خود یاهو برات Reset کنه ! البته مکاتبه با یاهو نیز بد نیست !

 

جديدا وقتي ميخوام ايميلم رو چك كنم بعد از وارد شدن مي بينم ظاهرصفحه ايميلم عوض شده،ميتونم ايميل دريافت كنم و بخونمشون اما وقتي مي خوام چيزي ارسال كنم بعد از زدن دكمه send پنجره اي به نام Network Errorباز ميشه ميگه
Yahoo! Mail was unable to connect. Please reload the page or verify that your network connection is active
پاسخ : از Firefox استفاده کن و اگر باز هم نشد مشکل از شرکتی است که از آن اینترنت می گیرید !!! بعضی مواقع اینطور می شود !

 

وقتی موبایل رو به سیستم وصل میکنم آیکن موبایل میاد ولی اطلاعات موبایل دیده نمیشه مشکل چیه؟

پاسخ : موبایلت چیه ؟ شاید باید برنامه ای براش نصب کنید .

 

من یه کلیپ را دانلود کردم ولی نمی دونم چطوری می تونم آن را روی کامپیوترم کپی کنم که بعد از خروج از اینترنت بتونم اون را ببینم

پاسخ : با برنامه هایی مثل IDM Internet Download manager باید کلیپ ها را دانلود کنید ! معمولا زمان پخش کلیپ آیکن برنامه برای دانلود ظاهر میشه و بعد از کلیک روی آن صفحه اینترنت را ببندید ! و بگذارید تا دانلود بشود بعد از اتمام کافیه با برنامه هایی مثل VLC آن را پخش کنید.

 

سلام من تو این ماه 2 بار ویندوز کامپیوترمو عوض کردم بار اول اینترنت اکسپلورر روش نصب نمی شد و خطا می داد الان اکسپلورر نصب شده اما نمی تونم دانلود کنم یعنی دانلود می شن اما به صورت فایل زیپ میان ...حتی نرم افزارهایی رو که قبلا دانلود کردم درست بودن الان به صورت فایل زیپ شدن من چه کنم؟هر جا می برم یه عیب دیگه پیدا می کنه

پاسخ : فایل های Zip را باید با برنامه ای مثل WinRAR باز کنی و من احتمال می دم ویندوز را ویروسی می کنید اینجا را بخون بند الف و در ادامه با برنامه هایی مثل Firefox نیز کار بکن ببین آن ها هم مشکل دارند !

 

من میخوام از موبایلم عکس وارد کامپیوتر کنم با یو اس بی وقتی یو اس بی رو به کامپیوتر و موبایل وصل میکنم سه تا گزینه میاد
1-حالت نوکیا
2- چاپ و رسانه
3-ابزار ذخیره داده
که من سومین گزینه رو انتخاب میکنم که هیچ عکس العملی نشون نمیده
آیا باید نرم افزاری نصب شه؟
پاسخ : فکر نمی کنم ! معمولا بعد از انتخاب حالت سوم در My computer یک Drive اضافه میشه !

 

 

دانلود منیجرم idm هست خواستم بدونم که چرا بعضی لینک های دانلود را باز نمیکنه و اون لینکها به طور معمولی و بدون دانلود منیجر دانلود میشن البته در همون زمان لینک های دیگه رو دانلود منیجر باز و دانلود میکنه.

پاسخ : خوب این بیشتر برمیگرده به محدودیتی که سایت گذاشته ! یعنی اجازه دانلود با این گونه برنامه ها را نمی دهد. مثلا اجازه را برای سرویس های پولی گذاشته !

 

 

رایانه من یه مشکلی داره و اون اینه که مدتیه که مدیا بلیرم اصلا صدا نداره.در ضمن وینوزم هم ایکس بیه.طریقه آبدیت کردن وینوز رو هم به من آموزش دهید.خواهشمندم مرا بطور کامل راهنمایی کنید چون رشته من میکروبیولوژی میباشد و از رایانه هیچی نمیدونم.
پاسخ : پاسخ : به جای آن از برنامه ای مثل VLC استفاده کن. برای به روز رسانی ویندوز هم وارد Control panel بشید و گزینه Automatic Update  را روی اولین گزینه بگذارید. در این حالت خودکار اگر به اینترنت متصل باشید یک بروز رسانی کوچک دریافت می کند و بعد از نصب آن خودکار شروع به دانلود مابقی به روز رسانی ها می کند. در هر موقع به خودکار به شما پیغام خواهد داد و آیکن آن در کنار ساعت سیستم به صورت یک سپر زرد رنگ می باشد !

 

ميخوام نرم افزار صداي مادر بردم رو دانلود كنم چجوري ميشه ويندوز عوض كردم صداش رفته سي دي شو ندارم مدل مادر برد ASRock M266A P4 S478 533MHz FSB Mainboard

پاسخ : اینجا را بخوان بند ج

 

پاسخ

به نام هستی بخش

سلام

 

چرا بعد از فرمت درایو سی برای نصب ویندوز کل درایو ها پاک شده از سیستمم؟؟؟ ویندوز هم سون؟

پاسخ : احتمالا یک پارتیشنی به حجم 100MB یا 8~9MB را هم فرمت یا پاک کرده اید.

====================================================

من نمیتونم تنظیمات Date and Time setting کامپیوترمو تغییر بدم هر کاری می کنم کار نمی کنه من از ویندوز 7 استفاده می کنم و حتی راه هایی مثله خاموش کردن آنتی ویروسمم امتحان کردم اما نه از Control Panel نه از taskbar نتونستم تغییرش بدم.(در اصل روز و ماهش اشتباهه)

پاسخ :ای صفحه کمکت می کنه

====================================================

وقتی ویندوز بالا میاد به تنظیمات بایوس نمیره.مهمتر اینکه پیغام میده باید اف1 بزنم تا بالا بیاد.متن پیام اینه smart failure predicted on hard disk.

warning:immediately back-up your data and replace your hard disk driver.a failure may be imminent.

press f1 to continue.اگه قرار باشه بایوسم رو آپدیت کنم چطوریه؟

پاسخ : مسئله از Baios نیست، مشکل از هارد دیسک شما است و باید اون را تعمییر یا تعویض کنید. یعنی هارد شما احتمال خراب شدنش بسیار نزدیک است و باید مراقب باشید. برای این که دیگه این اخطار را نداشته باشید می تونید در Baios گزینه ای به نام Smart Protector یا شبیه به این را غیرفعال کنید.

====================================================

من تازه لپ تاب خريدم ولي نرم افزاري كه بعدا" اگه خواستم ويندوز دوباره نصب كنم را بهم نداد وو گفت از تو درايو c رايت كنم هر كاري ميكنم رايت نميشه چيكار كنم؟ گوشه صفحه لپ تابم كمي تيره شده چيكار كنم كه درست يشه؟ بلوتوث لپ تاب گاه يكار ميكنه گاهي كار نميكنه و بعضي گوشي ها را اصلا نميشناسه؟

پاسخ : بهترین راه اینه که ببری پیش خودش !

====================================================

عکسها و فیلمهای موبایل s 8000 را نمیتوانم در مک پرو دانلود کنم. ازاینترنت و از سایت سامسونگ هم روش دانلود عکس یا فیلم را ویژه لب تاب مک پرو دانلود کرده ام؛ ولی هنگام وصل کابل از موبایل به لب تاپ که اینترنت وایر لس هم دارم٬ هیچگونه بازتابی را پس از کلیک گزینه pc روی مونیتور موبایلم نمی بینم که طبق برنامه ی ویندور آنهارا دانلود کنم و ار اپل استور هم بکی دو برنامه برای این کار دانلود کرده ام؛ آیا راهنمایی در این مورد برایم دارید.

پاسخ : شرمنده خیر.

====================================================

از کجا میشه فهمید یه سیستم ویروسی شده یا نه؟ اگر ویروسی باشه باید چیکار کرد؟

پاسخ : معمولا اگر می توانید فایل های مخفی سیستم را ببینید و مشکلی ندارد اما باز هم دلیل نمیشه بهترین راه حل داشتن یک آنتی ویروس خوب و به روز می باشد.

====================================================

من وقتی میخواهم از اینترنت عکس سیو کنم سیستمم بیغام میدهد و عکس سیو نمیشود مشکل چیست ؟

پاسخ : سوالت را نمی شه پاسخ داد !!! خیلی سخته ! چی بگم؟

====================================================

من وقتی با لب تاب کار می کنم یه مدت بعد یه صدای عجیب مثل ارزیر میاد این صدای چیه؟لب تاب مشکلی داره؟

پاسخ : ببرش پیش یه تعمییر کار.ممکنه فنش مشکل داشته باشه.

====================================================

اقا من با ویندوز مدیا پلیر اهنگ دانلود می کنم ولی نمیتونم کپی کنم تو کامپیتر یا مموریم کمک کنید ممنون

پاسخ : از توی گزینه Library روی آهنگ هات کلیک راست کنید و روی گزینه Open File Location بزن. فایل ها را برات میاره.

====================================================

می خواستم بدونم میشه تو ضبط ماشین که نوار می خوره یه جوری فلش وصل کنیم ؟

پاسخ : نه، مگر اینکه بلد باشی با میکرو کنترولرهای AVR کار بکنی و خودت بسازی.

====================================================

من وقتی کتاب الکترونیکی دانلود میکنم یا کتاب میریزم روی لب تابم بعد از یه مدتی نمیتونه این کتابو باز کنه اولش خوبه ولی بعد از یه مدتی اونو رو پشتیبانی نمیکنه ممنون میشم کمکم کنید.ویندوزه من سونه

پاسخ : یه مقدار باید بهم اطلاعات بدی ! کتاب ها با چه برنامه ای هستند ؟ از کجا می گیری ؟

=================================================

من لب تاپ ويندوز 7 دارم. انتي ويروسمو اپديت ميكردم هنوز كارم تموم نشده بود ري استارت شد بعد كه بالا اومد رفته تو حالت safe mode هيچ برنامه اي رو اجرا نميكنه .چكار كنم برگرده به حالت قبل

پاسخ : اینجا بخون بند ت

====================================================

چرا وقتی روی فلشم می خواهم چیزی بریزم می گه فونت ان حذف شده وهیچ فایلی نمی ریزد ؟!

پاسخ : نمی دونم !!!

====================================================

چگونه با هدفون در کامپیوتر صدا ضبط کنم.
پاسخ : کافیه یک برنامه ضبط صدا دانلود کنی و سیم میکروفن هدفن را هم به ورودی صورتی یا قرمز رنگ کارت صدا وصل کنی.

====================================================

راجب برنامه Adobe Director 11چند تا سوال داشتم اگه کمک کنید ممنون میشم به توپ وسط صفحه داریم با 4 تا دکمه(بالا.پایین. چپ. راست) که با زدن هر کدوم یکی از این ها توپ جابجا میشه

پاسخ : من با این برنامه کار نکردم، اما باید هر کدام از شکل ها یا توپ ها مختصات X,y ای داشته باشند که شما باید کدی بنویسید تا با زدن کلید ها از مقدار X برای حرکت چپ و راست کم یا زیاد کنید و از Y برای حرکت بالا و پایین.

====================================================

من نرم افزار windowblinds رو دانلود کردم و یه تم ساختم از اون به بعد لب تاپم هی ارور میده بعضی وقتا خود به خود خاموش میشه و موقع روشن شدن ارور میده و تازه گیا هم مرورگرا های کروم و اکسپلوررم کار نمیکنه میشه بگی چی کار کنم

پاسخ : معمولا این برنامه ها دارای تروجان یا ویروس هستند به نظرم خراب کاری کرده !

====================================================

میخواستم ببینم چرا وقتی اطلاعات رااز فلش پاک میکنیم مستقیم پاک میشه به سطل اشغال کامپیوتر نمیره؟

پاسخ : زمانی که شما توی درایو ها یا هارد ها فایلی را پاک می کنید آن ها به داخل یک سطل آشغال مخفی موجود در همان درایو یا هارد منتقل میشن ! اما روی فلش ها این سطل آشغال وجود نداره پس انگار Shift+Delete شدن ! اگر هم دیدید توی فلشتون این سطل آشغال وجود داره بدونید ویروسی وجود داره !

====================================================

من فن کامپیوترم صدای خیلی زیادی داره خواستم ببینم چطور میتونم صداشو کم کنم

پاسخ : ابتدا درب کیس را باز کن و با یک دست پره های فن را ثابت نگهدار بعد با جارو برقی گرد و غبار های چسبیده به آن را پاک کن. اگر خوب نشد باید فن را عوض کنی.اگر مجبور به تعویض شدی سعی کن مدلی بخری که کف آن مسی باشد و خمیر سیلیکون هم یادت نره.

====================================================

من چندین بار برنامه فتوشاپ سی اس 5 رااز سایت گوگل دانلود کردم روی لپ تاپم که مدل لپ تاپم اچ پی هست ولی نمیدونم کجا میره وچجوری بازش کنم ونصب کنم روی لپ تاپم این پسورد وسریال چیه کجا باید پیداش کنم

پاسخ : شما باید برنامه را به صورت کرک شده دانلود کنید مثلا از سایت های دانلود فارسی، معمولا شما برنامه را به صورت Trial نصب می کنید و در آخر برنامه را اجرا می کنید و در صفحه Activation باید از کلید Option یا Other استفاده کنی و با استفاده از برنامه کرک، کرکش کنی. معمولا از همانجایی که دانلود می کنی روش کرک را هم توضیح میده !

====================================================

من ميخواستم بگم اين سيستم من خود به خود ريست ميشه يعني يه برنامه رو باز ميکنم تا ميام خروج بزنم ريست ميشه بيشتر تو ياهو ديددم مثلا وقتي ميخوام خاموش کنم تا کليک ميکنم ريست ميشه البته گاهي اوقات اينطوري ميشه

پاسخ : اینجا را بخون بند ت

====================================================

من موقع نصب برنامه windows installer 3.1 بر روی win7 با پیغام زیر بر می خورم:Not enough storage is available to process this command لطفا راهنماییم کنید که چطور می توانم آن را حل کنم

پاسخ : به احتمال زیاد شما فضای خالی بر روی هارد ندارید ! روی درایو ویندوز کلیک راست کنید و مسیر زیر را بروید Propeties>Disk Cleanup بعد از اسکن کردن همه گزینه ها را تیک بزنید و ok کنید تا پاک سازی انجام بشه و در نهایت مقداری از فایل های روی Desktop را خالی کنید.

====================================================

من وقتی باطری لب تابم را توش میگذارم مینویسه شارژ را ذخیره نمی کند تورو خدا راهنماییم کنید

پاسخ : احتمالا لپ تاپ شما دل می باشد، چندین احتمال وجود داره ! 1- چیپ داخلی باتری خراب شده باشه ! یا شارژر شما ضعیف شده باشه ، بهتره باتری و شارژر را روی یک دستگاه شبیه به خودت امتحان کنی.

====================================================

من دانلود منیجر را روی سیستم خود نصب کرده ام . حالا هم سرعت دانلود کردن سیستمم بسیار پایین آمده( برعکس آنچه همه می گویند) و هم برنامه هایم بهم ریخته است. لطفا به من بگویید چگونه این برنامه را از روی سیستمم حذف یا پاک کنم.

پاسخ : ویندوز شما چیست ؟ در ویندوز Xp وارد کنترل پنل بشید و وارد Add or Remove Programs بشید و از لیست آن برنامه را پیدا کنید و روی کلید Remove بزنید و مابقی معمولا Next . در ویندوز 7 هم به همین شکل اما به جای Add or Remove Programs گزینه Programs and Features می باشد.

====================================================

ایا برنامه جاسوسی ضبط صدا در یاهو در کنترل پنل دیده میشود.

پاسخ : مطمئن باشید خیر !

====================================================

چگونه می توانم متنی را در سی دی یا دی وی دی رایت کنم ؟

پاسخ : شما باید از یک نرم افزار ویرایشگر متن مانند Wordpad,Office Word,Notepad استفاده بکنی. یکی از این برنامه ها را باز کنید و متن را داخل آن تایپ کنید و از منوی فایل یا با استفاده از کلید ترکیبی Ctrl+S فایل را ذخیره کنید و در آخر فایل ذخیره شده را باید رایت کنید.

====================================================

من میخوام آنتی ویروسم رو آپدیت کنم اما هر user name passwordi که بهش میدم قبول نمیکنه البته اینم بگم که از اینترنت میگیرم چیکارکنم؟

پاسخ : اینجا را بخون بند پ

====================================================

فایل صوتی با فرمت mp3 را چگونه تبدیل کنم که وقتی روی سی دی رایت میکنم قابل اجرا در تمامی پخشهای صوتی(ضبط ماشین و ...) باشد؟ (من فایل صوتی رو کنار فایل های دیگه میریزم مثلا فایل های اجرایی یا تصاویر و فیلم و فایل های صوتی رو هم درون یه پوشه میریزم) (من 56kb یا 96kb امتحان کردم (با JetAudio ) ولی در بعضی دستگاه ها میخواند در بعضی error میدهد شاید نوعش رو مثلا استریو یا ... رو درست انتخواب نمیکنم یا ...)

پاسخ : معمولا نیازی نیست که شما فایل های MP3 را تبدیل کنید ! کافیه آن را با سرعت رایت 12x رایت کنید همین.اگر ضبط شما توانایی پخش MP3 را داشته باشه باید پخش کنه !

===================================================

من به تازگی یک موس بی سیم گرفتم که به پی سی وصلش کرئم ولی هر موقع که کامپیوتر خاموش میکنم یا اینکه روی sleep قرار میگیره موسم دیگه کار نمیکنه و باید usb اون بکشم و دوباره وصل کنم مشکل از کجاست؟

پاسخ : این مشکل به خاطر اینه که دستگاه را در حالت Sleep,Hibernate قرار میدید. راه حلی براش پیدا نکردم.

====================================================

پاور پوینت من قبلا با پسوند wmv پکیج میکرد اما الان نمیتونم ایکار رو بکنم باید چی کار کنم

پاسخ : نمی دونم !

====================================================

راستش من نرم افزار IDMرا دانلود و نصب کرده ام. اما حالا اگر بخواهم متوقفش کنم و برنامه را لغو کنم چه باید انجام دهم؟

پاسخ : وارد خود برنامه بشید و وارد منوی Download>Option>Tab General بشید و از لیست Capture download from the …. همه تیک ها را غیر فعال کنید و ok تمام.

====================================================

فلشم سونیه وقتی برا اولین بار زدمش به کامپیوترم پنجره ای باز شد که برنامه ها نصب بشه یا نه منم next رو زدم ولی ارور داد که نمیشه منم کنسل کردم ولی بعدش دیگه فلش اصلا بالا نیومد !

پاسخ : توی فلش های سونی ندیدم که برنامه داشته باشه ممکنه ویروس داخلش بوده و شما یک فلش تقلبی خرید کردید !! اما یک بار سعی کن فرمتش کنی شاید درست بشه !

روی فلش کلیک راست کن و بعد منوی Format و دکمه Start همین.

====================================================

من یک هارد اکسترنال دارم بعد از اسکن با نود 32 به جای دلیت کردن ویروس ها را غیر فعال کردیم ولی هارد هم غیر فعال شد و پیام فرمت کنید می دهد حالا چه کنم اطلاعات آن بر گردد یا هارد فعال شود

پاسخ : این که ویروس ها غیر فعال بشه معنی نمیده ! یا باید فایل ها به همراه ویروس پاک شوند (در بد ترین شرایط) و یا ویروسی که به فایل ها اضافه شدن را پاک سازی کنه ! احتمالا الان هم سیستم شما هم هارد ویروسی است با یک سیستم بدون ویروس سعی کن دوباره پاک سازی کنی !

====================================================

من ویندوزم بالا نمیومد به همین خلطر اونو عوض کردم بدون اینکه فرمتش کنم فیلم هاوآهنگهام توی درایوeوdبده ولی همه ی عکس هام توی دسکتاب بوده و پاک شده حالا باید چه طوری عکس هام رو برگردونم ؟

پاسخ : باید با برنامه های Recover درایو C را اسکن کنید ! توی اینترنت برنامه برای Recovery عکس زیاد هست.

====================================================

چه طور میتونم یه فایلی رو که فرمتش رو نمیدونم باز کنم؟ از طریق ایمیل برام اتچ شده اما زیپ و اینها نیست !

پاسخ : پسوند فایل یعنی از بعد از آخرین نقطه را در گوگل جستجو کنید.

====================================================

چطوری میتونم وقتی وارد یک سایت میشم لینک اون صفحه رو بردارم و در یک سایت دیگه بذارم؟(که ابی باشه و با کلیک روی اون به همون سایت برگردم)

پاسخ : برای برداشتن آدرس اون صفحه یا وب سایت که واردش شدی، کافیه آدرسی که در بالای مرورگر شما وارد شده را کامل کپی کنید. اما برای اینکه در یک سایت دیگه از آن استفاده کنی، بستگی به سایت شما داره باید ببینی آیا این قابلیت را دارد یا نه ! ؟ معمولا چیزی به اسم "لینک" یا “Hiperlinke” برای این کاروجود داره .

====================================================

وقتی کامپیوتر رو خاموش میکنم یه پیغامی میاد مینویسه آپدیت اینیستال...یه همچین چیزی و کامپیوتر یک ربع بعد خاموش میشه منم بعدازینکه این پیغام رو میده کامپیوتر رو کلا از برق میکشم...

چرا اینجوری شده؟

چیکار کنم که زود خاموش بشه و دیگه پیغامی نده؟

پاسخ : اين جا را بخون بند ژ

====================================================

رو لب تابم ویندوز 7 نصبه.از دیروز اصلا برنامه های shortcutرو نمیخونه و همه برنامه ها پسوند.lnkگرفتن و عمل نمیکنن !!!! باید چیکار کنم

پاسخ : اينجا را بخون بند ز

====================================================

من میخوام وارد چت روم فلش بشم اما باز نمیکنه واسم یبار هم فلش پلیر و یونیتسال کردم دوباره اینتسال کردم اما صفحه چت روم لود نمیشه واسم سفید میمونه چندتا روم رو واسم باز میکنه اما چندتا رو هم باز میکنه با اینکه همون چت رومارو برای بقیه باز میکنه اخرین ورژن فلش مخصوص کروم هم دانلود

پاسخ : حقيقتش خيلي نمي دونم اما اينو ميدونم Flash Player يك مقدار در مرورگر كروم مشكل داره با يه مرورگر ديكه انتحان بكن.

====================================================

می خواستم بدونم وقتی عکس یا فیلمی رو از دریوای پاک می کنیم تو کامپیوتر تا چه زمانی می شه با برنامه این عکسها رو دوباره از هارد کشید بیرون؟ ایا راهی هست که کاری بکنیم کسی نتونه دوباره اون چیزهایی رو که پاک کردیم برگردونه به سیستم؟

پاسخ : بله راه حل وجود داره كافيه با برنامه هايي به اسم wipe يا Kill disk كه شركت هايي مثل Acronis و Paragon نسخه هايي را تهيه كرده اند استفاده كنيد با اين برنامه فضا هاي هارد را درهم مي ريزد و در زمان Recovery فايل ها به درستي برگردانده نمي شوند.

====================================================

لپ تاپ دوستم دستمه گفته واسش ویندوز بریزم، ویندوز 7 رو وقتی داشت نصب میشد روی 34 درصد گیر کرد که احتمالا دی وی دیم خط داشت. خواستم برم بیرون حلت عادی بیرون نرفت، خاموش کردم. حالا که می خوام بیارمش بالا نمیاد، بوت هم نمیشه. دکمه اف2 رو میزنم تنظیمات بوت میاد ولی روی 3 حالت تنظیم روی هارد و دی وی دی رام و هارت خارجی هیچ کدوم بوت نمیشه، یه صفحه ارور فقط بلافاصه بعد از روشن شدن و نمایان شدن آرم وایو میاد که یه سری نوشته ها داره و اون پایین نوشته Esc و Next که هر کدوم رو که بزنم ریست میشه، ایمیل هم اگه بدین عکسش رو میفرستم واستون.

پاسخ : كافي بود DVD را تعويض مي كرديد و سيستم را Reset خودكار ادامه مي داد ! ديگه نمي دونم !

====================================================

سلام ف@ی#لت$ر من ف#ری گ$$یت الان می رم تو یوتویوب تو خود فیلمم میره اما دکمه پلی و استوب آن نمی آید یه پیغام رو خود فیلم که میگه آدوب فلش خود را ارتقائ بخشید گزینه دانلود هم داره که دانلود کردم اما اجرا نشد چی کار کنم

پاسخ : خوب شما با اين برنامه نمي توانيد فيلم نگاه كنيد و فقط وارد يك سري از سايت ها مي توانيد بشويد و دانلود و ديدن فيلم نميشه !

====================================================

من وقتی میرم تو یاهو چت میکنم فارسی نمینویسه چیکارش کنم خواهشن کمک کنید

پاسخ : اگه در ويندوز فارسي مي نويسه بايد اونجا هم بنويسه

====================================================

من ویندوزمو تازه عوض کردم ولی قسمت بلو توث رو دیگه نشون نمیده انگاری اصلا لب تاپم بلوتوث نداشته چی کار کنم درست بشه؟

پاسخ : بايد درايور آن را از سايت سازنده لپ تاپ دانلود و نصب كنيد.

====================================================

من ویندوز 7 دارم ولی چند وقتی هستش وقتی فلشمو بهش وصل میکنم خیتی هز پوشه هام غیب میشن!...حتی با برنامه ی TOTAL COMMENDERهم نمیتونم پیداشون کنم ولی حافظهی فلشمو پر کردن!......چند بار هم با انتی ویروس های قوی(مثل نو 32 ورزن 5 اپدیت شده.....)...ویروس کشی کردم...میدونم ویروسی نیست!.......در ضمن چند بار فلشمو به PCدوستم که ویندوز XPداره زدم بعد از مدتی(چند ثانیه) فولدر هام به صورت شورت کات ضاهر میشن ومیبینم که اصلاعات اونا دست نخوردن!.....مطمعنم که ویندوزم اشکال نداره!...چون تا حالا همه ی فایل هامو نشون میداد حتی به صورت شورت کات!.....چیکار کنم؟......کلافم کرده!.....

پاسخ : مطمئن باش كه سيستم شما ويروسي است ! اينجا را بخون بند الف

====================================================

سلام.من یه user account جدید ساختم اما بعد از خاموش و روشن کردن کامپیوتر user account قبلی نبود وهیچ برنامه ای روی اکانت جدید هم نبود حالا من چیکار کنم؟

===================================================

چند تا عكس از كامپيوترم حذف كردم و بعد ويندوز هم عوض كردم حالا عكسها رو ريكاوري كردم و در اوردم ولي پسوندشون jpeg هست و باز نميشه ميخاستم اگه ميشه بفرماييد راهي داره تا باز بشه

پاسخ : با يه برنامه ي ديگه Recovery كن اين فايل هايي كه برگشته ناقص هستند يا خراب اند.

====================================================

نود32رو چطوری آپدیت کنم؟

پاسخ : اينجا را بخوان بند پ

====================================================

من فلشمو به کامپیوتر وصل کردم یه فولدر توش بود اونو کپی کردم هرکاری کردم باز نشد اشتباه کردم اپن ویت زدم بعد وردو زدو بعد هرچی رودسکتپ بود و منو استارت شده ورد هیچکدومم باز نمیکنه حالا چیکارباید بکنم ویندوزمم سونه

پاسخ : اينجا را بخوان بند ز

====================================================

ویندوز من طوری شده که همه ی فایلای روی دسکتاپم و استارتم به شکل winrarدر اومده هیچ کدوم باز نمیشن خواهش میکنم کمکم کنین به همه ی فایلام نیاز دارم .

پاسخ : اينجا را بخوان بند ز

====================================================

چطوری میتونم روی ویندوز سون انتی ویروس نود 32 رو اپدیت کنم ؟

پاسخ : اينجا را بخوان بند پ

====================================================

میخواستم ببینم اینترنت من فعال است ولی یک هفتست در یاهو مسنجر که آدرس ایمیلمو میدم با پسووردو یاهو مسنجر روشن نمیشه لطفا منو راهنمایی کنید؟

پاسخ : رمز عبور را تغيير بديد و يك بار هم Forgot Password را انجام بدهيد تا رمز شما Reset بشود.

====================================================

من برای برقراری ارتباط تلفنی از طریق اینترنت یه نرم افزار دانلود کردم که اسمش را هم یادم نیست و صدای پیغام تلفنی را برای اینکه بشنوم به اجرا در اوردم و دیگه هر کاری کردم صدا قطع نشد نرم افزار را حذف کردم همه ی ایکون ها به غیر از یه ایکون حذف شدن و صدا مدام در حال پخش است لب تابم را خاموش کردم ولی وقتی روشن کردم صدا خود به خود پخش شد حالا چی کار کنم در ضمن ایکون حذف نشده مال ایکونیه که صدا را از اونجا به انتخاب و پخش کردم

پاسخ : یک کاربر جدیدایجاد کن و وارد آن بشو ببین بازم همین طوره !

====================================================

چگونه ازبرنامه acronis فایل های پاک شده رابازیابی کنم؟

پاسخ : همه برنامه های Recovery معمولا به این صورت اند که ابتدا شما می بایست درایوی که باید در آن جستجو کند را انتخاب کنید سپس نوع فایل ها و یا همه فایل ها را برای جستجو (مثلا فقط پسوند jpg) انتخاب کنید سپس آن درایو را اسکن کنید در نهایت یک لیست برای شما ظاهر می کند که از آن لیست هر کدام را بخواهید می توانید ذخیره نمایید.

====================================================

ویندوز7 نصب کردم قبلا مسنجرم باز میشد اما بعد یه مدت کار نمیکرد بیشتر از 10بار از سایتهای مختلف امتحان کردم نصب میشه اما لاگین نمیشه

پاسخ : یک بار رمز خود را Reset کنید، یعنی ابتدا آن را تغییر بدهید سپس با استفاده از ایمیل دوم و گزینه I can't access my account رمز را توسط سایت Reset کنید.

====================================================

وقتی میخوام روهادر ویندوز نصب کنم اجازه نمیده بعد اینو میده

windows canot be installed this disk.this computer cannot support booting to this disk.disk controller enabled the bios menu....

پاسخ : خوب شما باید هارد را کلا از ابتدا پارتیشن بندی کنید ! با برنامه های Acronis Disk Director یا Paragon استفاده کن و درضمن یادت نره درایو C حتما پرچم Active و از نوع Primary باشه.

====================================================

من می خواهم محیط اکسل 2007 را طوری تنظیم کنم که شماره سطر ،فارسی و در سمت راست باشد.فهمیدم که باید در تب page layout، روی دکمه sheet right-to-left کلیک کنم.

حالا سوال من اینه که وقتی در تب page layout به sheet option میرم دکمه sheet right-to-left نداره! دوست گرامی حالا من باید چه کار کنم که بیاد این گزینه؟

پاسخ : خوب ابتدا توی سیستم شما باید زبان فارسی اضافه شده باشه ! برای این کار به کنترل پنل باید بری و از Regional کمک بگیری.

====================================================

ایمیلی برای خود درست کرده بودم که به خاطر شرایط کاری نتوانستم به مدت یک سال آن را باز کنم حالا که میخوام وارد ایمیلم بشم پیغام اینکه شما پسورد اشتباه وارد کردید میده باید چه کار کنم مجبور شدم یه ایمیل دیگه باز کنم لطفا کمکم کنید.

پاسخ : اگر در زمان ایجاد ایمیل، ایمیل دوم را وارد کرده اید می توانید رمز عبور را با Reset کنید. I can't access my account

====================================================

برادر کوچیک من فایل یوزر و فرمت کرده و دیگه هیچ cd رو نمیتونم بزارم چون نشون نمیده . باید چیکار کنم؟ اگه نیاز به نصب بزنامش هست چجوری از کجا میتونم دانلود کنم؟

پاسخ : من که نفهمیدم چیو پاک کرده !

====================================================

من با دیال اپ که وارد ف**ی*س ب*وک میشم بلاک میشم.. ولی با adsl و کافی نت باز میکنه.... مشکلش چیه؟

پاسخ : نمی دونم !

====================================================

به خاطر دسترسی به ف$ی$س $بوک از فی$ل$تر ش$کن فر$ی$گی$ت استفاده میکنم و همین باعث شده به حجم زیادی از سایت های پ#و#رن#و هم دسترسی داشته باشم به همین دلیل میخوام از یه فیلتر استفاده کنم که مانع دسترسی به این جور سایت ها بشه چطور میتونم این کار و انجام بدم .

پاسخ : به نظرم شما باید از برنامه هایی از خانواده Parental Control استفاده کنید ! با استفاده از این برنامه ها می توانید یک سری از سایت ها را فیلتر کنید و کسی نتواند از آن سایت ها بازدید کند. البته از البته برخی از Antivirus ها مثل nod32 یا Kaspersky نیز این قابلیت را دارد برای مثال در آنتی ویروس Nod32 درصفحه اصلی کلید F5 را بزنید تا وارد صفحه Setup بشید سپس از بخش web access protection>HTTP,HTTPS>Address Manageement از منوی کشویی بالایی گزینه List of blocked addresss/mask را انتخاب نمایید سپس با استفاده از دکمه add سایت ها را به صورت زیر وارد کنید *google.com* و ok در نتیجه از این به بعد این سایت باز نخواهد شد.

====================================================

چرا برنامه های کامپیوتر من که قبلا باز بود و میتونستم ازشون استفاده کنم حالا ارور می ده وباز نمیشن اگه ممکنه فورا بهم جواب بدید چون برام مشکل پیش امده البته فکر میکنم کسی چیزی رو اشتباه زده واین مشکل پیش امده است!

پاسخ : چه Error ای میده ؟ ممکنه ویروسی شده باشه

====================================================

من دمایCPUکامپیوترم 80تا85 می رسه فنش سالمه CPUنمی دانم چه جوری چکش کنم می تانه از چیزدیگه باشه مشکل چی؟ تازه عمل کرد ویندوزم هم کنده اگه عوضش کنم همونه؟

پاسخ : سالم بودن فن را باید از صدا و نرمی حرکت و تعداد دور موتور آن تشخیص بدید معمولا دور موتور در حالت عادی بین 1500 تا 3000 دور در دقیقه می باشد اما اگر کمتر بود مشکل داره و حتما از فنی استفاده کنید که کف آن مسی باشد و از خمیر سیلیکون مرغوب نیز بین CPU و فن استفاده کنید.

====================================================

میخوام مطالبی تو ایمیلم ساختم را ببینم چکار کنم یادم رفته به سولاتش چی پاسخ دادم

پاسخ : بنظرم باید وارد پوشه Sent بشید و از اونجا پیداش کنید

====================================================

مدتی بود که از کامپیور پسرم استفاده میکردم برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی و المانی و چند روز پیش وقتی خواستم خارج شوم روی ای دکمه کلیک کردم و از انروز به بعد دیگر نمیتوانم این سایت را باز کنم پسرم هم نمیتونه و من ناراحتم چون از درسم جا موندم و ممنونت میشم که برام ایمیل کنی که دیگه این پیام کوفتی internet explorer cannot openادشما ببفرمایید چه باید بکنم دوم اینکه اگر بخواهم یک لب تاب بخرم چی ببگیرم بهتره(مارک وبا چه قابلیتهایی )
پاسخ :اول در مورد خرید لپ تاپ بگم که راحت تره ! بیشتر برمی گرده به قدرت خرید شما ! کلا عمر مفید هر لپ تاپ ۲ سال است و بعد از دوسال سخت افزار ها پیشرفت زیادی کرده اند.اگر قدرت خرید بالایی دارید توصیه می کنم لپ تاپ با مشخصات سخت افزاری بالا خرید کنید تا برای شما بیستر عمر کند یعنی بتوانید تا ۴سال به خوبی از آن بهرمند بشید، در حال حاضر مشخصات بالا در لپ تاپ ها با CPU Core i7 و با رم 8Gig و هارد 1 ترابایت هستند که در این میان به نظر من شرکت دل سری 5110 با قیمت خیلی خوبی داره عرضه می کنه (گرانی عرض را درنظر نگیرید) اما مشکل این سری وزن زیادش هست که منطقا مشکل نیست چون برای جابجایی زیاد ساخته نشده است ! اما اگر برای شما وزن مهم می باشد می توانید ازدیگر مدل برند های Sony,Asus,Dell استفاده کنید معمولا آن هایی که وزن کمتری دارند مانیتور 14 اینچ و cpu coree i5 و Ram 8g دراند که حدود 2.5 کمتر هستند. در نظر داشته باشید که هرچه وزن کمتر می شود قیمت بیشتر می شود. در صورتی که قدرت خرید بالایی ندارید کلا وزن را بیخیال بشید. با قیمت پایین مدل های خوبی در برند دل پیدا خواهید کرد.
در مورد مشکل شما دکمه ی کجا بوده و چه بوده ! چه سایتی بوده آدرسش چی بوده !! آیا اینترنت قطع شده ؟ یا اگر وصل هست آدرس سایت را در گوگل با برنامه Firefox جستجو کنید و از طریق آن روی لینک کلیک کنید ببینید باز می شود ؟ در صورتی که نشد وارد کنترل پنل بشید و وارد Internet Option سپس در تب Connection روی دکمه Lan setting بزنید در صفحه باز شده هیچ گزینه ای نباید فعال باشد ! ممکنه شما نیاز به به روز رسانی های فلش پلیر(Flash player) داشته باشید که آخرین نسخه آن را از سایت های دانلود فارسی به راحتی می توانید پیدا کنید.

====================================================

می خواستم ببینم مشکل کامپیوتری با شرایط زیر چیه؟
صفحه آبی خوش آمدگویی ویندوز مدت زمان چند دقیقه باقی میمونه و بعد وارد دسکتاپ میشه
فایل ها کمرنگ شدن. کپی میشن ولی پیست نمیشن اینترنت اکسپلورر باز نمیشه آنتی ویروس نمی تونم نصب کنم

پاسخ : مشکل از ویروسی شدن فایل اصلی ویندوز به اسم SVHOST.exe می باشد باید ویندوز عوض کنی

اینجا را بخون بند الف

====================================================
- ویندوز من اکس پی است چند روزی است ایکن های دسک تاپم در حالت انتخاب قرار دارند یعنی یه کادر ابی دور نوشته هاش است چه کار کنم بره
با استفاده از انتی ویروس چطور ویندوزم را اپ دیت کنم ایا انتی ویروس علامتی داره که نشون بده ویندوزم ویروسی هست یا نه؟چطور ویروسهایی که انتی ویروس پیدا میکنه را پاک کنم ؟
پاسخ :
1-روی دستکتاب جایی که چیزی نیست کلیک راست کنید و به مسیر زیر برید Properties>Tab Desktop>Customize Desktop>Tab Web سپس در لیست Web Page تا آنجایی که می توانید همه را انتخاب کنید و Delete بزنید و گزینه Lock Desktop Items را نیز غیرفعال کنید.
2- با استفاده از Ativirus نمی توانید ویندوز را به روز کنید باید از خود ویندوز استفاده کنید وارد Control Panel بشید و در Automatic Updates را روی گزینه Automatic بگذارید. به صورت خودکار به روز خواهد شد.
اگر آنتی ویروس چیزی پیدا کن خودکار پیغام هشدار نمایش خواهد داد که هر آنتی ویروس نوع نمایش و روش های خودش را دارد. معمولا با صفحه ها و پیغام های قرمز رنگ نمایش می دهند و اگر هم پیدا کردند معمولا سعی بر پاک سازی دارن اگر به شما پیغامی مبنی بر تصمیم گیری آنتی ویروس داده شد ابندا سعی کنید گزینه Clean را انتخاب کنید اگر نشد Delete را انتخاب کنید.
====================================================
من بک فایل ویدیویی با فرمت avi.دارم که روش صدایی ضبط شده میخام اون صدارو قطع کنم صدای خودم روش ضبط کنم ویندوزم 7 هست ویندوز مووی میکرو نصب کردم میتونم با اون صدارو ضبط کنم اما قطع صداشو نمیدونم؟لطفا بگید قطع صدا با جت آیدیو یا کیم پلیریا با کانورترها میشه؟
پاسخ : بعید می دونم با اون برنامه ها بشه اما با برنامه Movie maker می توانید، ابتدا سعی کنید فرمت Avi را به Mpeg تغییر بدید یا فرمتی که صدا و تصویر آن را می توان جدا ویرایش کرد سپس صدای ضبط شده خودتون را جایگزین کنید.
====================================================
من برای نصب افیس 2010 و 2007 روی لپ تاپم اقدام میکنم ولی تا وسط نصب میره و ارور 1935 رو میده چندین بار هم انجام دادم ولی نصب نمیشه اگه میشه منو راهنمایی کنین. ای هم متن ارور.
an error occurred during the installation assembly componet
{39a436f1-525f-4d9c-95e5-01d682f0fb25
پاسخ : ابتدا برنامه dot net framework 3.5 را روی دستگاه نصب کنید سپس یک کاربر جدید تعریف کنید و دوباره امتحان کنید ببینید نصب میشه ؟
====================================================
می خواستم ویندوز عوض کنم اما روی ویندوز قبلیم نصب نمی شد بعد یک ویندوز کنار ویندوز قبلی نصب کردم اما حواسم نبود و مطالب داخل درایور دومی رو از قبل برنداشته بودم و همه اطلاعات داخلش از بین رفت و ویندوز به جاش نصب شد حالا چطوری اطلاعاتم رو برگردونم ؟
پاسخ : باید از برنامه های Recovery فایل استفاده کنید.
====================================================
اول اینکه من برای اولین بار میخام ع#ض#و ف#ی#س ب#وک بشم اما بیشتر افراد میگن نه بعضیا میتونن وارد کامپیوترت بشن و سوءاستفاده کنن اما من باور نکردم و خواستم ببینم حقیقت داره یا نه.دوم اینکه میخواستم بدونم چه طوری میتونم فیلمهای انلاین مثل شبکه جم تی ی را تماشا کنم.
پاسخ : وارد شدن به کامپیوتر شما ربطی به موضوع سایتی که گفتید نداره و اگر هم عضو نشید باز هم راه های بسیار زیادی برای ورود به رایانه شما وجود داره ! و صرفا حرف بی خودیست !
برای دیددن فیلم های شبکه مد نظر باید سایت اون شبکه یا جایی اون برنامه ها را روی اینترنت بگذاره ممکنه در یک سری از برنامه های Internet TV بتوانید پیدا کنید اما قطعی نیست !
====================================================
در چت با نرم افزار اوو شخصی در کشور دیگر نرم افزار اوو آنتن نداره و نمیتونه با ایران ارتباط برقرار کنه
طرف دیگر از لب تاب استفاده می کنه مشکل کار کجاست؟
پاسخ : نمی دونم با این برنامه ها کار نکردم!
====================================================
اول اینکه اگه بخوام فایلهای صوتی که به صورت انلاین پخش میشه رو میشه ذخیرشون کرد در ضمن ویندوز من 7هستش نمیتونم از ضبط صدا استفاده کنم و
سوال بعدیم اینکه: الان کامپیوتر م رو روشن میکنم رمشو نمیشناسه، حتی کیسوبازش کردم و رمو جابه جا وتمیز کردم ولی هیچ فایده ایی نداشت حتی یه بنده خدایی اومد یه کارایی کرد که باید ویندوزشو عوض میکردم،که برای نصب کردنش اقدام کردم ولی درحین نصب باز هم رمو نمیشناخت!
پاسخ :
1- می توانید از برنامه Internet Download Manager استفاده کنی اگر این برنامه را نصب کنید، بعد از نصب و کرک برنامه وارد سایت پخش موسیقی بشید و کلید پخش را بزنید تا شروع به پخش کند در همان لحظه برنامه IDM یک کلید نمایش خواهد داد که سبز رنگ است و با کلیک بر روی آن می توانید دانلود کنید ! البته بدانید از یک سری سایت ها هم نمی شود به راحتی دانلود کرد.
2- برای ضبط صدا باید برنامه مخصوص ضبط صدا را پیدا کنید و دانلود کنید خود ویندوز نداره ! فکر می کنم با Movie Maker میشه کارایی بکنی !
3- خوب اگر RAM شما روی کامپیوتر دیگه ای هم همینطور می باشد پس Ram شما خراب شده !! اما من متوجه نمی شم در هنگام نصب ویندوز Ram را نمی شناسد !!!
====================================================
من کاردانی نرن افزار دارم و علاقه بسیار شدید به کامپیوتر و شبکه دارم در کل علاقه به یادگیری در نورد مباحث کامپیوتر خیلی دوست دارم که یه برنانه نویس حرفه ای بشم اگه زحمتی براتون نیست منو راهنمایی کنید تا از پایه شروع کنم و یه سایتی رو به من بگید تا بتونه به من کمک کنه
پاسخ : خوب خیلی خوبه امید وارم موفق باشید و یک آدم متخصص بشید اما از همین الان باید رشته کاری خودتون را مشخص کنید ! می خواهید شبکه کارکنید یا برنامه نویس بشید ؟
هر کدام از این دو رشته چندین شاخه داره مثلا شبکه شامل Cisco,Mikrotik,Microsoft,Linux و هزاران ... و برنامه نویسی هم شامل برنامه نویسی ویندوز،لینوکس،پایگاه داده Microsoft SQL,Oracel، جاوا، وب و .... خوب حتما حتما سعی کن یک شاخه را انتخاب کنی و توی آن شاخه یک آدم حرفه ای بشی !
برای شروع می توانی از فروم های تخصصی مثل www.persianadmins.com یا barnamenevis.org یا forum.persiantools.comاستفاده کنی اما بازم بگم به خاطر اخلاق بد بد بد ایرانی ها با استفاده از این فرم ها یا سایت های فارسی نمی توانی آدم حرفه ای بشی و حتما از سایت های خارجی استفاده بکن.
====================================================
انتي ويروس من نود32 است و من اين ريمو كردم ويادم رفته كه ريستارت كنم و انجوري در دسكتاپ مانده و چهطوري پاك كنم كه يك ويروس كش ؟؟ ديگري نصب كنم؟
پاسخ : این دوتا صفحه را بخون 1 2
====================================================
میخواستم بدونم گرافیکGT220 چه جور گرافیکیه و ابدیت کردن گرافیک به چه منظوره؟
پاسخ : با توجه به پیشرفت ها موجود یک گرافیک معمولی به حساب می یا اما ارتقاء نرم افزاری یا سخت افزاری ؟ ارتقاء نرم افزاری اینه که شما همیشه آخرین نسخه درایور مخصوص کارت خودتون را استفاده کنید و ارتقاء سخت افزاری با توجه به مابقی سخت افزار باید کارت گرافیک خریداری کنید.
====================================================
آیا ممکنه صاحب یک وبلاگ از آی پی و آدرس نویسنده نظر در بخش نظرات وبلاگش (در بلاگفا) مطلع بشه. و صاحب وبلاگ, نویسنده نظر رو پیدا کنه.
پاسخ : تا اونجایی که من میدونم در بلاکفا این امکان وجود نداره اما برای مدیریت خود سایت بلاگفا وجود داره
====================================================
من کامپیوترم را استند بای کردم دیگه روشن نشد ..پاور رو قطع کردم از برق کشیدم دوباره زدم بازم روشن نشد..اصلا چراغ بایوس روی مادر برد روشن نمیشه..مادربورد من . هست z77x-ud5hwb
پاسخ : مشکل از Power می باشد.باید تعویض کنید.
====================================================
من درحال دانلود کردن کتابی از کامپیوتر بودم بعد از اینکه دانلودتمام شد وقتی خواستم متن کتاب را بازکنم بدون اینکه ازمن بپرسد کتاب را که باز نکردهیچ تمام فایل ها و برنامه های روی صفحه دسک تاپ را تبدیل به ورد کرد و حال تمام برنامه ها را که باز می کنم با ورود باز می کند باز نمی شود ولی آیکن شبیه ورد است خود برنامه هم باز نمی شود
====================================================
کامیوتر من یه پیام خطا میدهد در زمان نصب ضد ویرئپوس شید . که ویندوز
شما دستکاری شده چکار کنم
پاسخ : ممکنه ویندوز شما ویروسی بوده ! اینجا را بخون بخش الف
====================================================
چند روزه ک sign out of messenger در ایمیلم خودبخود فعال شده و با کلیک روی availableبعد از 1دقیقه دوباره به sign out of messenger برمیگردد.علتش چی هست؟
پاسخ : با Firefox ایمیل باز کن.
====================================================
من امشب لبتابم مشکل جددی براش بیش ا ومده لبتابو رستارد کردم دوباره همون نوشته ها بعد سیدی راه اندازی خود لبتا بو کذاشتم نمیزاره . bootkitlock.gen3هر کاری کردم یک صفحه سیا ظاهر میشه
لطفا راهنمای کنید چکار کنم .ایا با ید ویندوز دیگری روش نصب کنم . دوبار اون نوشتار ظاهر میشه? ایا میتونم از لبتا بم دوباره استفاده کنم خیلئ دلوابسم لطفا راه حل این موعزل چه است.لبتابم سونی است و ویندوز 7 است!
پاسخ : دلایل زیادی می تونه داشته باشه ! من نمی دونم !
====================================================
هارد دیسکی دارم که به علتی که نمیدانم دچار مشکل شده است .اطلاعات درونش را می خواهم چگونه میتوانم بازیابی کنم و هارد را تعمیدر کنم.اطلاعاتش برام خیلی مهمه.؟
پاسخ : کلا کار بازیابی اطلاعات کار تخصصی ای می باشد اما برنامه برای بازیابی زیاد هست کافیه توی سایت های دانلود فارسی جستجو کنید برنامه هایی مثل Recovery my file و .... .
====================================================
بنده پرینتر اچ پی 1020 دارم. متاسفانه این پرینتر فقط برای ویندوز xp سرویس پک 1 قابل شناسایی است و در ورژن های بالاتر وقتی درایور را نصب می کنیم پرینتر را نمی شناسد حتی آخرین ورژن درایور آن را هم گرفته ام و نیز روی پی سی های مختلف امتحان کرده ام اما باز هم نشده. در ویندوز سون نیز اشکال مذکور برقراره / وقتی سوال کردم گفتند باید بایوسش رو آپدیت کنید به نظر حضرت عالی
1 آیا ایراد از بایوس است یا ممکن است چیز دیگری مشکل باشد 2 چگونه می توان بایوس آن را آپ دیت کرد
پاسخ : من خودم هم با این پرینتر کار کردم و هم در ویندوز XP و هم در ویندوز 7 به خوبی کار می کند و Driver های آن را نیز از خود سایت hp دانلود کردم.ممکنه کابل USB شما مشکل داشته باشه و از جنس خوبی نباشد در صورتی که کابل را هم عوض کردید و مشکل وجود داشت حتما مشکل سخت افزاری در برد خود Printer هست! و با Update کردن Bios آن کار حل نمیشه چون Update کردنش دستگاه های خودشو می خواد و به این راحتی ها هم نیست !
====================================================
سوالی در زمینه دانلود ها داشتم اینکه ، میخوام مدت زمان زیادی دانلود بزنم ولی کیس روشن میمونه میخواستم بدونم چجوری میشه کیس خاموش باشه و مودم روشن باشه که دانلود منیجیر دانلود بزنه ؟
ایا حالت استندبای کیس خاموش باشه مودم روشن باشه دانلود میزنه؟
یا تنظیمات خاصی ویا اینکه نرم افزار خاصی داره؟
پاسخ : خیر امکان پذیر نیست هم کیس باید روشن باشه هم مودم و در حالت Sleep یا Standby و Hibernate نیز نباید باشد
====================================================

من دنبال يه راه حل ميگردم که بشه تعميرات سخت افزار کاميوتر رو ياد گرفت- از بعضي سايت ها
يه مطالبي يادگرفتم سايت شما هم خيلي مطالب خوبي داره لطفا اگه ميشه به سوالاتم جواب بدين
-----------------
1- از کجا ميشه تعميرات سخت افزار کامپيوتر رو ياد گرفت از آموزشگاه ها ميشه يا نه ؟اگه ميشه - نام بهترين آموزشگاهاي توي تهران-؟
----------------
2- ميشه بگين تقريبا توي چند روز يا ماه مي شه يادگرفت؟
----------------
3- نرم افزاري براي پيدا کردن مشکلات سخت افزار کامپيوتر وجود داره ؟ اگه داره اسمش چه؟
--------------
4- سی دی آموزش تعمیرات سخت افزار کامپیوتر هست که بشه چیزی یاد گرفت-از چه سایتی میشه گیرشون بیاریم
--------------
5- شما خودتون چطور یاد گرفتین که مشکلات کامپیوتر رو چجوری حل کنین
-------------
پاسخ :
1- یک سری آموزشگاه هست اما من نمیشناسم ولی تبلیغ خانه سخت افزار را زیاد دیدم اما نمیشناسم
2- کاملا به وقت شما و تلاش شما برمی گرده اما کمتر از یک سال نیست !
3- وجود داره اما خیلی محدود است و خیلی مطمئن نیستند
4- معمولا CD های آموزشی ایرانی بی ارزش هستند.پولتو حروم نکن
5- من خودم تجربه و جستجو در اینترنت البته خارجی ها و سماجت در حل مشکل.
====================================================
هر باری رو سیستمم نصب میکنم گیر داره (مثلا سرعت ماوسش یا خیلی کمه یا خیلی زیاده ///تنظیمات سرعت ماوس رو تغییر دادم بازم خوب نشد)
اطلاعات سیستمم:ram 2 GB /// graphic 2GB ATI RADEON HD 5450 ///pentium(r) dual-core CPU E5300 @2.60 GHZ 2.61GHZ ///
پاسخ : نمی دونم اما یک جایی بود من هروقت برنامه ای مربوط به موس به اسم Synamtic نصب می کردم همین مشکل پیش می اومد با پاک کردنش حل می شد اما ممکنه شما موستون خراب شده باشه !!
====================================================
من یه سوال درباره شبیه ساز ns دارم . می خوایم یه پرتکل جدید اضافه کنیم به ns البته نه جدید می خوایم همون tcp رو به mytcp تبدیل کنیم همون tcp با یه اسم جدید ولی نمیتونیم جواب بگیریم میشه لطفا شما راهنماییمون کنید؟
بعد چه جوری میتونیم خروجی برنامه wireshark رو ببریم excel و براش نمودار بزنیم؟
چون اطلاعات کامل وارد نمیشه ؟
پاسخ : راستش من تا این حد با این برنامه ها کار نکردم. شرمنده.
====================================================
من وقتی فیلم های هندیکم رو رو سی دی رایت می کنم بدون صدا هستند چیکاربکنم که صدای فیلم ها ازبین نره؟
پاسخ : فکر می کنم مشکل شما پخش کننده باشه ! با برنامه هایی مثل VLC امتحان کنید.
====================================================
یکی از درایو های من بدون دلیل حجم استفاده شده اش افزایش پیدا می کنه تا پر می شود . بدن اینکه من فابلی به اون درایو اضافه کنم . اگر مقداری از محتویات داخل آن درایو را پاک کنم تا به حجم آزادش اضافه بشود . در مدت کوتاهی آن حجم آزاد شده، اشغال می شود. علتش چیه ؟ راه حلی وجود دارد ؟
پاسخ : ممکنه مسیر نصب برنامه ای در آن درایو داده بودید که حالا زمانی که با اون برنامه کار می کنید آن برنامه فایل های موقت خودشو توی آن درایو می ریزه و نمی تونه آن ها را پاک سازی بکنه !!
در غیر این صورت ویروس می باشد !
====================================================
امروز وقتی با موزیلا وارد اینترنت شدم ، متوجه ی یه چیزی شدم که بالای صفحه ی موزیلا و قرمز هست و روش که رفتم unprotected خوانده شد ، من انتی ویروس کسپر اسکای 2011 روی سیستم کامپیوتر دارم اما وقتی کامپیوترم رو اسکن کردم ویروسی نبود ، بعد ریست کردم ،دیدم باز پایین صفحه هست ،من هم گزینه ی exit رو زدم حالا نمی دونم چی کار کنم؟
پاسخ : فکر نمی کنم مشکل خاصی باشه چون آنتی ویروس خوبی داری و جلوی آن را خواهد گرفت.
====================================================
اول اینکه دی وی دی رایتر لپ تابم هر چند وقت یکبار پر مییشه و هیچ اثری ازش نیست تا باز دوباره خودش پیداش میشه؟ دو بار هم دی وی دی رایتر را عوض کردم ولی اثری نداشته بازم بعد ی مدتی این مشکل پیش میامد
دوم اینکه می خوام برای آرشیو فایل هام ی هارد اکسترا 1ترا بخرم می خواستم ی مارک بگین
آهان راستی لپ تاپم هم dell inspiron 1520 هست.
پاسخ : خوب ممکنه شما هر از گاهی یک سری فایل در درون آن Send to می کنید !!! مشکلتون خیلی عجیبه !!!
برای سوال دوم من برند های Adata,Western Digital,Hitachi را پیشنهاد می کنم.
====================================================
مدتیه کامبیوترم دچار مشکل شده و من از حل این موضوع عاجز ماندم یاهو مسنجر بنده وصل نمیشود
و این بیام ظاهر میشود
we cant sing you in yahoo messenger.
ther mighe be a problem winth your internet connection.make sure you
computer is connected to the internet. click...
دانلود منیجرم هم به این ترتیب
در همان ابتدا خطا میدهد فوتوشاب cs4 باز نمیکند
این درحالی است که قبلا همه ی اینها کار میکرد و به یکباره این اتفاق افتاد
پاسخ : اول باید مطمئن بشی که اینترنت وصل هست باید ببینی سایتی می تونی باز کنی ! اگر آره قبلا در بالاتر توضیح دادم یک بار رمز یاهو را تغییر بده و آن را Reset کن در غیر این صورت باید مشکل از ویروس باشه!
====================================================
مشکلی در ارتباط با مرورگرهای اینتر نت اکسپلورر و فایر فاکس دارم به این شرح
سایت خاصی برای ورود بایستی ابتدا با رمز عبور وارد صفحه شوم وقتی ورود پیدا کردم برای اینکه به قسمتهای بعد صفحه بروم بایستی دوباره رمز عبور را زده وارد شوم اما وارد صفحه نمیشود و در مرورگر فایر فاکس وارد قسمت دوم میشود اما کلمات پس و پیش است این در حالیکه با کامپیوترهای دیگران امتحان کردم هیچ مشکلی نداره
پاسخ : خوب ممکنه اون سایت برای مرورگر IE برنامه نویسی شده باشه اما شما سعی کنید درایوی که روی آن ویندوز نصب هست را یک بار Disk CleanUP کنید بعد کامل History برنامه IE را پاک کنید و برای Firefox هم از آخرین نسخه آن استفاده کنید !
====================================================
میخواستم بپرسمکه برای لپ تاپ کلید یا راهی وجود داره که یکباره اونو ریست کنه؟ اون موقعهاییکه کامپیوتر هنگ میکنه خیلی به درد میخوره توی پی سی معمولا دکمه ای زیر پاور این کارو انجام میده
پاسخ : خیر اما می توانید دکمه روشن را نگهدارید تا خاموش شود و دوباره روشن کنید.
====================================================
وقتی کامپیوتر راروشن میکنم آیکن ها قابل رویت است ولی همه آیکنهازیرنویس دارد که آن زیرنویسها به رنگ آبی شده مثل زمانی که روی هرآیکن کلیک میکنیم
برای رفع آن چه کارکنم
پاسخ : بالاتر توضیح دادم !
====================================================
همه برنامه های نصب شده در کامپیوترم به یک آیکن خاص تبدیل شده و دیگه باز نمیشن باید چکارکنم؟
البته باید بگم برای باز کردن فایلی به نام sampel picture روی گزینه اوپن ویت کلیک کردم و پیکچر منجر را انتخاب کردم اما بعدش این اتفاق افتاد
====================================================

با سلام.
من كامپيوترهاي آموزشگاه رو شبكه كردم.همه شون بهم وصل اند.با برنامه
Cmd از منوي RUN هم Ping مي گيرم كه بدونم درست بهم وصلن يا نه؟همه شون درستند.اما چند تا مشكل دارم
:
1)تو سيستم سرور وقتي يه Connection ميسازم و بين سيستم ها Shar مي كنم بعد از 10 دقيقه فقط سيستم سرور به اينترنت وصل ميشه.مابقي وصل نميشن.در صو.رتي كه اول وصل ميشدن.بايد اون Connection رو پاك كنم و يكي ديگه جديد درست كنم تا بازم همه وصل بشن.اما اونم بازم بعد از 10 دقيقه تو بقيه سيستم ها كار نمي كنه
.
2)وقتي كه سيست ها بين هم شبكه هستند وقتي مي خوام با برنامه My Netwok Places
وارد يه سيستم ديگه بشم كا از فايل هاش استفاده كنم ازم پسورد مي خواد.در صورتي كه من هيچ پسوردي براشون نذاشتم.براتون عكساشو فرستادم.اگه مي تونيد كمكم كنيد
پاسخ : خوب شما باید اینترنت را یا با استفاده از برنامه های اشتراک گذاری اینترنت بین کاربران توضیع کنید و یا از خود مودم استفاد کنید ! بنظرم بهترین راه حل اینه که تنظیمات Connection را در مودم ADSL انجام بدید که مودم همیشه متصل بمونه و روی Client ها در قسمت IP مقدار Default gateway را برابر IP مودم بدید و از این به بعد همه به اینترنت دسترسی دارند و یا باید از برنامه های Mikrotik یا ISA استفاده کنید!
برای مشکل دوم راحت ترین راه اینه که Firewall ویندوز را خاموش کنید !
====================================================
لب تاپ من چند روزه که در صفحه اول یعنی جایی که لوگو ای سوز هستش می مونه و جلوتر نمی ره اگر ممکنه راهنمایی کنید تا مشکل رو حل کنم
پاسخ : در زمانی که لوگوی ASUS را نمایش می دهد دکمه TAB را بزنید ببینید چه پیغام خطایی می دهد !
====================================================
Could you do me a favour and reply to my Email?
I've been having problem with my mouse, I use USB type, and my computer alarmed me"found a new hardware" as you know it recgnize mouse, but mouse doesn't any movment, and I can't use it, in my Device manager, I don't have hardware of mouse? what do I do?
I'm waitnig for your reply.
Answer : some times when we use a USB mouse we can not find any USB Mous Hardware in Device manager ! maybe your cable mouse is corrupted ! because when you plug your mouse on USB port windows find USB device but cannot detected and having error to recognize usb device ! please use a new mous !
====================================================
من برنامه یاهو مسنجر رو رو لپ تابم دارم اما هر بار که امتحان میکنم ارور میاره !
پاسخ : در بالاتر توضیح دادم رمز را تغییر بدید و با ایمیل دوم در Profile خودتون رمز را یک بار Reset کنید امتحان کنید درست میشه !
====================================================
من یکی از کاربرای بلاگفا هستم آدرس وبلگم Devilorder.blogfa.com هستش
وبلاگم چند روز پیش خراب شد و تمام کار هایی که در طول دو ماه اخیر انجام دادم دیگه نیستش
منظورم از کارهای دوماه اخیر تمام مطلب و پست ها و نظرات و حتی لینک ها هستش
پاسخ : خوب باید از خود پشتیبان سایت بلاگفا درخواست کنید !
====================================================
كارت گرافيك پي سي آي ير روي يك سيستم بالا نمياد ولي بر روي سيستم ديگه اي بالا مياد، و كارت گرافيك ديگه اي بر روي همون سيستم اولي بالا مياد و بدرستي كار مي كند.
اشكال از چي ميتونه باشه؟

پاسخ : باید در تنظیمات Bios مادربرد نگاه کنید و اولویت بوت گرافیک را روی PCI/AGP بگذارید یعنی ابتدا به دنبال کارت گرافیک بر روی Slot PCI بگرده !
====================================================

آیا می شود آدرس مک آی پی را از طریق دی وی دی فایل ریکاوری بدست آورد؟
توضیح بیشتر:
من یک لب تاب وایو EA2LGX داشتم که ۲ سال پیش خریده بودم و بلافاصله ریکاوری ازش تهیه کردم (سه دی وی دی). اخیرا لب تابم به سرقت رفت. سوال من این است که می شود از طریق این سه دی وی دی (ریکاوری ها) مک آی پی لب تاب را پیدا کرد؟ اگر می شود چگونه؟
پاسخ : نشدنی نسیت اما من ندیدم چون آدرس های MAC , IP در جایی از ویندوز حتما یک باز ذخیره شده اند اما MAC ممکنه نشده باشه ! چون هر سری از کارت شبکه می خواند. اما شاید در دفترچه یا روی کارتن آن MAC را زده باشند !
====================================================
من میخوام برای یک مدرسه بانک اطلاعاتی طراحی کنم برای ثبت اطلاعات اشون واینکه بتونن پرس و جو هم داشته باشن و اطلاعات اشون و استخراج کنن، برای برنامه امتحانات و برنامه کلاسی هر مقطع به چه شکل میتونم جداول امو طراحی کنم؟
پاسخ : خوب با چه چیزی می خواهید طراحی کنید ؟ اما با این حال یه توضیح کلی میدم ! البته بیشتر به دید برنامه نویسی خودتون برمی گرده
1- شما باید یک جدول از اطلاعات کل دانش آموزان با اطلاعات کاملی نظیر کد کلاس،مقطع و ... .
2- باید یک جدول از با اطلاعات کامل از دروس داشته باشید مانند نام درس و کد درس و تاریخ امتحان و ...
3- یک جدول برای امتحانات باید داشته باشید که نام درس و ساعت و کد درس و تاریخ امتحان و مقطع مربوطه را در خود داشته باشد.
4- حالا با این چند جدول می توانید اطلاعات خود را استخراج کنید .
====================================================
ببخشید من می خواستم بپرسم ایا راهی هست که وقتی یک فایل را نتوانیم با برنامه های دیگه باز کنیم آن فایل را به فرمت و شکل قبلیش برگردانیم؟ مثلا یک فایلی با پسوند
dbf
که برنامه اش در کامپیوتر نیست وقتی با برنامه دیگری باز شود عکس اون برنامه روی فایل می افتد و دیگر اسم پسوند
dbf
روی آن قرار ندارد،ایا راهی وجود دارد که انرا به حالت قبل برگردانم و همانطور مثل قبل مانند یک فایلی که با برنامه هایی که روی کامپیوتر من قرار دارند، بازنمی شود، نشان داده شود؟
====================================================
من تو عراق هستم الان دو روزه با گوشیم به اینترنت وصل میشم ولی با لپ تاپ نمیشه.در ضمن وایرلس کامپیوتر وصله ولی هیچ سایتی باز نمیشه نمیدونم چی کار کنم! راهی هست؟
پاسخ : چک کنید که کارت شبکه بی سیم شما IP به صورت دستی وارد نشده باشه.
====================================================
ویندوز من سونه 64 بیتیه دیروز که داشتم برنامه nero رو نصب می کردم بعد نصب دیدم که تمام درایور های ویندوز ناپدید شده!!حالا هم می خوام برگردونمشون نمی شه.البته من از یه سایت برنامه ای رو پیدا کردم که درست میشه اما مشکل من در این جا اینه که آنتی ویروسم اونو تروجان فرض می کنه (kaspersky6 ).حالا می خوام آنتی ویروس رو غیر فعال کنم اما آنتی ویروس confirm password می خواد که من از کجا بیارم؟
پاسخ : خوب کاش اون برنامه را به منم معرفی می کردی یاد می گرفتم اما رمز برای غیر فعال کردن آنتی ویروس را خودت باید گذاشته باشی یا آن کسی که نصبش کرده !
====================================================
من یک کامپیوتر دارم که تازه خریدم و هر چه که برنامه یا بازی رو کامپیوتر نصب می کنم بعد از ریستارت کامپیوتر همه حذف میشن مشکل از چیست
پاسخ : ممکنه بر وری ویندوز شما برنامه Deep Freez را نصب کرده باشند باید آن را پاک کنید.
====================================================
من همیشه با کامپیوترهای خراب سر وکله میزنم وتا جایی که بتونم عیب یابی میکنم ولی اگر نتونم تا زمانی که راه حل پیدا کنم سردردم ، من الان چند تا فایل صوتی از طریق گوشی داخل یکی از پوشه های سیستم کامپیوترم ریختم ، منتها داخل گوشی فایل ها اجرا میشه ولی داخل سیستم اجرا نمیشه و پیغام زیر رو میده ممنونم اگر کمکم کنید تمام فایها رو اجرا میکنه ولی این فایلهای صوتی که مکالمات زبان خارجی است رو اجرا نمیکنه.

Windows Media Player cannot play the file. The Player might not support the file type or might not support the codec that was used to compress the file.
پاسخ : خوب شما در ویندوز باید با یک برنامه ی دیگه مثل VLC فایل ها را پخش کنید.
====================================================
من یک فایل ویدویی داشتم که اشتباهی خذفش کردم وهرچی با برنامه ریکاوری هم تلاش کردم بر نگشت خواهشن اگه میشه کمک کنید چون واسم مهمه
سوال دوم اینه که پسوردفایل WINRARرا فراموش کردم وهرچی با برنامه بازیابی پسورد های فراموش شده جستجو کردم پیدا نشد
پاسخ : کلا بیخیال هردوشون بشو ! مگر این که برای Recovery فایل هارد را ببری بیرون بدی !
====================================================
می خواستم بدونم وقتی تو گوگل سرچ می کنیم چیکار میشه کرد تا عباراتی که سرچ کردیم قرمز بشه و بفهمیم اون رو بازکردیدم و دیدیم
من هرچی سرچ می کنم صفحه ای که باز می شه همه عبارات آبی هی باید رو هر آدرسی کلیک کنم تا بفهمم دیدمش یا نه
مثلا در این تصویر نمایش پرسش و پاسخ رو دیدم اما ازون که بیرون لومدم معلوم نبود خوندم یا نه نمی دونم متوجه شدین یا نه
====================================================
به علت مشکلاتی هم در درایو سی وهم در درایو دی نرم افزار ویندوزایکس پی سیو شده است.هرقدرتلاش می کنم که ویندوز درایو سی را که ناقص است وحاوی فلش پلیراست حذف کنم تا گنجایش هاردم بیشتر شود موفق نمی شوم.حتی فرمت هم کردم جواب نداد. موفق به فرمت کردن چه در محیط سیف چه در محیط ویندوز نشدم.پس از مدتی فرمت کردن پیغام می دهد که قادر به فرمت کردن نیست.چکارکنم؟
ضمنا سئوال دیگری نیز داشتم وآن این است که چگونه می توان کیفیت وشدت صدارا در کامپیوتر خیلی بالاتر برد بدون تعویض کارت صدا؟واین که بعضا این پیغام در مانیتورم ظاهر می شود که یکی از آدیو ها پلاک(نصب)نشده است.ومی نویسد که شما فقط یک دیوایس را در آدیو جک نصب کرده اید.یک جک نصب نیست.منظورش چیست وچکارباید کرد؟من هم مجددا سی دی صدا را نصب می کنم .ولی بعداز مدتی بازهم همان پیغام ظاهر می شودواین که صدای کامپیوتر(مانیتور)کم وزیاد می شود.بدون آن که تغییر داده باشم.به هرصورت می خواهم کیفیت صدای کامپیوترم در حد استریووخیلی بیشتر شود. باشد.آن هم توسط هدفون فقط شنیده شودنه اسپیکر؟چه کار باید کرد؟هدفون را تغییر دهم یا دستورات وبرنامه های خاصی را باید وارد کنم.
لطفا به کلیه سئوالات فوق به شکل بسیار آسان ومرحله به مرحله با ذکر جزئیات پاسخ
پاسخ : خوب شما معمولا نباید بتوانید درایو C (نه دی یا سی چرا فارسی می نویسییییید !!!!!!) Format کنید به دلیل این که یکسری فایل های خاص سیستمی همیشه روی درایو C وجود داره و با فرمت کردن آن درایو دیگه ویندوز بالا نمی یاد ! بهترین را اینه که شما دوباره ویندوز نصب کنید و در زمان نصب درایو C را انتخاب کنید و از آنجا فرمت کنید یعنی در زمان نصب ویندوز !
برای بالا بردن کیفیت معمولا باید سخت افزاری تغییرات انجام بدید اما می توانید از آهنگ هایی استفاده کنید که نوع آن ها بالاتر از 128Kb باشه که حجم فایل آن هم بیشتر خواهد بود و یا با برنامه های ویرایشگر فایل های صوتی مانند Nero Wave Sound Editor یا Sound Trax یا Adobe Adution فرکانس (اگه درست گفته باشم) صدا را بالا ببرید توضیح بیشتر اینه که باید با برنامه بتوانی کار بکنی !!!
====================================================
من يه فلش مموري دارم كه فايل سيستمش تبديل به راو شده خواستم كمكم كنين كه چطور فايل سيستمش رو درست كنم
پاسخ : نمی دونم Formate کن باید درست بشه !
====================================================
چند روز پیش اینترنت اکسپلوررم خطای رانتایم داد و دیگه باز نشد الان اینترنت اکسپلورر 8دانلود و نصب کردم اما یه چیزایی در مورد add-on میگه سایتی که مطمئن هستم مشکلی نداره و قبلا میرفتم را باز نمیکنه چیکار کنم؟
پاسخ : با برنامه هایی مثل Firefox هم امتحان کن ببین این هم خطا میده ؟
====================================================

تو وبلاگتون چطو ر باید سوال گذاشت؟ بلد نبودم ایمیل زدم ببخشید
من هنوز زیاد به کامپیوتر وارد نیستم والان دچار مشکل شدم و از شما کمک میخوام
من یه مدت انتی ویروسم مشکل داشت و به خاطر همین کامپیوترم ویروسی شد
اولش فقط ری استارت میشد بعد یه روز خاموشش کردم به کارهای دیگه برسم
دیگه ویندوزم بالا نیومد تا پیام خوش امد گویی میرفت و باز ری استارت
میشد دادمش برنامه ریزی کردن درست شد ولی یه سری از فایل ها و برنامه ها رو
از سری قبل که میخواستمشون ریخته بودم روی فلش که دوباره بریزم روی
کامپیوتر وقتی هم میخواستم بریزم با انتی ویروس اسکن کردم و هیچ مشکلی
نداشت بعد ریختم رو کامپیوتر ولی بعد چند روز انتی ویروسم هشدار داد که
یه تروجان پیدا کرده رفتم دیدم مال یکی از اون فایلها ی روی فلش بود
تا دو روز قبل که دوباره الکی ری استارت شد
میخوام بدونم نمیشه کاری کرد که دوباره مجبور نشم بدم ش واسه برنامه ریزی؟
یکی بهم کن که درایوی که ویروس توش بوده که میشه درایو c رو فرمت کنم که
درایو ویندوزه اگه اینکار رو بکنم و ویندوز رو دوباره نصب کنم فایلهایی
که توی درایوهای دیگه هست از بین نمیره ؟و ویروس به طور کامل از بین میره
یا درایو های دیگه هم باید فرمت شه؟
انتی ویروسم کسپر اسکی و اپدیت شده بود با این حال چرا وقتی فلش رو اسکن
کردم نتونست فایل رو شناسایی کنه؟
پاسخ : خوب شما باید یک بار دیگه ویندوز نصب کنید و دوباره انتی ویروس و ... . اینجا را بخون
و در ادامه باید بگم یک باید در تنظیمات Kaspersky یک مقدار حساسیت آنتی ویروس را بالا ببرید و همیشه به روز باشه و از نسخه بروز خود آنتی ویروس استفاده کنید.
==================================================
من یه تعداد سی دی دارم که همه پر بودن الان بعد یه مدت که میذارم رو سیستم میزنه خالیه و باز نمیشه نمیدونم چیکار کنم عکس های خیلی مهمی داخلش بوه ضمنا پسورد هم داشتن
پاسخ : خوب این باز نشدن از پسورده ؟ با چه برنامه ای رمز گذاشتی ؟ شاید اون برنامه را دیگه نداریش !
==================================================
یه مشکلی برای لپ تاپم بوجود اومده که هر کاری می کنم این مشکل برطرف نمیشه:
از طریق وایرلس ای دی اس ال به اینترنت وصل میشم اما ده مین نشده میپره بیرون (البته بعد از نصب ویندوز چون قبلش اصلا به اینترنت وصل نمیشد همه مواردشم اکی بود چون با پشتیبانی ای دی اس ال مربوطه چک کردم)
ویندوزم اکس پی هست . حتی دی ان اس هاشم ست کردم ، پراکسی هم تیک نداره و درایور ها هم نصبه
، سیستمم ویروسی نیست چون کل سیستمو فورمت کردم و انتی ویروس روش نصب کردم حالا دیگه نمیدونم باید چکار کنم .
پاسخ : از Control Panel > Regional and language کشور را روی Italy بذار بعد Reset کن شاید درست بشه اما برخی از کارت شبکه های بی سیم با یکسری از وایرلس ها تداخل دارند و مشکل پیدا می کنند !! توی سایت سازنده کارت شبکه بی سیم یا مودم برید ببینید به روز رسانی ای براش وجود داره ؟ اگر نه و نشد راه حلی به جز تعویض یکدوم بیشتر ندارید !
==================================================

پاسخ

به نام هستی بخش

سلام

 

چه طور میتونم یه فایلی رو که فرمتش رو نمیدونم باز کنم؟ از طریق ایمیل برام اتچ شده اما زیپ و اینها نیست .

پاسخ : اگر فایل پسوند دارد می توانید آن را در گوگل جستجو کنید و یک نرم افزار براش بازکردن آن پیدا می کنید. از کنترل پنل وارد Folder Option  بشید و از تب View گزینه Hide Extenion for known file types را بردارید تا پسوند را نمایش دهد.
حالا اگه پسوند نداره اما می توانید حدس بزنید که فایل صوتی و تصویری است بهتره با برنامه VLC امتحانش کنید و ... .

 ====================================================

چطوری میتونم وقتی وارد یک سایت میشم لینک اون صفحه رو بردارم و در یک سایت دیگه بذارم؟(که ابی باشه و با کلیک روی اون به همون سایت برگردم)

پاسخ : خوب مهمه که در کجا به چه صورت بخوای بزاری ! مثلا یک صفحه ای را دیده اید کافیه آدرس آن را از بالای Browser خودتون کپی کنید و یا روی لینک مورد نظر کلیک راست کنید و Copy Shortcut  کنید و حالا لینک را در محل مورد نظر مثل صفحه تایپ یک وبلاگ Paset کنید یا از کلید لینک(Hyperlinke) استفاده کنید.

  ==================================================== 

من وقتی کامپیوتر رو خاموش میکنم یه پیغامی میاد مینویسه آپدیت اینیستال...یه همچین چیزی

و کامپیوتر یک ربع بعد خاموش میشه منم بعدازینکه این پیغام رو میده کامپیوتر رو کلا از برق میکشم...

چرا اینجوری شده؟ چیکار کنم که زود خاموش بشه و دیگه پیغامی نده؟

پاسخ : کافیه بزاری یک بار تا آخری فایل های به روز رسانی را کامل دریافت کنه و آن ها را کامل نصب کنه ! ویندوز هر بار که به روز رسانی می گیره موقع روشن شدن یا خاموش شدن آن ها را نصب می کنه!

  ====================================================

ميخاستم بدونم ايا امكان اين هست كه متنهايي كه در ياهو چت شده و رو ايدي طرف مقابل هستش رو ديليت كرد.منظورم متنهاي نوشته شده من رو سيستم مقابله؟منتظر پاسخ هستم ممنون

پاسخ : خیر!

  ====================================================

رو لب تابم ویندوز 7 نصبه.از دیروز اصلا برنامه های shortcutرو نمیخونه و همه برنامه ها پسوند.lnkگرفتن و عمل نمیکنن !!!!!!!!!!!!!!

پاسخ : یک کاربر جدید تعریف کن و از این به بعد با آن کار بکن.

  ====================================================

سلام من 8 مهر 91 س<ال پرسیدم اما الان که نظرات مهر 91 رو روی وبلاگ گذاشتین س<ال یا همون نظر من نمایش داده نشده چرا آخه؟

پاسخ : فکر می کنم مشکل از نظرات بلاگفا است، چون یکسری از نظرات را که تایید می کنم بعد گم می شوند و دیگه ممکنه قاطی نظرات خوانده شده یا جواب داده شده برن که پیدا کردنش با خداست ! من شرمنده دوباره بپرس.

  ====================================================

من میخوام وارد چت روم فلش بشم اما باز نمیکنه واسم یبار هم فلش پلیر و یونیتسال کردم دوباره اینتسال کردم اما صفحه چت روم لود نمیشه واسم سفید میمونه چندتا روم رو واسم باز میکنه اما چندتا رو هم باز میکنه با اینکه همون چت رومارو برای بقیه باز میکنه اخرین ورژن فلش مخصوص کروم هم دانلود کردم.

پاسخ : ممکنه اون صفحه را با کروم نتونی درست بازکنی با IE,Firefox امتحان کن.

  ==================================================== 

وقتی میخوام برم یاهوو ورودو میزنم کنسل میاد وارد نمیشم چکار کنم؟

پاسخ : خیلی وقته تو کار چت نیستم اما باید یاهو مسنجر آخریرن نسخه باشه و از آخرین نسخه Flash player را نصب داشته باشی و سرعت اینترنت خیلی پایین نباشه و در آخر اون Room جا داشته باشه !

  ==================================================== 

چطور یک سیستم عامل که روي ماشين مجازي وي ام وير نصب شده را تبديل به سوئيچ كنيم؟

پاسخ : به این را حتی نیست اما به نظرم بتونی با سیستم عامل Mikrotik یا لینوکس ها این کار را انجام بدی ! توی این دو می تونی Vlan هم تعریف کنی که من یک مقاله در سایت های فروم شبکه دیده بودم.

  ==================================================== 

می خواستم بدونم وقتی عکس یا فیلمی رو از دریوای پاک می کنیم تو کامپیوتر تا چه زمانی می شه با برنامه این عکسها رو دوباره از هارد کشید بیرون؟ ایا راهی هست که کاری بکنیم کسی نتونه دوباره اون چیزهایی رو که پاک کردیم برگردونه به سیستم؟

پاسخ : زمان خاصی نداره به نوع استفاده شما برمی گرده اما با برنامه های Wipper می توانید اطلاعات را درهم بریزید تا زمان برگشت اطلاعات ناقص و به درد نخور باشند.

  ==================================================== 

لپ تاپ دوستم دستمه گفته واسش ویندوز بریزم، ویندوز 7 رو وقتی داشت نصب میشد روی 34 درصد گیر کرد که احتمالا دی وی دیم خط داشت. خواستم برم بیرون حلت عادی بیرون نرفت، خاموش کردم. حالا که می خوام بیارمش بالا نمیاد، بوت هم نمیشه. دکمه اف2 رو میزنم تنظیمات بوت میاد ولی روی 3 حالت تنظیم روی هارد و دی وی دی رام و هارت خارجی هیچ کدوم بوت نمیشه، یه صفحه ارور فقط بلافاصه بعد از روشن شدن و نمایان شدن آرم وایو میاد که یه سری نوشته ها داره و اون پایین نوشته Esc و Next که هر کدوم رو که بزنم ریست میشه، ایمیل هم اگه بدین عکسش رو میفرستم واستون.

پاسخ : خیلی جواب درستی نمی تونم بدم ! اما یک بار اگه می تونی Baios را Reset کن و اگر نشد ومطمئنی که درایو DVD آن سالمه با یک CD پارتیشن بندی بوت کن و پارتیشن C را مجدد تعریف و Flag ، Active را حتما بزن شاید بشه !

 

 ====================================================

من الیاسم عضو جدید انجمن بنده دانشجوی مهندسی کامپیوتر می باشم. من هم تو سایتم سوال و پاسخ کامپیوتری دارم که خیلی زودتر از انجمن ها پاسخ میدم.

برای این کار به سایتم مراجعه نمایید و روی تصویر سوال و پاسخ کامپیوتری کلیک نمایید و سوالتونو اونحا مطرح کنید.

www.khafit.irپاسخ شما هم به ایمیلتان ارسال می شه و هم بصورت پست تو سایت منتشر میشه.

پاسخ : اینم خوبه.

  ==================================================== 

سلام فی%ل%تر ش%کن من ف ری  گ ی ت الان می رم تو یوتویوب تو خود فیلمم میره اما دکمه پلی و استوب آن نمی آید یه پیغام رو خود فیلم که میگه آدوب فلش خود را ارتقائ بخشید گزینه دانلود هم داره که دانلود کردم اما اجرا نشد چی کار کنم

پاسخ : مشکل از فی%ل%تر ش%کن می باشد این برنامه ها سایت ها را به درستی اجرا نمی کنند و همین باعث خطا می شود.

  ====================================================

من وقتی میرم تو یاهو چت میکنم فارسی نمینویسه چیکارش کنم ؟

پاسخ : اگر فارسی ویندوز نصب شده باشه باید بنویسه از کنترل پنل وارد منوی Regional and language بشو و زبان فارسی را از تب Languages اضافه کن در ویندوز XP به اسم Farsi و در ویندوز 7 به اسم Persian.

  ==================================================== 

با سلام من ویندوزمو تازه عوض کردم ولی قسمت بلو توث رو دیگه نشون نمیده انگاری اصلا لب تاپم بلوتوث نداشته چی کار کنم درست بشه؟

پاسخ : باید درایور آن را نصب کنی. اینجارو بخون

 ====================================================

من میخوام تفاوت بین یوزر و پاوریوزر رو در قسمت manage بدونم.

پاسخ : Power User کسیه که می توانه یکسری از تنظیمات ویندوز را که فقط در کاربری خودش تاثیر داره انجام بده و همین طور یکسری از برنامه ها را نصب کنه که نیاز به دسترسی زیاد ندارن! و کاربر User کاملا محدود است و هر تغییری را فقط در محدوده دسترسی خودش می تونه انجام بده و تغییرات آن بر روی دیگر کاربران اثر نداره ! Power User بین کاربر Administrator  و User می باشد.

 =================================================== 

سوال من اینه که من وقتی یک منظره یا عکس مورد دلخواهم رو روی بک گراند صفحه ی دسک تاپ کامپیوترم ذخیره میکنم بعد از اینکه کامپیوتر را خاموش میکنم وبعدا" روشن میکنم میبینم که تصویر اون منظره یا عکس حذف شده،لطفا به من بگید چیکار کنم؟

پاسخ : آیا این مشکل فقط برای فایل های عکس است ؟ اگر برای همه ی فایل ها می باشد ممکنه برنامه ای مانند Deep freez نصب شده باشه تا بعد از Reset کردن همه تنظیمات را به حالت اول برگردانه ! در غیر این صورت نمی دونم !

  ==================================================== 

برای هاردم مشکلی پیش آمده که در رفع آن راهنمائی بفرمایید بی نهایت ممنون خواهم شد!

پاسخ : خوب چه مشکلی ؟

  ==================================================== 

یک هارد اکسترنال مای پسورد0730 دارم چند وقت پیش به یکی از دوستان دادم که با نود32 آنرا از ویروس پاک کند او اسکن کرد ولی گفت پاک نشدند و گزینه غیر فعال کردن را زده ام. از ان وقت کامپیوتر قادر به خواندن هاردم نیست و پنجره فرمت باز می شود. گاهی هم هارد باز می شود و وقتی روی یکی از فایل ها کلیک می کنم هنگ می کند. هارد ضربه نخورده و فکر نمی کنم بد سکتور شده باشد . گاهی هم حجم فایلها را می توانم از پراپرتیس ببینم گاهی اصلاَ کامپیوتر هارد را نمی شناسد.

 ====================================================

چگونه می توانم دو باره به اطلاعات هاردم دست پیدا کنم لطفا راهنمائی فرمائید

پاسخ : بهتره ببریش بیرون نشونش بدی یا گارانتی آن ! فقط ممکنه شما از برنامه رمز گذار اطلاعات روی هارد که در خود هارد های Wester Digital هست استفاده کردید و آن برنامه را خراب کرده اید ! اگر یک کیس جدا دارید هارد را باز کنید و با کابل Sata آن را به سیستم متصل کنید ببینید نشان می دهد یا نه ؟

  ==================================================== 

من تازه ای دی اس ال خریدم نمی دونم از کجا بدونم چند گیگم مونده.

پاسخ : بهترین راه اینه که زنگ بزنی پشتیبانش بپرسی.

  ==================================================== 

لپتاپم sony VAIO مدل VGN-CR420D و وقتی ویندوز 7 مدل ultimate نصب کردم، دیگه اصلا انگار که دوربین نداشته باشه لپتاپم، چه داریوشم از تو سایت سونی دانلود کنم چه نه، اسم دوربین تو device manager نمیوفته، برنامه ای مثل vaio camera utility هم اجرا می کنم، یه صفحه آبی میاد می گه No Input،

پاسخ : خوب شرکت سونی خیلی تایید داره که نوع ویندوز را روی لپ تاپ هاش تغییر ندید و برای همین معمولا درایور ها و نرم افزار های هر کدام را به طور خاصی طراحی می کنه که به این راحتی ها نشه عوض کرد ! اما ممکنه شما یک برنامه ای چیزی کم نصب کرده باشید ! مثلا خود من برای یک مدل همه درایور های بلوتوث و وایرلس را نصب کرده بودم اما کار نمی کردن بعد از کلی جستجو متوجه شدم باید برنامه ای را نصب کنم که وقتی فعال می شن پیغام فعال شدن و ... را می دهد (اسمش یادم نیست). توی مدل هایی که شبیه به همین مدل شما هستند شاید برنامه ای پیدا کنید که فعالش کنه !

 ====================================================

من ایمیل ساختم نوعشو نمیدونم چیه حالا سختمه باهاش کار کنم چجوری عوضش کنم؟؟ نمیدونم بهش میگن کلاسیک چی ولی یادمه خانوممون گفت باید کلا سیکش کنی.

پاسخ : خیلی درست متوجه نشدم ! اما زمانی Classic میشه که خود یاهو تشخیص بده سرعتت کمه و از اون نوع اجرا بکنه !

  ====================================================

چطوری میتونم روی فایل های پی دی اف رمز بزارم جوابشو بلدم ولی میخواستم بدونم نظر شما در این راجب چیه ؟

پاسخ : خیلی کارآمد نیست چون برنامه های فراوانی هستند که به سادگی رمز را حذف می کنند!

  ====================================================

من سرعت بازی های کامپیوترم کمه و همش تیک میزنه باید چکار کنم اول که سیستم رو خریدم خوب بود اما ویندوز را عوض کردم و بعد کم شد ممنون

پاسخ : از نسخه های به روز درایور استفاده کن.

  ====================================================

 یه سوال ساده؟؟.. ویندوزم رو تازه نصب کردم اما صدا نداره چه جوری صداشو تنظیم کنم؟؟؟

پاسخ ساده تر: درایور صدا را نصب کن معمولا توی cd خود مادربرد هست.

  ====================================================

یه دوربین عکاسی سامسونگ آی 7 دارم داخلش یه تعداد عکسه به کامپیوتر که وصلش میکنم فایلای داخلش باز نمیشه نمیخوام عکسام حذف بشه باید چیکار کنم؟اگه ویروس داشت واسه اینکه عکسام حذف نشن چیکار کنم؟

پاسخ : احتمالا سیستم خود شما ویروسیه وگرنه روش خاصی برای باز کردن عکس ها وجود نداره ! روی سیستم بدون ویروس دوربین را ویروس کشی کنید و عکس ها را بردارید.و یا از یک Ram Reader استفاده کنید.

  ====================================================

من برای اولین بار خودم ویندوزام را عوض کردم ام چون ویندوزی که خریداری کرده بودم شرکتی نبود الان متوجه شدم که فونت فارسی رو ندارم خواستم دانلود کنم اما بعد دانلود و نصب برنامه فارسی ساز کلا ویندوز فارسی شد و در کل منو ها بر عکس شده و به جای سمت چپ -سمت راست ظاهر شدند بعدآ مجبور شدم برنامه دانلود شده فارسی ساز رو حذف کنم که ویندوزم به حالت اول برگرده حالا نمیدونم برای اینکه ویندوزم قابلیت تایپ فارسی رو داشته باشه

پاسخ : کافیه وارد Control Panel>Regional and languages>Tab languages و زبان فارسی یا Persian را اضافه کنید. اینجا را ملاحضه کنید بند ذ.

  ====================================================

ویندوزم 7 بعد از نصب پ رو ک # ی اکسپلوررم آپدیت کردم نوهش9 کردم حالا پروکسیم کار نمی کنه اکسپلوررم بدون پرکسی کار نمی کنه سایتهایی روکه میخوام باز نمیکنه مثلا ف س ب وک رو لطفا بگین چکار بکنم

پاسخ : برنامه IE را باز کنید و مسیر زیر بروید Tools>Internet Option>Tab Connection>Key Lan setting و همه تیک ها را بر دارید Ok کنید و دوباره برنامه را باز کنید و امتحان کنید.

  ====================================================

چه جوری روی ویندوز 8 فیل ببینم صدای فیلم میاد ولی تصویر نداره.

پاسخ : با برنامه VLC باز کنید.

  ====================================================

 مدت زیادیه که من وقتی تو قسمت عکس گوگل سرچ می کنم ، فقط صفحه اول عکس ها رو نمایش میده و صفحات بعدی هیچ عکسی رو نمایش نمیده

پاسخ : به دلیل ف%یل&تری#نگ شدید ایران می باشد !

  ==================================================== 

1.میخواستم بدونم اگه بخوای تعمیرات سخت افزار pc رو یاد بگیرم باید کجا برم که خوب یاد بدن.

2.اگه بخوام تمام مشکلات ویندوز رو یاد بگیرم مثل شما چیکار باید بکنم

پاسخ : آموزشگاه های سخت افزار مانند خانه سخت افزار هستند که یاد می دن اما من تا بحال نرفتم که بگم کدام خوبه !

و دوم اینکه همش به جستجو در اینترنت البته به زبان غیر فارسی و تجربه!

  ====================================================

سیستمم بالا میاد ولی صفحش همش سیاهه,فقط یه پنجره کوچیک پایین میاد میشه مای کامپیوتر رو باز کرد,

پاسخ : اینجا را ملاحضه کنید قسمت ت.

   ==================================================== 

من یه برنامه دارم که قفل نرم افزاری دارد این قفل یک سریال سخت افزاری داره که هر بار ویندوز نصب میکنی یا sql عوض میکنی سریال عوض میشه میخوام بدونم این سریالو از کجا میخونه؟

پاسخ : یک سری توابع در ویندوز هست که معمولا از داخل رجیستری ویندوز می خونه اما باید از برنامه نویسش بپرسی.

  ====================================================

ویندوز7 نصب کردم قبلا مسنجرم باز میشد اما بعد یه مدت کار نمیکرد بیشتر از 10بار از سایتهای مختلف امتحان کردم نصب میشه اما لاگین نمیشه

پاسخ : والا این بازیه که یاهو سر من هم آورده معمولا اگه از آخرین نسخه آن استفاده کنی مشکل حل میشه و این که یاهو یک سیاستی داره راه می اندازه که یک سری از کشور ها فقط از وب استفاده کنن ! البته یک بار رمز را Reset کن یعنی از گزینه Forgot My password یا I can't access my account استفاده کن و رمز را تغییر بده بعد امتحان کن.

  ==================================================== 

چطوری میتونم روی ویندوز سون انتی ویروس نود 32 رو اپدیت کنم ؟

پاسخ : همانند ویندوز XP  اینجا را ملاحضه کنید بند پ.

  ==================================================== 

میخواستم ببینم اینترنت من فعال است ولی یک هفتست در یاهو مسنجر که آدرس ایمیلمو میدم با پسووردو یاهو مسنجر روشن نمیشه لطفا منو راهنمایی کنید؟

پاسخ : والا این بازیه که یاهو سر من هم آورده معمولا اگه از آخرین نسخه آن استفاده کنی مشکل حل میشه و این که یاهو یک سیاستی داره راه می اندازه که یک سری از کشور ها فقط از وب استفاده کنن !

  ==================================================== 

علت ران نشدن برنامه codeblocks در لبتابم را میخاستم بدانم بعد از نوشتن برنامه به زبان c++ با پیغام nothing to be done روبرو می شوم

پاسخ : احتمالا شما یک برنامه جانبی کم دارید مانند C++ Plugin یا C++ Redistributable.

  ====================================================

من خودم کامپوتر میخونم .ولی راستش الان که وبلاگ شما رو ددیم و جوابهاتون به دوستان رو دیدم واقعا از خودم خجالت کشیدم..دبدم هیچی بلد نیستم....ممنونم ...تو همین چند دقیه که اینجا رو دارم مطالعه میکنم و ارشیو رو نگاه میکنم کلی مطلب جدید یاد گرفتم... جا داشت که ازتون تشکر کنم و یه خسته نباشید و خدا قوت بهتون بگم ممنون بابت وقتی که میزارین و جوابهایی که به دوستان میدین  مطمئینا نتیجه و فیدبکش جای دیگه و به نحوه دیگه بهتون برمیگرده همواره شاد باشین و سلامت 

پاسخ : ممنونم از این که انرژی مثبت می دید، بله دقیقا نتیجه گرفتم و از همه ی دوستان که سوال می کنند ممنونم و شرمنده آن ها هستم که سریع نمی تونم پاسخ بدم.

  ====================================================

میخوام روهادر ویندوز نصب کنم اجازه نمیده بعد اینو میده

windows canot be installed this disk.this computer cannot support booting to this disk.disk controller enabled the bios menu....

توروخدا سریع جواب بدین مال مردمه کیس دمهمتون گرم .

پاسخ : حداقل می گفتی چه ویندوزی می خوای بریزی ؟ !!! باید درایو C را دوباره پارتیشن بندی کنی ! بهتره با خود بوت ویندوز 7 انجام بدی.

  ==================================================== 

من می خواهم محیط اکسل 2007 را طوری تنظیم کنم که شماره سطر ،فارسی و در سمت راست باشد.فهمیدم که باید در تب page layout، روی دکمه sheet right-to-left کلیک کنم. حالا سوال من اینه که وقتی در تب page layout به sheet option میرم دکمه sheet right-to-left نداره! دوست گرامی حالا من باید چه کار کنم که بیاد این گزینه؟

پاسخ : پس احتمال زیاد زبان فارسی در ویندوز شما تعریف نشده ! اینجا را ملاحضه کن بند ذ.

  ====================================================

ایمیلی برای خود درست کرده بودم که به خاطر شرایط کاری نتوانستم به مدت یک سال آن را باز کنم حالا که میخوام وارد ایمیلم بشم پیغام اینکه شما پسورد اشتباه وارد کردید میده باید چه کار کنم مجبور شدم یه ایمیل دیگه باز کنم لطفا کمکم کنید.

پاسخ : اگر در موقع ساخت ایمیل سوال های امنیتی یا ایمیل دوم را یادتون هست می تونید از Forgot Password استفاده کنید و رمز ایمیل را Reset کنید.

  ====================================================

يه سوال عجيب دارم كامنت هايي كه برا وبلاگ ها ارسال ميكنيم كجاي كامپيوتر ذخيره ميشن؟ آيا ميشه خوندشون؟ چطور پاك ميشن؟

پاسخ : آن ها روی سیستم شما ذخیره نمیشن که بتونید پاکشون کنید ! روی سرور های همان سایت ذخیره میشن

  ==================================================== 

من ویندوز اکس پی نصب کردام ولی stand by سیستمم غیر فعال شده نمیدونم چکار کنم؟ ناگفته نمونه که من برای نصب delete استفاده نکردم گزینه Esc رو زدام و نصب کردام فرقی با هم ندارند؟ و آیا نصبم کامله؟

پاسخ : درایور ها را به درستی و کامل نصب نکرده اید و قسمت دوم سوال را اصلا نفهمیدم!!!

  ==================================================== 

من روی لپ تابم ویندوز 7رو نصب کردم.(البته قبلا هم بود ولی چون کپی بود مشکلات زیادی داشت . این شد که دوباره نصب کردم.) بار اول که این کارو کردم برنامه ها نصفه نیمه اجرا شد. بار دوم دیگه بالا نیومد!!  یعنی تو قسمت بوت می مونه... یه صفحه ابی باز میشه و یه ارور عجیب و غریب میده.... نمیدونم باید چیکار کنم ...

پاسخ : احتمالا دارید ویندوز اصلی خود لپ تاپ را نصب می کنید ! بهتره بدید به یک نفر که کار بلده !

  ====================================================

 من می خوام بدونم چ طوری در یاهو مسنجر می شه تو قسمتی ک چراغ رو نشون می ده ی جمله بنویسیم

اسم رمز:کیتی

پاسخ : یاهو مسنجر خودم باز نمیشه که درست بهت بگم اما کنار همون شکلک زردها بالای صفحه نزدیک اسمت یا چراغه می تونید کلیک کنید و تایپ کنید.

  ==================================================== 

من یک هفته ای میشه که یه گوشی سونی اریکسون خریدم. خوبی اینه که نرم افزار youtube فعال داره.امایه مشکلی که هست دسترسی من به اینترنت فقط از طریق کامپیوتر کافی نته.ازون جایی که کافی نت ف@ی@ل@تر ش@کن نداره که من بخوام یک اشتراک ازyoutubeبگیرم از شما خواهش می کنم که یه اشتراک برام بگیرین.ازطریق گوشی هم نمی تونم.

پاسخ : می توانید یک V**P^^N خریداری کنید و تنظیمات آن را روی گوشی انجام دهید سپس با گوشی باید به اینترنت متصل باشد.

  ====================================================

ما نخوايم اني ويروس سيمانتيك مون به فايل اصلي كيلاگرمون گير نده چه كنيم ي كيلاگر رو سيستم نصب كردم خوبم كار ميكنه ولي هر چند وقت ي بار فاي اصلي اونو ويروس ميشناسه و من مجبورم از تو قرنطينه ريستورش كنم ممنون

پاسخ : از توی تنظیمات آنتی ویروس قسمت Scan گزینه ای وجود داره به اسم Exclusions که باید مسیر فایل را کامل وارد کنی تا نادیده بگیرتش.

  ====================================================

من نمی تونم از اسکایب و سایر نرم افزار وبکم تو خوابگاه استفاده نمایم همشون ف*یل(تر شدن حتی ...... نیز کار نمی کنه چکار کنم؟

پاسخ : فکر کنم از V&&&P&&&N  استفاده کنی مشکلت حل بشه.

  ====================================================

 من آنتیی ویروس نود نصب کردم وآن را پاک کردم دوباره که آن را خواستم نصب کنم این پیام را می دهد

could not write value product code to key \software\eset\eset sequrity\currentversion\info.

verify that you have sufficient access to that key,or contact your support personal

پاسخ : وارد Run بشويد و از آن به Regedit برويد و مسير گفته شده در پيغام را پيدا كنيد و آن را حذف كنيد. مجددا نصب كنيد.

من هنوز با انجام اين كار همين ارور رو دارم

پاسخ : ببین این صفحه کمکت می کنه ؟ لینک

  ====================================================

من موقعى كه لپتاپم را روشن مى كنم مى نويسه system operating not found چند تا بوق هم مى زنه وقتى هم ويندوزش را مى خوام عوض كنم هيچ درايوى پيدا نميشه چى كار بايد بكنم

پاسخ : چه ویندوزی داشتید ؟ اگر XP می خواید نصب کنید باید از نوع SP3 و دارای درایور Sata باشه اگر باز هم همینطور بود حتی با ویندوز 7 مشکل از هارد شما می باشد.

  ==================================================== 

من یک سری از فایل های روی دسک تاپ کامپیوتر را جابجا کردم تا مرتب شود. یکی از فایل ها پاک نمیشد و پیام می داد که توسط برنامه دیگری در حال استفاده است. کامپیوتر را ری استارت کردم تا بعد آن فایل را پاک کنم، اما بعد از بالا آمدن و آمدن آرم ویندوز ایکس پی، وقتی قرار بود صفحه آبی بیاید، بجای آن صفحه کاملا سیاه شد و دیگر چیزی نیامد. هر قدر هم که ری استارت کردم باز همینطور شد. خواستم در حالت سیف مود ویندوز را بالا بیاورم، اما بعد از انتخاب آن حالت نیز دوباره ری استارت می شود و خودش(بدون زدن کلید اف9) می رود به صفحه انتخاب حالت سیف مود و این مسئله فقط تکرار می شود.

پاسخ : ایجا را بخون بند پ

  ====================================================

سلام روی فلشم یه فایل موسیقی هست که باز نمی شه ارور می ده که اسمش درست نیست باید چه کار کنم ؟ ممکنه چون کامپیوتری که از روش فایل را ریختم ویندوز7 بوده و این اکس پی کار نکنه ؟

پاسخ : ممکنه ویروس باشه و ممکنه یک فایل ناقص باشه !

  ====================================================

1 من وقتی می خواهم وارد یاهو آیدی ام بشم ارور میده که یوزرنیم و پسورد اشتباه شاید از بیشتر از 10 بار امتحان کردم درست نمی شه چه کار کنم ؟

2 ورودی کامپیوترم کار نمی کنه یعنی نه سی دی هایم را می خونه نه فلش روش کار می کنه در ضمن با این که نه فلشم ویروس داره نه کامپیوترم همه ی فایل هارا شورتکد کرده لطفا راهنماییم کنید؟

3 وقتی میخواهم موبایلم را به کاپیوتر متصل کنم برنامه ای باز می شه که نوشته نیو هارد ور باید چه کار کنم ؟

4 میشه درایو جدید روی کامپیوتر نصب کنم ؟ یه نفر بهم گفت باید موقع نصب ویندوز بکنی وگرنه اطلاعاتت حذف می شه ؟! راهنماییم کنید . ممنون

پاسخ :

1-      والا این بازیه که یاهو سر من هم آورده معمولا اگه از آخرین نسخه آن استفاده کنی مشکل حل میشه و این که یاهو یک سیاستی داره راه می اندازه که یک سری از کشور ها فقط از وب استفاده کنن !
و یک بار رمز را تغییر بده و رمز را با استفاده از ایمیل دوم و لینک I can't access my account رمز را Reset  کن

2-      یک کاربر جدید تعریف کن و با آن کار کن.

3-      موبایلت چیه ؟ ممکنه باید درایور ازش نصب کنی یا خودش نصب بکنه .

4-      بله می شه اما کار تخصصی هست و اگر اشتباه انجام بدی ممکنه کل اطلاعاتت خراب بشه با برنامه هایی مثل Acronis Hard diskdoctor,Paragon Hard disk manager بوت کن و فضا های خالی را یک درایو تعریف کن.

  ====================================================

سلام cpu من وقتی باز میشه 1 صدایی میده که قبلا نمی داده . بعد ویندوز باز میشه ولی تو صفحه مانیتور نشان نمیده . درحالیکه قابل ها هم درسته . این مشکلش از کجاست ؟؟؟

پاسخ : CPU ؟ یا هارد ؟ باید باز کنی ببنی صدا دقیقا از چیه ؟ ممکنه فنش را باید عوض کنی!

  ====================================================

 میخوام مطالبی تو ایمیلم ساختم را ببینم چکار کنم یادم رفته به سولاتش چی پاسخ دادم

پاسخ :والا سوال شما خیلی نامفهومه ! ایمیلت را باز کن و Send و Inbox را بشین بخون.

  ==================================================== 

من کیس کامپیوترم رو عوض کردم و الان ویندوز ۷ روشه...از اون به به بعد اسکنرمو پیدا نمیکنه و نرم افزارشو که نصب میکنم پیغام میده که با این سیستم نمیخونه......میشه کاری کرد؟یا باید کلا اسکنرمو عوض کنم؟

پاسخ : نه باید درایور مخصوص ویندوز 7 آن را نصب کنی. اینجا را بخون بند ج.

  ====================================================

من میخواستم بدونم چیزهایی که دانلود میکنم به کدوم پوشه میرن

پاسخ : باچی دانلود می کنی ؟ معمولا با همون برنامه دانلود روی اسم فایل کلیک راست کنید و گزینه ای شبیه به Open Folder داره بزن نشونت میده.

  ==================================================== 

من ویندوز7 نصب کردم اما تم قبول نمی کنه عکس زمینه نمی گیره

پاسخ : درایور کارت گرافیک نصب نیست و یا خیلی ضعیفه.

  ====================================================

 من به خاطر دسترسی به ف*ی*س ب*وک از فی*ل*ت*ر ش*کن ف*ری*گی*ت استفاده میکنم و همین باعث شده به حجم زیادی از سایت های پ*و*ر*ن*و هم دسترسی داشته باشم به همین دلیل میخوام از یه ..... استفاده کنم که مانع دسترسی به این جور سایت ها بشه چطور میتونم این کار و انجام بدم ؟

پاسخ : به نظرم از برنامه های دیگه مثل U**99 استفاده کن.

  ====================================================

 من از مرورگر فایر فاکس استفاده می کنم و الان برای دانلود فایل های تصویری فلش پلیر رو دانلود کردم تسخه 11 اما نمی دونم چرا نصب نمی شه اکه ممکمنه راهنماییم کنین ممنونم

پاسخ : برای نصب باید تمام برنامه هات بسته باشن و Flash Player مخصوص خود Firefox را دانلود کرده باشی.

  ====================================================

 من قبلا میخواستم عکسی رو search کنم در تصاویر همه عکسهارو به صورت page بندی در یک صفحه باز میکرد اما حالا فقط عکس های page1 باز میکنه!علتش چیه؟ با برنامه های دیگه مانند explorer.mozilla.oera هم امتحان کردم به همین صورت هستش .

پاسخ : گوگل ببینه که سرعت خوبی داری از جستجوی جدید برات میاره و همه را یکجا نشون میده ولی صفحه بندیش با پایین رفتن درست میشه و خود به خود اضافه میشه اما به دلیل ف**لتر&&ی*نگ شدید ایران کامل لود نمیشن

  ====================================================

وقتی کامپیوترمو خاموش میکنم به محض خاموش شدن دوباره روشن میشه اشکال از کجاس؟

پاسخ : یا کلید پاور مشکل داره یا مودم Dialup روی دستگاهت داری که سیم تلفن را قطع کن.

  ====================================================

می خوام ویندوز نصب کنم وقتی به سیستم بوت سیدی میرم از من پسورد میخواد چیکار کنم؟

پاسخ : اگر منظورت رمز Bios هست ! در کیس را باز کن کل برق سیستم را قطع کن و روی مادر برد یک باطری ساعت بزرگ وجود داره برای 15 دقیقه آن را بردار و دوباره روشن کن. تمام.ممکنه موقع روشن شدن بگه کلید F1 را یک بار بزنید.

 ====================================================

برنامه های کامپیوتر من که قبلا باز بود و میتونستم ازشون استفاده کنم حالا ارور می ده وباز نمیشن

پاسخ : کدام برنامه ها ؟ مثلا چی ؟ احتمالا ویروسی شدی !

  ==================================================== 

من نرم افزاری به نام دکنر دستکاپ نصب کردم آنتی ویروس شید هم نصب کردم. نمیدانم مشکل ایجاد شده از کدامیک است. مشکل اینه که آنتی ویروس پیشنهاد کرده بود اینجا را تیک یزن تا موقع بالا آمدن ویندوز آنتی ویروس همه قسمتها . . . . . . . . را چک کند . این کار را کردم ولی متاسفانه بعد از بالا آمدن معمولی ویندوز و درست هنگام ظاهر شدن دستکاپ صفحه آبی رنگی که آرم آن قابل خواندن نیست ظاهر میشه که در آرم آن حروفی مثل 2 فارسی ن ( همه به شکل ایتالیک ) و ناخوانا و چند اسلش و یک مثلث و.... دیده میشه و بعد از چند ثانیه دستکاپ ظاهر میشه که آیکونها هستند ولی نوشته های زیر آیکونها با فونت غیر قابل خوتندن است. مثلتث و نقطه و مربع و...... و بعد پیغام error stup میده که خطای آن فابل خواندن نیست چون فونت مشخص نداره نداره.

با سیستم رستور که مسیر آن را حقظ بودم هم نتونستم درست کنم. میخوام ویندوز عوض کنم بعد از بالا آمدن ویندوز باز error stup قبلی ظاهر میشه.

پاسخ : اول اینجا را بخون بند ت بعد اگر نشد زمانی که ویندوز عوض می کنی احتمالا درایو C را فرمت نمی کنی ! وگرنه باید درست باشه ! در غیر این صورت ممکنه مشکل سخت افزاری داشته باشی.

  ==================================================== 

من برنامه ي ميكروسافت آفيس رو داخل كامپيوترم ريختم ولي ميخوام اين برنامه رو براي يكي از دوستام داخل فلشش بريزم آيا چنين چيزي امكان پذير هست؟ وچجوري بايد اينكارو انجام بدم؟

پاسخ : اگر نسخه نصب نشده را ندارید خیر.

  ====================================================

چه جوری میشه بفهمم شماره ی وایفایم چنده ؟  راستی من وایمکس مبین نت دارم ولی پشتش ننوشته شماره ی وایفایش چنده

مدلش هم این است بی ام 632 دبلیو

پاسخ : از خود جایی که خریدیش باید بپرسی !

  ====================================================

ویندوز سیستم من 7 هستش.و وقتی با کامپیوتر کاری ندارم بعد از 5 دقیقه سیستم خود به خود Standby میشه.

پاسخ : از Control panel>Power Option از آنجا می تونی تنظیمات Standby را تغییر بدی.

  ====================================================

 آنتی ویروس من نود32 ورزن5 هستش هر چند روز یک بار ابدیتش می کنم ولی با اینکه همه یوزر بسارو می زنم همه فیلد میشه

پاسخ : اینجا بخون بند پ.

  ==================================================== 

چگونه نوشته ها را در word سیاه کنم

پاسخ : متن را انتخاب کن و از بالای صفحه دومین دسته ابزار ها روی مثلث حرف A کلیک کن و رنگ مشکی را انتخاب کن.

  ==================================================== 

ببخشید من 2 تا کامپیوتر دارم و مودم wi-fi فقط به یکی از اونا وصله و وقتی میخوام با کامپیوتر که مودم نداره ب نت وصل بشم و نمیشه

پاسخ : بهترین راه اینه که هردو کامپیوتر شما کارت شبکه بی سیم داشته باشن. اینجوری هردو به صورت بی سیم به مودم وصل میشن و اینترنت دار میشن.

  ==================================================== 

من می خواهم برای خودم یک وب لاگ درست کنم چگونه باید ساخت

پاسخ : وارد سایت بلاگفا بشید اونجا کاملا براتون توضیح داده ! blogfa.com

  ==================================================== 

من ویندوز 8 نصب کردم موقعی که صفحه مرورگرمو باز میکنم و همزمان هم موزیکی برای پخش از روی هارد اجرا میکنم در حال پخش تیک قطع و وصلی میزنه میخواستم بدونم مشکل چیه؟

پاسخ : به دلیل نبود درایور های درست.

  ====================================================

من به مشگل عجیبی بر خوردم که وقتی بعد از نصب ویندوز سی دی را داخل دی وی دی رام میزارم سی دی را اجرا نمیکنه ولی وقتی دی وی دی را داخل میگذارم اون رو اجرا میکنه من خودم واقعا گیج شدم کلی کار کردم ولی جواب نداد

پاسخ : احتمالا لنز یا سخت افزاری که مربوط به خواندن CD بوده خراب شده !

  ==================================================== 

دوروزه که عکسای وبلاگم و گوگل برام باز نمیشه.چیکار کنم؟

پاسخ : خوب عکس ها را کجا ریخته بودی ؟ شاید مشکل از جایی بوده که اینترنت می گرفتی !

  ==================================================== 

من اینترنت دانلود منیجرمو اشتباهی update زدم حالا اومدم هم پاکش کردم هم از control panel ، uninstall کردمش . ولی هر دفعه که میخوام چیزی رو دانلود کنم باز همون پیغامی که دانلودت جعلیه برام میاد؟ چطوری ازش خلاص شم؟ نمیزاره که دانلود منیجر جدیدی هم دانلود کنم.

پاسخ : یک بار دیگه از Add or remove  نگاه کن ! شاید بازم چیزی باشده اما از توی Task Manager یا Alt+Ctrl+Deletee در تب Process دوتا برنامه IDMan.exe و iemonitor.exe را End Process کن.

  ====================================================

من میخواهم بدونم که چهقدر گرافیک دارم.باید از چه راهی عمل کنم.«ویندوز کامپیوتر من sevenاست»

پاسخ :در منوی Run مقدار dxdiag وارد کنید و ok بزنید وارد تب Display بشید و در قسمت Device مشخصات کامل گرافیک را نوشته است.

 ====================================================

من اومدم یکی از برنامه هامو با ادبه ریدر باز کردم حالا همه ی برنامه های کامپیوترم فقط با اون باز میشن و کار نمیکنن چی کار کنم ؟؟

پاسخ : User ای که داری ازش استفاده می کنی را حذف کن و یکی جدید بساز و با اون کار کن.

==================================================== 

مدتی هست که مسنجر ایمیلم تغییر کرده و رنگش آبی شده و نمی تونم پیام بفرستم یا بگیرم (یعنی چیزهایی که تایپ می کنم کادررش دیده نمی شه همینطور پیغام هایی که می گیرم) باید چی کار کنم که به حالت عادی برگرده؟

پاسخ : شاید یک بار History,Cookies ها را پاک کنی درست بشه !

 ====================================================

من منوی فارسی رو در نوار پایین آوردم ولی هنوز در اینترنت اکسپلورر و مسنجر فارسی مربع مربع میاید؛ چکار کنم؟!

پاسخ : XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 ====================================================

 چگونه میتوان با مودم ADSL فکس فرستاد؟

 پاسخ : نمیشه !

====================================================

چرا وقتی برنامه ای حذف می کنم داخل سطل اشغال نمیره خودش حذف می شه مثل شیفت دلیت لطفا مرا راهنمایی کنید ویندوزمxp

پاسخ : خوب روند حذف یا Uninstall کردن خیلی فرق داره شما با این کار روند حذف فایل های اون برنامه را به یک برنامه ای به نام Uninstaller می سپارید که معمولا خود برنامه نویسان آن را نوشته اند ! در حقیقت یک لیستی از مسیر های مختلفی است که فایل ها را خودکار پاک می کنید و از آنجایی خود برنامه پاک می کند داخل سطل زباله نمی رود.

 ====================================================

یه وب کم دارم که در حال حاضر جعبشو ندارم اسمی هم روش ننوشته از کجا میشه فهمید مارکش چیه ؟ میخوام مارکشو بدونم که درایورشو پیدا کنم  رو وب کم فقط نوشته microKingDom

پاسخ : نمی دونم اما به همین اسم جستجو کن شاید پیدا کنی!

 ====================================================

در یاهو وقتی آدرس میل در صفحه اول در قسمت سینگ این قرار میگیره آیا کس دیگه ای بهش دسترسی داره یانه در ضمن چرا در قسمت پرسش نمیسه انگلیسی نوشت

پاسخ : معمولا خود برنامه های مرورگر ذخیره می کنند و تا شما چند حرف اول را می زنید سریعتر برای شما می آورد برای آن که پاک بشن باید در تنظیمات برنامه گزینه ای به نام Auto Complete را غیر فعال یا Clear کنید.
منظور از پرسش بلاگ منه ؟ چون معمولا دوستان فینگیلیش می نویسن و خوندنش به شدت سخت میشه !!! اما اگه انگلیسی بنویسن من درخدمتم.

 ====================================================

از کجا بفهمیم میزان مصرف ما از اینترنت ای دی اس ال در ماه تمام شده

پاسخ : بهترین راه پرسش از پشتیبان ADSL است.

 ==================================================== 

سلام من وقتی ویندوز اکس پی روی سیستمم نصب میکنم بعضی از درایو هام قفل میشن وبا هیچ روشی هم باز نمیشن درحالی که در ویندوز سون اینجوری نیست دلیلش چیه

پاسخ :اگر رنگ نام پوشه ها سبز رنگ است احتمالا شما اون درایو ها را Encrypt کرده اید روی آن کلیک راست کنید و Properties>Tab General دکمه Advanced را بزنید و دو گزینه پایین را غیرفعال کنید.

==================================================== 

من هروقت کامپیوترم رو روشن می کنم می ره روی تنظیمات بایوس و می خواد که یا اف1 رو بزنم و از نو تنظیمش کنم و یا اف 2 رو بزنم تا خودش تنظیمات رو انجام بده. علتش چیه؟

پاسخ : باتری روی مادر برد را عوض کن.

 ====================================================

من رفتم توی ران نوشتم control userpasswords2 یوزر ادمین رافتم داخلش به او پسورد دادم بهدش log off شد و فقط یوزر ادمین بود بعد یوزر ادمین رو دیزیبل کردم هالا میخوام برنامه نصب کنم اجازه ی نصب کردن رو نمی ده خواهش می کنم به من کمک کنید ویندوز من هم ویندوز xp هستش

پاسخ: با User، Admin وارد ویندوز بشو اگه نمی بینیش ویندوز را Log Off کن بعد دوبار پشت سر هم Alt+Ctrl+Delete را بزن و نام کاربر Admin را تایپ کن و رمز بزن  و وارد بشو سپس دوباره همون دستور control userpasswords2 اجرا کن روی نام کاربری خودت کلیک کن و مسیر زیر رو برو Properties>Group Membership و گزینه Other و Administrators را انتخاب کن و OK تمام حالا با User خودت بیا بالا.

 =================================================== 

هر چه آی دیم رو تو یاهو مسنجر وارد میکنم میگه اشتباه آی دی جدید هم ساختم میگه اشتباه هر آی دی رو وارد می کنم میگه اشتباه

پاسخ : آخرین نسخه مسنجر + Flash Player را نصب کن و سرعت اینترنت باید خوب باشه و نهایتا یک بار رمز عبور را Reset  کن بالا تر توضیح دادم.

 ====================================================

من قفل برای فلش مموریم گذاشتم بعدش از حالت قفل خارج کردم . حالا هم فلش خودم و هر فلش دیگری که به کامپیوتر میزنم فلش باز میشه ولی نمیشه نه چیزی رو حذف کرد و نه چیزی داخل فلش ریخت . چی کار باید انجام دهم .

پاسخ : باید بهم بگی چطور قفل روش گذاشتی !

 ==================================================== 

من روی هارد اکسترنالم رمز گذاشتم و یه فایلی به نام Bit Locker تو درایو C به صورت Text درست شد که توش یه کد Recovery بود.من ویندوزم رو عوض کردم و یادم رفت که اون فایل رو بردارم. الان هارد رو که وصل میکنم، میگه باید اون فایل Recovery داشته باشی یا اون کد رو دستی وارد کنی و گزینه ای برای نوشتن رمزم نداره.

پاسخ : فکر می کنم با ویندوز Xp امتحان کنی مشکل نداشته باشی !

 ==================================================== 

چرا موقعی که میخوام آی دی بسازم مای اکانت به من نمیده یعنی کد نمیده قبلا اینطوری نبود از جایی سوال کردم که گفت فلش پلیرت رو باید عوض کنی که من این کارو کردم ولی نشد نمیخوام ویندوز عوض کنم چون لپ تاپم رو تازه خریدم و ویندوزم اورجیناله

پاسخ : برای ساختن ID جدید از صفحه ی Mail.yahoo.com استفاده کن.

 ==================================================== 

سایت www.banehmarket.com برای من باز نمیشه مشکلش چیه؟

پاسخ : برای من باز شد ! دلایل زیادی می تونه داشته باشه اما با یک مرورگر دیگه مثل Firefox امتحان کن.

 ==================================================== 

من ویندوزم xp هست وبا یوزر محدود شده میاد بالا پسورد ادمین هم ندارم وقتی میزنم از روی سی دی بوت شه اصلا اهمیت نمیده ویکسره سیستم میاد بالا .انگار یکی security بالایی روش گذاشته...

پاسخ : چطور می زنی از روی CD بوت بشه ؟ CD شما سالمه ؟

 ==================================================== 

یک هاردstm با ظریفت 500 که متاسفانه ویندوز روی آن نصب نمی شد یک هارد دیگه خریدم و بعنوان ذخیره استفاده می کردم بعد از مدتی ازکار افتاد و هارد رو نشان می داد و یک خطای شبیه علامت دلار می آمد بعداز مدتی هماه رایوها را هم نشان نداد یک بار تمام پارتیشن ها را فرمت کردم درست شد بعداز مدتی دیگه بالا نمیاد و وقتی هم که با برنامه Partition Table Doctor 3.0 از طریق بوت خطاه را بررسی کنه یک مدتی کار می کنه ولی هارد وسط کار قطع می شه و خطای میگه که هاردی در کار نیست و سیستم را ریست کن

پاسخ : احتمالا برد هارد مشکل داره ببر بیرون نشون بده !

 ====================================================

بعضی از زیر نویس هایی که میکنم به صورت دو تا فایل ناشناخته میاد چیکار کنم هر جا هم که میگردم یه قسمتی او اپیزود رو نمیاره

پاسخ : خیلی بلد نیستم ببخشید.

 ==================================================== 

ویندوزم خود به خود ریست میشه باید چی کار کنم؟ویندوزم عوض کردم اما درست نشد.

پاسخ : اینجا را بخون ویندوز را عوض کن و .... .

 ====================================================

من یه فیلم با حجم 2 گیگ با پسوند MP4دارم اما پیغام میده که فایل رو نمیشناسه تو اینا هم امتحان کردم بازم باز نشد(km-power dvd-quick tim)البته مانند این فیلم دارم با حجم کمتر که اونا رو نشون میده.لطفا راهنمایی کنین چیکار کنم که فیلمو نشون بده.

پاسخ : باید نوع فرمت پارتیشن درایو شما NTFS باشه تا بتونه فایل هایی بیشتر از 2Gig را نمایش بده. یکی از درایو ها را NTFS فرمت کن بعد فایل را انتقال بده توش درست میشه !

 ====================================================

من هارد جانبی رو به کامپیوترم وصل میکنم(با usb وصل میشه ) پیغام میده :

you need to format the disk in drive i: before you can use it. و فقط گزینه format disk داره.

ولی من توی هاردم پر از اطلاعات کاریه لطفآ من رو راهنمایی کنید واقعآ به اطلاعاتش نیاز دارم .در ضمن با هر سیستمی امتحان میکنم همین پیغام رو میده .

پاسخ : توضیح دادنی نیست بهتره به یک متخصص نشون بدی یا اگه خودت بلدی با CD های Hirens بوت کنی و امتحان کنی!

 ====================================================

 اول اینکه چرا موقعی که کامپیوترم را روشن می کنم درون کیس صدای بدی مانند صدای هواپیما میده
سوال دوم اینکه چراسرعت بالا آمدن کامپیوترام هم پایین است در صورتی که هیچ گونه ویروسی هم ندارد و قطعات ام هم همه عالی است ودر این مورد هم سوالی دارم و اینکه چگونه میتوانم دکمه سمت چپ ماوس را هم که به تازگی از کار افتاده است را تعمیر کنم !

پاسخ :    1- احتمالا باید یکی از فن های کیس را عوض کنی
            2- شاید با عوض کردن ویندوز یا Disk Cleanup بهتر بشه
            3- به نظرم به دردسرش نمی ارزه برو یکی دیگه بخر ! وگرنه باید بری براش یه کلید پیدا کنی و لحیم کاری و ... .

 ==================================================== 

من ویندوز 7 دارم ولی چند وقتی هستش وقتی فلشمو بهش وصل میکنم خیتی هز پوشه هام غیب میشن!...حتی با برنامه ی TOTAL COMMENDERهم نمیتونم پیداشون کنم ولی حافظهی فلشمو پر کردن!......چند بار هم با انتی ویروس های قوی(مثل نو 32 ورزن 5 اپدیت شده.....)...ویروس کشی کردم...میدونم ویروسی نیست!.......در ضمن چند بار فلشمو به PCدوستم که ویندوز XPداره زدم بعد از مدتی(چند ثانیه) فولدر هام به صورت شورت کات ضاهر میشن ومیبینم که اصلاعات اونا دست نخوردن!.....مطمعنم که ویندوزم اشکال نداره!...چون تا حالا همه ی فایل هامو نشون میداد حتی به صورت شورت کات!.....چیکار کنم؟......کلافم کرده!.....

پاسخ : مطمئن باش هردو سیستم ویروسی هستن و شما آنتی ویروس ها را خراب نصب کردید . اینجا را بخون

 ==================================================== 

من چند تا عكس از كامپيوترم حذف كردم و بعد ويندوز هم عوض كردم حالا عكسها رو ريكاوري كردم و در اوردم ولي پسوندشون jpeg هست و باز نميشه ميخاستم اگه ميشه بفرماييد راهي داره تا باز بشه

پاسخ : ممکنه پیدا شده باشه اما فایل ها احتمال زیاد خراب شده اند. کاریش نمیشه کرد.

 ====================================================

نود32رو چطوری آپدیت کنم؟

پاسخ : اینجا بخون بند پ

 ==================================================== 

من دو تا ايميل داريم . آيا ميتونيم از روي ايميل هام با يك نفر همزمان چت كنم و اون متوجه نشه كه هر دوي ما يكي هستيم . البته با يك كامپيوتر.

پاسخ : بله ممکنه ! کافیه یکی از ایمیل ها را با Internet Explorer باز کنید و یکی دیگه را با Firefox.

 ====================================================

من فلشمو به کامپیوتر وصل کردم یه فولدر توش بود اونو کپی کردم هرکاری کردم باز نشد اشتباه کردم اپن ویت زدم بعد وردو زدو بعد هرچی رودسکتپ بود و منو استارت شده ورد هیچکدومم باز نمیکنه حالا چیکارباید بکنم ویندوزمم سونه

پاسخ : یک User جدید در ویندوز تعریف کنید و با کاربر جدید کارکنید.

 ====================================================

 چرا در اول سایت های اینترنتی سه عدد دبلیو وجود دارد و معنی آن چیست.

پاسخ : یعنی World Wide Web  گستره ی جهانی وب، یک استاندارد جهانی است که برای دیدن وب سایت ها باید آن را وارد نمایید. با این سه w شما به سرور ها می گویید که به دنبال یک آدرس اینترنتی هستید.

 ==================================================== 

سلام ویندوز من طوری شده که همه ی فایلای روی دسکتاپم و استارتم به شکل winrarدر اومده هیچ کدوم باز نمیشن خواهش میکنم کمکم کنین به همه ی فایلام نیاز دارم .

پاسخ : اینجا را بخون بند ز

 ==================================================== 

یه بنده خدایی رو دیدم که اومد و با فلش مموری خودش به رایانه من زد و از من پرسید آیا از فلش مموری استفاده می کنی من هم گفتم خیر و بعد از چند ثانیه با استفاده از اون نرم افزار که درون فلش مموری اون فرد بود به صورت پرتابل بود و روش کلیک کرد و تاریخچه کلیه فلش مموری های زده شده به رایانه رو با ساعت و تاریخ نشون داد اسم این نرم افزار چیه ؟

پاسخ : تا اونجایی که من می دونم همچین برنامه ای وجود نداره ! بیشتر از این نمی دونم !

 ==================================================== 

من زمانی که موزیلا باز می کنم ادرس که وارد می کنم برنامم بسته می شه و خیلی به مرورگر موزیلا نیاز دارم لطفا راهنمایی کنید.

پاسخ : یک بار کامل حذفش کنید و دوباره آن را نصب کنید.

 ==================================================== 

چرا وقتی کامپیوترم را خاموش و روشن میکنم همه اطلاعات قبلی در کامپیوتر از بین میرود حتی زمانیکه سایتی را در اینترنت باز میکنم بعد از خاموش کردن رایانه آدرس سایت در قسمت نوار آدرس نیست و باید دوباره انرا وارد نمود.

پاسخ : راستش درست نمی دونم اما ممکنه برنامه ای شبیه به Deep Freez روی دستگاه نصب شده باشه.

 ==================================================== 

من ويندوز سون دارم اكثر برنامه هايي كه نصب ميكنم وقتي باز ميكنم بعضي از حروفها بجاي فارسي علام؟؟؟؟؟ داره چكار كنم؟

پاسخ : تنظیمات فارسی را به درستی انجام نداده اید. کافیه XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 ====================================================

من دو روزه کامپیوتر را وقتی که باز میکنم ویندوزش باز نمی شود روشن می شود و عملیات ابتدائی ویندوز عمل میکنند و در آخر دستور ctrl .alt . delet را صادر میکند که با اجرای این دستور دوباره عملیات اولیه تکرار می شوند و ویندوز باز نمی شود که نمی شود.

پاسخ : باید دوباره ویندوز نصب کنید.

 ====================================================

 میخوام ویندوزم را آپدیت کنم اما ارور میزنه.چیکار کنم؟ داده هام خیلی مهمن واسم نمیخوام پاک بشن...یکی از درایوهام مث درایو برنامه شده نکنه با عوض کردن ویندوز اونام پاک بشن؟؟

پاسخ : می خواهی دوباره نصب کنی یا Update کنی ؟ اگر کرک ویندوز درست انجام شده باشه با به روز کردنش مشکلی به وجود نمی آید. و برای آن Drive هم کافیه توی ریشه Drive دنبال فایلی به اسم Autorun بگردی و آن را حذف کنی.

==================================================== 

یه فلش دارم مدل pny و 2 گیگا بایتی تا چند وقت هم خوب کار میکرد اما بعد یه مدت دیگه اجازه فرمت کردن ویا تغییر اطلاعاتشو ندارم. راستش میتونم اطلاعاتشو بخونم اما نمیتونم تغییرش بدم

پاسخ : فلش شما ویروسی است !

==================================================== 

من وقتی داخل جای دی وی دی کیسم دی وی دی میندازم dvd بالا نمیاد قبلا بالا میومد وقتی dvdمیندازم تو کیس حتی عکس درایو دی وی دیم تو مای کامپیوتر از بین میره چرا؟

پاسخ : اگر CD بزارید باز هم نمی خونه ؟ اگر خواند معمولا لنز DVD خراب شده و باید کلا عوضش کنی اگر هم نخواند که مرخص شده و بازم باید عوضش کنی.

 ====================================================

وقتي كامپيوتر روشن مي شود ويندوز برعكس يا افقي نمايش داده مي شود علت چيست و چگونه مي توان اين مشكل را رفع كرد ؟

پاسخ : از تنظیمات کارت گرافیک شما است ! قسمتی به اسم Rotate داره که باید اونجا تغییر بدی. معمولا با کلید های Ctrl+Alt+Arrow keye تغییر می کنه.

 ==================================================== 

اگر بخواهم اطلاعات یک سایت رو در صورت آفلاین بودن استفاده کنم باید به چه صورت سایت رو ذخیره کنم؟؟

پاسخ : با برنامه هایی مثل Webzip یا Webgrab ... می توانید سایت ها را دانلود کنید البته زیاد زمان می برد.

 ====================================================

 

پاسخ تیرماه

به نام هستی بخش


سلام

 

سوال : فلش من ویروس گرفته چندبار انرا فورمت کردهام ولی ویروسها پاک نشده اند

پاسخ : با Format کردن ویروس ها پاک نمیشن باید با Antivirus ویروس کشی کنید احتمال زیاد هم ویندوز خود شما هم ویروسی است !

=======================================

سوال : چگونه اطلاعاتی که روی دسکتاپم بود برگردانم اخه حذفشون کردم

پاسخ : باید Drive C  را Recovery کنید که خیلی زمان بر و پر دردسر است !

=======================================

سوال : من فلشم رو وقتی وصل کردم اصا هیچ عکس العملی نشون نمیده باید چیکار کنم؟

پاسخ : به پورت های پشت مادربرد وصل کنید، ممکنه که فلش شما سوخته باشه ! روی سیستم دیگه امتحان کردید ؟

=======================================

سوال : فلشم قبلا توی کامبیوتر نشون میداد..اما الان که میزنم به کیس هیچ عکس العملی نمیده چرا؟

پاسخ : ممکنه سوخته باشه ! ممکنه ویندوز شما ویروسی باشه (که احتمالش از همه بیشتره)

=======================================

سوال : کامپیوتر من هیچ نوع cdرا باز نمیکند علتش چی میتواند باشد؟

پاسخ : CD-Rom را باید عوض کنی !

=======================================

سوال : فلشم پر و هيچي نشون نميده پوشه هام مخفي هم نيستن از وقتي از برنامه قفل كذاري پوشه ها استفاده كدرم اينطور شده ممنون ميشم كمكم گنيد

پاسخ : یک سری از برنامه های قفل گذاری باید یک حجمی را مشخص کنید تا اون محدوده را براتون قفل کنه برای همین به اندازه محدوده ای که مشخص کردین یک فایل یا چندین فایل می سازه که حجم بالایی داره درصورتی که شما تمام اون حجم را پر نکرده اید و این عادی است ! اگر نمی خواهید پرنشان نده نباید از این برنامه ها استفاده کنید.

=======================================

سوال : من یه تعداد CD دارم که عکس و فیلم داخلش بوده قبلا ازش استفاده کردم سالم بوده اما حالا بعد یه مدت که رفتم سراغش میذارم رو سیستم باز نمیشه و میزنه خالیه نمیدونم چیکار کنم توروخدا راهنمایی کنید عکسهای خیلی مهمی بوده ضمنا CDها پسورد هم داشته

پاسخ : همین که میگید رمز هم داره خودش کلی دلیل برای باز نکردنه ! چون برنامه هایی که رمز میذارن زیادن و از روش های زیادی استفاده می کنن برای همین درست نمی تونم کمکتون کنم ! یه امتحان بکن همون برنامه رمز گذار را روی یک سیستم دیگه نصب کن و دوباره چک کن اگر نشد ممکنه که CD های شما فاسد شده باشن!

=======================================

سوال : لب تاپ من مدل اچپی 4530اس هستش.
بعد وبکمش روش فیکسه .درایورشو با موفقیت نصب میکنم اما دکمه به صورت سخت افزاری نداره که روشن یا خاموشش کنم کلا خاموشه .وقتی تو وب مسنجر میرم پیغام نات کانکت (منظورت Not Connect ؟؟؟ آره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)میده در صورتی که نرم افزاری هم نصبش کردم حتی نرم افزاره وب کم میکس یا سایبرلینک وب کم را هم نصب کردم اونجا هم کار نمیده لطفا مرا راهنمایی کنید که باید چه طوری ازش استفاده کنم


پاسخ : بعضی از دوربین ها در کنارشون یک دکمه معمولا سفید رنگ خیلی کوچیک دارن که با آن روشن میشه ! اما از نصب برنامه دوربین خیلی مطمئن نباش چون اون ها با اکثر دوربین ها کار میکنن مهم اینه که Driver دوربین حتما نصب شده باشه از سایت خود HP برنامه ها و Driver هاشو دانلود کن بعد امتحان کن !

=======================================

سوال : یکی دوماهه که موس کامپیوترم دچاره مشکل شده به این شکل که حرکت نمیکنه گاهی وقتا قطع و وصل میشه حرکتش هر کاری کردم که درست بشه نشد حتی چندین با مجبور شدم ویندوز عوض کنم..این رو هم بگم که مشکل از موس نیست...موسم ps2
است..این روهم بگم این مشکل از موقعی به وجود اومد که ویندوز7 غیر فعال شد...


پاسخ : ویندوز همچین مشکلی را ایجاد نمی کنه حتی اگر غیر فعال بشه ! بهتره از یک موس USB استفاده کنی و من احتمال بیشتر می دم که کابل خود موس قعطی پیدا کرده !

=======================================

سوال : من سوالی در مورد مرورگر اینترنتی فایر فاکس ازتون داشتم که دونستنش برام خیلی مهم هستش .آیا میشه بر روی این مرورگر پسورد گذاشت که موقع بالا اومدن از شخص اول پسورد رو بخاد و سپس صفحه رو باز کنه؟ و آیا نرم افزاری در این باره وجود داره؟لطفا اگر راهی برای پسورد گذاری بر روی مرورگر وجود دارد بهم معرفی کنید

پاسخ : من توی Firefox ندیدم و نمیدونم !

=======================================

سوال : من ویندوز 7 دارم pc خود به خود logg off میشه بعد وقتیم که دانلود میکنم موقع logg off دانلود هم قطع میشه

پاسخ : دلیلش زیاد میتونه باشه اما زمانی که ویندوز Log Off میشه همه برنامه ها بسته میشن ! درنتیجه دانلود ها هم قطع میشن !

=======================================

سوال : من می خوام nod32خودم رو پاک کنم ولی وقتی می خوام اینکارو بکنم از من پسورد می خواد ومن نمیدونم پسورد چیه خودم هم پسوردی روش نگذاشتم باید چکار کنم؟

پاسخ : قطعا کسی روش رمز گذاشته ! باید رمزش را داشته باشی ! وگرنه ویندوز عوض کنید ! البته یک سری برنامه برای حذف رمزش هست به اسم Reset Eset admin setting password میتونه کمکت کنه !

=======================================

سوال : وقتی کامپیوترم را روشن میکنم باید f1بزنم تا بالا بیاد مشکلش چیه

پاسخ : بالاتر یا پایین تر حتما یک پیغامی داده که چرا این دکمه را از شما می خواد !

=======================================

سوال : من بازی کال آف دوتی 7 را نصب نموده ام اما وقتی می خواهم آن را اجرا کنم این پیغام را می نویسد:
run in safe mode?
it appears that call of duty:blackops did not quit properly the last time it run.
do you want to run the game in safe mode?

this is recommended for most people.
it will change your system settings but not your controls.
جناب زمانی خواهشا سریع پاسخ من را بدهید چون می خواهم هرچه سریع تر این بازی را انجام دهم.

پاسخ : حقیقتش من از بازی زیاد سردر نمیارم بهتره توی فرم های بازی دنبالش بگردی !

=======================================

سوال : چه طور میشه فهمید از وای فای من (با وجود داشتن پسورد) غیر از خودم توسط کس دیگه استفاده میشه یا نه؟

پاسخ : باید داخل تنظیمات مودم بشید ! در آنجا بسته به نوع مودم شما گزینه های متفاوتی هست اما معمولا در قسمت Status و یا گزارشات هست که میتونه بهتون نشون بده چند نفر متصل هستند.

=======================================

سوال : من زمانی که کمه پاور لب تاب رو میزنم سیستم عامل یا ویندوز به صورت افقی یا با 90 درجه چرخش بالا میاد !

پاسخ : تصویر مانیتور شما جرخیده ! فکر می کنم با کلید های Ctrl+Alt+ کلید های جهتی بتونید درستش کنید و خود تنظیمات چرخش را در در تنظیمات کارت گرافیک پیدا خواهید کرد.

=======================================

سوال : من یه بازی نصب کردم به اسم همسایه جهنمی و وقطی اجراش میکنم صداش میاد ولی تصویرش نمیاد مشکل از کجاست و راه حل چیست؟


پاسخ : احتمال زیاد روی ویندوز شما برنامه های DirectX و Flash player نصب نیست!

=======================================

سوال : چند وقتی هستش که کامپیوتر خودمو روشن نکرده بودم الان وقتی روشنش میکنم صفحه ی سیاهی میاد و فقط این پیغامو میده و دیگه عمل نمیکنه
Windows cou I d not start because the following file is missing or corrupt :
\system32
\hal . All . Please re-install a copy of the above file
عکس ها و فایل های شخصی زیادی دارم و امکان نداره بدمش بیرون

پاسخ : قسمت **** پيش نياز ****  بخش ت را مطالعه کن اگر نشد باید ویندوز عوض کنید!

=======================================

سوال : لپ تاپم دل وسترو1220 است از وقتی که ویندوزم را عوش کرده ام دیگر بلوتوثم کار نمیکنه و حتی روشن نمیشه و اصلا توی سیستمم پیداش نمیکنه چیکار کنم؟

پاسخ : Driver مربوط بهش را نصب نکردی !

=======================================

سوال : من آنتی ویروس نود 32 ورژن 5 رو روسیستمم نصب کردم آپدیتشم کردم اما هررب ساعت یه بار یا بعد از اینکه سیستمم رستارت میشه بازم آپدیت میخواد..به نظر شما باید چکارکنم که دیگه آپدیت نخواد؟

پاسخ : به نظر من اگر دوهفته یک بار هم به روز بکنی مسئله ای نداره !

=======================================

سوال : چند وقتیه هر چی فلاشم رو به کامپیوتر میزنم فلاش به هیچجوری باز نمیشه اما تو کامپیوتر دوستم باز شد فقط تو کامپیوتر خوم این طوره

پاسخ : احتمال زیاد ویروس!

=======================================

سوال : رم و گرافيك من پايين هستش 256 رم و گرافيك 128 خوب حالا من كه ميخوام ويندوز 7 روش نصب كنم اِرور مياد و من رفتم و از چند نفر پرسيدم گفتن يه راه داره !
حالا ميشه بدونم چكار ميتونم بكنم تا از اين قسمت اِرور نجات پيدا كنم

پاسخ : گرافیکت که مهم نیست اما رم مهمه ! چه خطایی داده ؟ فکر نمی کنم بتونی نصب کنی ! نصب هم بکنی کاری باهاش نمی تونی انجام بدی !

=======================================

سوال : میگم چرا وقتی که کامپیوترم داره فیلم دانلود میکنه با اینترنت دانلودمنیجر وقتی که برای یک مدت طولانی مثلا 7 ساعت, کامپوترخود به خود استند بای میشه چکار کنم اینطوری نشه

پاسخ : از کنترل پنل وارد Power Option بشو و از Preferred Plans  گزینه ای که انتخاب شده را روی Change plan setting  بزن و مقدار Put the computer to sleep  را روی Never  بذار !

=======================================

سوال : چرا موقع ورود به بعضی سایت ها با error SSL برخورد میکنم؟؟؟
معنیش چیه؟؟؟؟

پاسخ : SSL یک اعتبار نامه اینترنتی است که شما را از اصل بودن صفحه ای که مشاهده می کنید مطمئن می کنه ! مثلا صفحه های بانک ها یا ورودی ایمیل ها ! اگر با پیغام خطای SSL مواجه شدید باید به اصل بودن صفحه شک کنید ! البته تاریخ سیستم شما نیز باید به روز و میلادی باشد.

=======================================

سوال : مودم وایرلس گذاشتم الان چطور میتونم ببینم چند نفر دارن از اینترنتم استفاده میکنند ( همسایه ها و غیره)
کد گذاشتم ولی میخوام بدونم دقیقا کجا میشه فهمید چند یوزر در حال استفاده هستند؟

پاسخ : هر مودم تنظیماتش فرق داره اما به صورت کلی در محلی به نام Status نشون میده که چند کامپیوتر به وایرلس شما متصل هستند!

=======================================

سوال :دو تا كامپيوتر شبكه كرديم با كابل يكي xp و ديگري سون البته با آموزش كه داشتم ولي شبكه نمي شن كنار آيكن اينترنت سون علامت تعجب مياد نمي دونم بايد چه كنم؟
تو كافي نت يه پوشه به اشتراك گذاشتيم تو سيستم اصلي به از عوض كردن آنتي ويروس كه اواست هم هست بايد آواست غير فعال كردن مگر نه اجازه استفاده از پوشه را نمي ده اينم حل كني عاليه؟


پاسخ : برای ارتباط ویندوز 7 با XP باید کدینگ ویندوز 7 را عوض کنی ! وارد منوی کنترل پنل بشو بعد در قسمت Network Sharing center وارد گزینه Advandec Sharing setting  بشو و در هر سه پروفایل موجود مقدار File Sharing Connection را روی دومی بذار.

برای مشکل دوم هم باید Firewall آنتی ویروس را غیرفعال بکنی یا آن را تنظیمش کنی!

=======================================

سوال : برادر من واسع چک کردن هارد کامپیوتر برای بر طرف کردن بد سکتور نرم افزار HDD.Regenerator.v2011 رو دانلود کردم بعد از نصب نرمافزار درخواست کپی کردن فایل بوت روی فلش رو از من کرد تا سیستم رو از روی فلش بوت کنم من قبول کردم و نرم افزار حجم فلش من رو از 7.8 گیگ به 1.9 تعغیر داد حالا فلش رو هم فرمت کردم اما هر کاری می کنم دوباره مثل قبل 7.8 گیگ نمیشه کماکان 5.8 گیگ اون در حالت unallocated و در قسمت پارتیشن بندی که میرم این 5.8 گیگ که حالت unallocated هست روش کلیک می کنم که new partition رو انجام بدم می بینم این گزینه غیر فعاله و فقط گزینه پروپرتیز کار می کنه که از طریق اون هم نتونستم کاری بکنم به هر دری زدم درست نمیشه اگه ممکن هست راهنمایی کنید ممنونم

پاسخ : برنامه Paragon hard disk manager را نصب کن شاید بتونی باهاش درستش کنی !

=======================================

سوال : یه windows xpدارم وقتی بالا مییاد رنگهاش به هم ریخته در قسمت display properties - color quality 4 bit شده 64bit میکنم دباره 4 bit میشه مشکل چیه؟

پاسخ : درایور کارت گرافیک را دوباره نصب کن

=======================================

سوال : ویندوز سرور2003 بعد از بوت شدن صفحه منیج یور سرور هنگ کرده بطور سفید رنگ ظاهر شده و اکثر سرویس ها رو از کار می اندازه. مثل پرینت سرور


پاسخ : نمی دونم اگر از ویروس نباشه ندیدم خود به خود اینطرو بشه.

=======================================

سوال : سلام بلوتوث لب تاب فعال شده ولی هیچ بلوتوثس رو پیدا نمیکنه و برعکسش.
مدل ASUS K43SJ

پاسخ : توی تنظیماتش باید گزینه ای که باعث نمایش برای دیگران میشه را فعال  کنید.

=======================================

سوال : من لپ تاپم وایوست و می خوام ویندوزشو عوض کنم ولی اصلاً سی دی درایورم سی دی رو شناسایی نمیکنه و سیستمم با هیچ سی دی ای بوت نمیشه
مشکل از چیه؟
چکار کنم؟

پاسخ : می تونی از طریق Flash USB ویندوز نصب کنید یا از یک External Drive استفاده کنید **** پيش نياز ****

=======================================

سوال : من یک لپ تاپdell 5110دارم64بیتی هست همیشه بازی های اورجینال2012مثل run&maxpayne3رواجرانمیکنه یک ارورمیدهc:windows.system32.igd10umd32.dll.is either.لطفاکمک کنیدتابازیهای2012رواجراکنم گرافیکشم آپدیت کردم فقط pes12درست شدبقیه هیچ باتشکر

پاسخ : ابتدا باید DirectX , OpenGL , VGA Driver شما به روز باشه و ویندوز شما نسخه SP1 باشه ! در غیر این صورت مشکل از کرک بازی است.

=======================================

سوال : من دو تا سوال دارم:
من یک مینی لپ تاپ حدود دو هفته پیش خریدم.می خواستم بدونم که هر چند وقت باید ویندوز رو آپدیت کنم.ویندوزم هم سون هست.
سوال دوم:من وقتی یه فلش به مینی لپ تاپم وصل می کنم یک هارد دیسک جداگانه به نام local disk Q درست می شه،وقتی روش کلیک می کنم میگه drive not accessable وقتی کامپیوتر ریاستارت بشه یا دوباره خاموش و روشن بشه اون هارد دیسک نیستش ولی وقتی دوباره فلش می زنم همون هارددیسک میادش. مارک مینی لب تاپم هم msi هست.ممکنه worm گرفته باشه؟

پاسخ : سوال اول : معمولا ماهی یک بار کافیه.

سوال دوم : احتمال ویروس خیلی زیاده !

=======================================

سوال : من تازه ویندوز 8 رو روی کامپیوترم نصب کردم و از اون به بعد نمیتونم وارد یه سایت که توش عضو هستم بشم

در واقع وقتی نام کاربری و پسوردم رو وارد میکنم پیغام میاد که غیر معتبر می باشد

در حالیکه وقتی با لپتاپ وارد میشم بدون هیچ مشکلی وارد اکانتم میشه

این مشکل از کامپیوترم است؟

پاسخ :  ممکنه اون سایت از یکسری JavaScript استفاده می  کنه یا برنامه خاصی که اجرای اون در ویندوز 8 با مشکل داره ! به دلیل نسخه نخایی نبودن ویندوز 8 هست !

=======================================

سوال : دوست عزیز مدتیه برای دیدن فیلم های یوتیوب و فلش مشکل پیدا کردم

پیغام میده که جدیدترین ورژن رو دانلود کن من جدیدترین ورژن رو نصب کردم اما باز هم همون مشکل و دارم


پاسخ : احتمالا مشکل شما در مرورگر Chrome می باشد، به نظرم مرورگر را به روز کن!

=======================================

سوال : سیسم من که هنتی ویروس نود 32 داشت یکی دیگه هم نصب کردم بعد از ریستارت شدن صفحه مشکی شد چی کارکنم ونمی خوام ویندوز عوض کنم 

پاسخ : **** پيش نياز **** بخش ت

=======================================

سوال : من با گوشیم میرم یاهو مسنجر. هرچی هم که تایپ میکنم میمونه تو مسنجرم. یجورایی مثل دیکشنری . حالا میخوام گوشیمو بفروشم ولی دوست ندارم نوشته هام بمونه باید چیکار کنم تا پاک شن؟

پاسخ : برنامه یاهو مسنجر را پاکش کن دوباره نصب کن.

=======================================

سوال : چند وقتیه که کنترل پنل کامپیوتر من گم شده بنابراین هر کاری که باید با کنترل پنل انجام بدم ارور میده و باز نمیشه موقع باز کردن کامپیوتر هم همیشه 2تا ارور میده حتی با ران هم نمیشه کاری کرد لطفا راهنماییم کنید چجوری میتونم کنترل پنل رو پیدا کنم ؟

پاسخ : مشکل شما از ویروس می باشد ! بهتره ویندوز عوض کنید!

========================================

سوال : چگونه با گروپ پالسی نام کاربری که در ول کام اسکرین نشان داده میشه را حذف کنم (فقط از طریق گروپ پالسی باشه)

پاسخ : از لینک های زیر استفاده کن

http://www.winvistatips.com/change-local-admin-password-username-via-group-policy-t692397.html

http://support.microsoft.com/kb/816109

http://i.techrepublic.com.com/blogs/sept-2010-wstips-three-through-5-tip3-figb.jpg?tag=content;siu-container

=======================================

سوال : من عکسهامو از روی لپتابم ریختم رو سی دی بعدش از پیکچر و بعد از سطل آشغالم پاک کردم. ولی متاسفانه سی دی رو گم کردم . میخواستم بدونم امکانش هست از جای توی لپ تابم پیداشون کنم؟ همسرم هر چی تلاش کرد پیدا نکرد.

پاسخ : باید با برنامه های ریکاوری عکس تلاش کنید.

=======================================

سوال : یک فایل ورد رو با فایل دیگر با همان نام ریپلیس کردم.حالا به فایل قبلی بشدت نیاز ذارم چیکار کنم؟
پاسخ : هیچ کاری نمیشه کرد.

=======================================

سوال : دسترسی به حساب جیمیل ندارم تحت هیچ شرایطی
در ضمن در یکی از حساب های جمیلم پرمز ورودش را فراموش کردم و به اون هم نمیتونم دسترسی داشته باشم همه ی راه ها را هم امتحان کردم
راهی وجود دارد آیا؟

پاسخ : آخه نباید بگی شرایط را بگی ؟ چه راه هایی را امتحان کردی ؟ !؟!!!!

=======================================

سوال : مي خواستم بدونم چه جوري ميشه مشخصات كامپيوترم رو بدونم آيا نرم افزاري براي اين كار هست ؟

پاسخ : بله برنامه SIW

=======================================

سوال : حجم هارد کامپیوتر من پر شده بود وفتی یکی از داریو های کامپیوتر رو disk cleanup گرفتم رنگ نوشته فایل هایی که تاریخ قدیمیتری داشت آبی شد
چرا.........؟ راه درست شدن رنگ فونت فایل ها چیست..؟

پاسخ : رنگ فایل ها را در همان پنجره توضیح داده اون ها را بخون، چون داری اشتباه فکر می کنی !

=======================================

سوال : سلام من به لژ تابم رمز دادم الان یادمممم نیست باید چیکار کنم

پاسخ : می تونی با CD های Hiren برنامه Recover password رمز را پاک کنید !

=======================================

سوال : من یک مشکلی پیدا کردم در رابطه با سر هم کردن یک سری فایلهای جدا از هم.مثلا یک فیلم دانلود میکنم که سه بخشه.با برنامه hjsplit فایلها رو سر هم میکنم،دو تاش سر هم میشه اما سومی سر هم نمیشه.در نتیجه فیلم ناقص میمونه.تا حالا سر سه چهار تا فیلم همین جوری شده و منم حسابی حرص خوردم.میتونید لطف کنید به من بگید مشکل چیه؟ ممکنه مشکل از کانکشن باشه یا مربوط به هارد؟

پاسخ : من بیشتر احتمال می دم که مشکل از نوع پارتیشن می باشد ! باید پارتیشنی که در آن فایل ها را ایجاد می کنید از نوع NTFS باشه ، چون در پارتبشن های Fat32 حجم فایل بیشتر از 2g نمی تونه باشه و فیلم شما موقع سرهم کردن حجمش بیشتر میشه ! باید اون پارتیشن را از نوع NTFS فرمت کنید !

=======================================

سوال : پس از نصب بعضی بازی ها وقتی روی آیکون بازی کلیک میکنم سه گزینه می آد:کنسل-ایگنور-کانتنیو علتش چیه؟

پاسخ : نمی دونم ، کلا خیلی توکار بازی نیستم !

=======================================

سوال : بنده يك كامپيوتر دارم كه كمي قديمي است و بعد از اينكه ويندوزش را عوض كردم تا ري استارت اول و دوم سالم است و بعد از ري استارت سوم ديگر بالا نمي آوردو در خواست نصب ويندوز را مي دهد، اين در حالي است كه هارد و ديگر قطعات قسمت باياس را مي شناسد.

پاسخ : ممکنه Partion Table شما به هم خورده باشه ! یک بار با برنامه های پارتیشن بندی Bootable درایو C را کلا پاک کنید و آن را Active کنید.

=======================================

سوال : وقتی لپ تاپموخاموش میکنم خلی طول میکشه که خاموش بشه. نمیدونم علتش چیه؟! اگه بتونید پاسخ : یک سری برنامه در حال اجرا دارید که باید اون ها را از رم خارج کنه برای همین طول میکشه ! با دستور Msconfig در Run در تب Starttup می تونید برنامه هایی که نیاز نیست را جلوی اجرای خودکارشون را بگیرید.

=======================================

سوال : سلام من از آی دی سی ال استفاده میکنم اما وقتی میخوام وصل بشم وصل نمیشه همه نوع ارور میده مثلا ارور 678 و... چکار کنم کمکم کنید

پاسخ : بهترین راه پشتیبانی خود ADSL است !

=======================================

سوال : ميخواستم بپرسم كه چرا بعضي اوقات كپي پيست نميشود ؟؟؟؟

پاسخ : توی چی ؟ کجا ؟ چه فایل هایی ؟ کدوم موقع ؟

=======================================

سوال : من اسپیکر هام به پشت کیس وصل هست اما صدانداره کارت صدا و...هم نصب شده
میشه کمکم کنید؟؟؟ خیلی حیاتیه  چه جوری باید وصل کنم؟

پاسخ : بسته به نوع اسپیکر داره که چند تیکه است ؟ مثلا اگر 5 تیکه باشه معمولا شما باید 3 سیم متصل کنید که Rear و Front و Center داره که با متصل کردن هرکدوم خودکار تنظیماتش باز میشه اما اگر نشد در Control Panel باید وجود داشته باشه !

=======================================

سوال : ویندوز کامپیوترم 7 است. ی فایل عکس داشتم که بر اثر دستکاری پسرعموم hidden شد. وقتی عکسهارو search می کنم، عکس ها رو می بینم. ولی به هیچ نحوی نمی توانم فایل رو برگردونم.. از چندتا سایت سوال کردم ولی راه حل هاشون به دردم نخورد. خیلی در کامپیوتر وارد نیستم. لطفا راه حل رو ساده بیان کنید

پاسخ : برنامه ی Total Commander را پیدا کنید و آن را باز کنید. ازو منوی Configuration>Option>Display اولین تیک Show Hidde File ... را بزنید. سپس فایل خودتون را پیدا کنید ! دقت کنید که در این برنامه فایلهای مخفی علامت تعجب دارند! و بعد روی فایل یک کلیک راست کنید و از منوی File>Change Attributes سه گزینه a,r,s,h را بدون علامت کنید و ok  کنید.

=======================================

سوال : وقتی سیستم را روشن می کنم ویندوزم بالا نمیاد ویک خط مانند (لاین)دایم می اید وویندوز را لود نمی کند.شنیده ام با فشردن دکمه ای می توان ویندوز را بالا اورد در ضمن مراحل زیر را چک کردم
1.ویندوز پاک نشده است
2. برق کاملی به هارد می رسد
به نظر من مشکل سخت افزاری است

پاسخ : **** پيش نياز **** بخش ت

=======================================

سوال : من مدتی کیس کامپیوترم در انباری درون یک جعبه بود امروز به برق زدم دیدم سوت میکشه و بعد از 7-8 ثانیه خودش خاموش میشه کیس رو باز.. دیدم کولر شبکهای روی سی پی یو اصلی جدا شده کف کولر و روی سی پی یو هم خمیر سقید حرارتی داشت ..بستم سر جاش اما هنوز کیس روشن میکنم صدایی مثل آژیر میده 7-8 ثانیه ای هم خاموش میشه.لطفا بگو چطوری درستش کنم ؟

پاسخ : چک بکن ببین تمامی قطعات شما سرجاش نصب شده ! مثل رم و کارت گرافیک و CPU، احتمالا رم از جاش دراومده.

=======================================

سوال : یه مشکلی برای لپ تاپم بوجود اومده که هر کاری می کنم این مشکل برطرف نمیشه:
از طریق وایرلس ای دی اس ال به اینترنت وصل میشم اما ده مین نشده میپره بیرون (البته بعد از نصب ویندوز چون قبلش اصلا به اینترنت وصل نمیشد همه مواردشم اکی بود چون با پشتیبانی ای دی اس ال مربوطه چک کردم)
ویندوزم اکس پی هست . حتی دی ان اس هاشم ست کردم ، پراکسی هم تیک نداره و درایور ها هم نصبه
، سیستمم ویروسی نیست چون کل سیستمو فورمت کردم و انتی ویروس روش نصب کردم حالا دیگه نمیدونم

پاسخ : یک بار سعی کن با کابل شبکه وصلش بکنی و ببین بازم قطع می شی ! اگر شد مشکل از مودم شما است اما اگر نشد مشکل از کارت بی سیم یکی از دوطرفه که مشکل داره !

=======================================

سوال : من تازه ویندوز کامپیوترم را عوض کردم و از اون موقع تا حالا دکمه غاسلیپ کامپیوترم غیر فعال است چطوری مشه اونو فعال کرد؟

پاسخ : هیچ طور اون ربطی به ویندوز نداره باید کاربکنه !

=======================================

سوال : از کجا میشه فهمید که از اطلاعات فلش کپی گرفته شده یا نه؟

پاسخ : از هیچ راهی !

=======================================

سوال : ،مدتی است که وقتی کامپیوترم روshut down می کنم خاموش نمیشه و تو همون صفحه آبی رنگ که در حال خاموش شدنه باقی می مونه و خاموش نمیشه.
ویندوزم هم7هستش

پاسخ : احتمالا یک برنامه ای نصب کردی که ویندوز نمی تونه اون را خارج بکنه، سعی کن برنامه های اضافه را حذف کنی!

=======================================

سوال : یک سیستم دارم که هر دی وی دی رایتری نصب می کنی بعد از مدتی کارکردن دیگر سی دی را نمی خواند (یعنی دیتا یش خراب می شود) و دیگر قابل تعمیر نیست ولی باز یک دی وی دی رایتر نو که می خریم کار می کند تا بعد از مدتی دیتایش خراب شود . به نظر شما ایراد از کجاست ؟ آیا از مادربورد است یا پاور یا ؟


پاسخ : احتمال خیلی زیاد از Power می باشد ! اما قبلش یک بار ویندوز عوض کن بعضی موارد ویندوز قاطی می کنه !

=======================================

سوال : چطور می تونم ادرس کسانی رو که قبلا بهشون ایمیل زدم رو از پیش فرض To پاک کنم؟ وقتی می خوام به کسی ایمیل بزنم تا اولین حرف ادرس گیرنده رو تایپ می کنم اسم دوستانی رو که قبلا براشون ایمیل زدم نشون میده

پاسخ : اول این که Cookie ها و History ها را باید پاک کنید و سپس آدرس اون طرف در Address Book ایمیل شما ذخیره نشده باشه!

=======================================

سوال : ببخشید من کامپیوترم خیلی ویروسی هست
هر چی می دم انتی ویروس نود 32 اونو ویروس کشی کنه ویروس کشی نمیشه وقتی کارش تموم میشه دوباره که نگاه می کنم همونقدر ویروس تو سیستمم هست و در ضمن انتی ویروسمو هم هر روز دارم آپدیت می کنم تاریخ آپدیتش خیلی بروز هست فکر کنم مال هم امروز هست
بعضی اوقات که ویروس کشی می کنم کارش که تموم میشه دو تا گزینه هست یکی delete و یکی clean البته فکر کنم مطمئن نیستم

پاسخ : Antivirus شما خراب داره کار میکنه از روش موجود در  **** پيش نياز **** ویندوز عوض کن و ویروس کشی کن. و زمانی که اون دوتا گزینه را دیدی اول Clean را انتخاب کن اگه نتونست Delete را انتخاب کن.

=======================================

سوال : من وقتی که وارد یاهو می شم و رمز ایمیل وIDآن را وارد می کنم میگه اشتباهه.چند بار هم امتحان کردم ولی نشد

پاسخ : یا حتما اشتباه می زنی یا اینکه سرعت اینترنت شما خیلی کنده !

=======================================

سوال : سلام فلش من پر ولي هيچي نشون نميده چطور بايد محتوياتشو پيدا كنم ممنونم

پاسخ : ویروسی شده و محتوای آن مخفی شده ! ویروس کشی کنید و برنامه ی Total Commander را پیدا کنید و آن را باز کنید. ازو منوی Configuration>Option>Display اولین تیک Show Hidde File ... را بزنید. سپس فایل خودتون را پیدا کنید ! دقت کنید که در این برنامه فایلهای مخفی علامت تعجب دارند! و بعد روی فایل یک کلیک راست کنید و از منوی File>Change Attributes سه گزینه a,r,s,h را بدون علامت کنید و ok  کنید.

=======================================

سوال : اگر دوربین لپ تاپ در حال ضبط باشد لپ تاپ به standby میرود؟
و اینکه چراغی که هنگام ضبط روشن میشود در کنار دوربین است؟

پاسخ : بسته به برنامه ی خود لپ تاپ داره اما شما می توانید در Control Panel>Power Option گزینه Sleep یا Standby را غیرفعال کنید ! و چراغ آن هم بازم بسته به نوع دوربین ممکنه داشته باشه یا نداشته باشه .

=======================================

سوال : کامپیوتر من با اینکه سی پی یوش پایینه قبلا ویدیو هامو با سرعت معمولی تو فایل های دیگه یا فلش میریخت ولی الان سرعت انتقالش بیش از حد اومده پایین.
چیکار باید بکنم؟

پاسخ : دلایل زیادی می تونه داشته باشه ! اما روش زیر را امتحان کن ببین از چیه ! دوتا فلش از یک نوع و یک حجم به USB وصل کن و از داخل یکی از فلش ها کپی کن در داخل فلش دیگه ببین بازم کنده !؟ اگر نبود همین کار را با فلش و هارد دیسک بکن ! اگر سرعت انتقال توی فلش به فلش منطقی بود و در روش دوم کند بود ممکنه که هارد شما دچار مشکل شده باشه و نیاز به یک Scan disk,Fragmentaion داشته باشه !

=======================================

سوال : سیستمم رو میخوام چند وقتی بدم به یکی از آشنا ها که البته اون هم تمام ترفندهای کامپیوتر واینترنت رو میدونه من دلم نمیخواد اون بدونه من آدی دارم و چت کردم خیلی برام حیاتیه من میخوام بدونم اون میتونه بفهمه من با سیستمم آی دی آنلاین کردم یا میتونه چت هامو بخونه؟
اگر میتونه لطفا راهی رو جلوی پام بزارید که بتونم همه رو پاکنم
طوری که نتونه حتی با برنامه خاصی هم اینو بفهمه


پاسخ : کافیه شما برنامه Messenger را Uninstall کنید و سپس تمام History , Cookies ها را پاک کنید و در نهایت Disk Cleanup روی درایوی که ویندوز نصب کرده اید بزنید و در رجیستری هرچه گزینه مربوط به Messenger دارید پاک کنید.

=======================================

سوال : من هر وقت وينوز سون نصب ميكنم بعد از اينكه سيستم رو خاموش يا ريستارت ميكنم ديگه وقتي سيستمم بالا مياد ايكونهاي دسكتاپم نمياد و فقط عكس صفحه دسكتاپ مياد و سيستمم در حالت قفل قرا ميگيره مگر اينكه چند بار خاموش روشن كنم براي همين مجبورم هميشه ويندوز xp نصب كنم

پاسخ : نمی دونم !!

=======================================

سوال : من یک ماه پیش دانلود منیجر رو دانلود کردم باهاشم کار کردم حالا بعد از یه مدت نمیشه باهاش کشر کرد یعنی نمیتونم عکسم دانلود کنم وقتی میخوام خودشو دوباره دانلود کنم نمیشه.یه صفحه کوچیک که سه تا نوار مستطیلی داره میاد بالا.چه کار کنم؟

پاسخ : برنامه را Uninstall کنید و نسخه جدیدتری از آن نصب کنید و به درستی آن را کرک کنید و بعد هرگز برنامه را Update نکنید و تغییر زبان ندهید !

=======================================

سوال : نمی تونم از فایل هام پرینت بگیرم !! لطفا کمکم کنید! باید صفحه های مهمی رو پرینت بگیرم ولی نمیشه!!! -توی word روی قسمتی که ایکون پرینتر هست نوشته no printer! درصورتی که پرینترم نصبه! یک بار پرینتر رو unistall کردم و دوباره نصب کردم اما بازم درست نشد! فهمیدم بااینکه میزنه install complete بازم نصب نشده چون:
که printer drive نصب نمیشه چون وقتی به قسمت printers & faxes میرم اثری از پرینترم نیست !!
وقتی هم که میزنم add a printer این پیغام رو میده:
operation could not be completed, the printer spooler service is not running

پاسخ : به مسیر زیر برید : روی My computer کلیک راست کنید و وارد Manage>Services and applications>Services بشید و از لیست گزینه Print Spooler را پیدا کنید و آن را دستی Start کنید !

=======================================

سوال : چرا فایل تصویری دانلودشده که بالای 150-160 مگابایت حجم دارند رو وقتی با km یا VLC پلی می کنم بسیار کند میشه و در واقع اصلا پخش نمیشه؟ همیشه همینطور میشه ویندوزم زو عوض کردم پلیرهام رو آپدیت کردم اما فایده نداشت

پاسخ : بیشتر مشکل از فایل های تصویری است و ربطی به سیستم و برنامه نداره !

=======================================

سوال :  وی ال سی و کا ام نتونستم زیر نویس باز کنم چرا؟ همه کار کردم اون جوری که گفته بودی و چیز هایی که میدونستم رو انجام دادم و نتیجه نگرفتم. پخش کننده ای هست که فقط واسه بازکردن فیلم های زیرنویس دار باشده

پاسخ : بهترین ها همین دوتا برنامه هستند، ممکنه فایل زیرنویس شما استاندارد نباشه و یا در کنار فایل تصویری و هم نام با فایل تصویری نباشه !

=======================================

سوال : یه پوشه که حذف شده تو سطل بازیافت هم حذف شده چطوری اونو برگردونیم به شرط اون که نه از ریکاوری استفاده کنیم نه هیچ نرم افزار دیگه؟

پاسخ : تا اون جایی که من اطلاع دارم از هیچ راهی !

=======================================

سوال : بنده تغییر ویندوز دادم(xpبه7) ولی اسپیکر ها را نصب نشده نشان میدهد

پاسخ : باید درایور کارت صدا مخصوص ویندوز 7 را پیدا کنی و نصب کنی !

=======================================

سوال : من هر تازگیا با pc بازی که میکنم لک میزنه.مثلا قبلا که gta بازی میکردم لک نمیزد ولی الان لک میزنه؟؟ چرا؟ نه ویندوز مشکل داره و نه کامپیوتر ویروس داره نه مشکل سخت افزاری دارم ؟؟ چرا لک میزنه.انگار بازی تیک داره هی تیک میزنه

پاسخ : ابتدا ویندوز را عوض کن بعد از آخرین نسخه Directx و Driver کارت گرافیک استفاده کن بازم اگر مشکل داری ممکنه هارد شما مشکل پیدا کرده باشه !

=======================================

سوال : من وقتی رو یه سری فایل یا فولدر کلیک میکنم برنامه اکسپلورر ویندوز ارور میده بسته میشه و دوباره باز میشه. درحالی که از cmd یا آدرس بار میرم تو فولدر این اتفاق نمیوفته مشکلش چیه؟

پاسخ : ویروس !

=======================================

سوال : برای نود 32 رمز گذاشتم فرامش کردم حالا میواهم ابدیت کنم یا حذفش کنم پسورد میخواد

پاسخ : یه روشی هست که برای کاربرانی استفاده میشه که لایسنس اصلی خریداری کرده باشن !

http://superuser.com/questions/178982/eset-nod32-4-0-lost-settings-password

=======================================

سوال : من یه سی دی صوتی دارم که می خوام کپیش کنم رو کامپیوتر. اما نمیشه. البته کپی میشه ولی اجرا نمیشه. هر فایلی 1kb بیشتر حجم نداره و نمیدونم چیکار کنم

پاسخ : باید با برنامه های تبدیل Wave to MP3 آن ها را به MP3 تبدیل کنید و روی سیستم ذخیره کنید !

=======================================

سوال : وب من یه مشکلی داره وقتی پست جدید وارد می کنم،خود به خود مطالب قبلی پاک میشن.

پاسخ : من وبلاگ شما را دیدم مشکلی نداشت ! اما برای محکم کاری وارد تنظیمات وبلاگ بشید و مقدار تعداد "پستها در صفحه نخست" برابر با مثلا 9 بذارید.

=======================================

سوال : تو محل کارم چند تا کامپیوتر داریم که با هم شبکه شدن و توسط یک سیستم دیگه کنترل میشن پورت usb همه کامپوترها رو با آنتی ویروس کسپر اسکی بستن می خواست ببینم راهی برای وصل کردن فلش به سیستم ها وجود داره یا خیر

پاسخ : وقتی که بسته شدن نه دیگه داهی نیست !

=======================================

سوال : میخوام ویندوز کامپیوترمو عوض کنم ولی سی دی مادربرد ندارم چی کار باید بکنم؟

پاسخ : باید از سایت سازنده مادربرد درایور هاشو دانلود کنی !**** پيش نياز **** بخش ج- دانلود درايور

=======================================

سوال : من لپ تاپ سونی وایو دارم ویندوزش ویستا بود. بعد از چند سال روش ویندوز سون نصب کردم حالا وبکم کار نمیکنه! میخواستم راهنماییم کنید. درایورهای جدید هم از اینترنت گرفتم روش نصب کردم اما فایده نداشته

پاسخ : به غیر از درایور معمولا یک نرم افزار هم باید داشته باشه، ممکنه سونی اون برنامه را برای ویندوز ۷ نذاشته باشه !

=======================================

سوال : چه جوری میشه اطلاعات یک فلش را پاک کرد که به هیچ عنوان حتی با ریکاوری هم نشه اطلاعات رو برگردوند.کلا پاک شه

پاسخ : شرکت هایی مثل Acronis,Paragon و ... برنامه ای ساخته اند به نام Wipe که با اون باید هارد یا فلش را فرمت یا پاک سازی کنید. به غیر از این دو شرکت برنامه های زیاد دیگری شبهشون وجود داره !

=======================================

سوال : من تو یاهو مسنجر خودم برروی ای دی دوستم کلیک کردم وصفحه چت باز شد نمیدونم چی شد رفتم تو ویدید کل بر روی ان کلیک کردم برای چند ثانیه ای تصویرم روی صفحه قرار گرفت دوستم انلاین نبود ایا ممکن است که بعد از اینکه انلاین شدو صفحه چت باز کرد تصویر من مشاهده کنه

پاسخ : خیر اگر طرف مقابل آنلاین نباشه نمی بینه !

=======================================

سوال : اطلاعاتی در مورد رفرنس واینکه به وسیله اون چطوری میشه چیزایی که تو ورد هستو به عکس تبدیل کرد؟

پاسخ : در مورد Refrence چیزی نمی دونم اما برای تبدیل فایلهای ورد به عکس برنامه های جانی خیلی زیاد هست که کافیه یه جستجو بکنی !

=======================================

سوال : سوالم اینه که من از تلویزیون فیلم ضبط کردم بعد الان می خوام تو کامپیوتر ببینمش ولی نمی دونم چه طوری ؟؟ وقتی روی فلشم کلیک می کنم این نوشته رو می یاره The Disk In Drive Is Not Formatted. Do You Want To Format Now ?
اگه بزنم Yes فرمتش می کنه و هم ی چیزهای ضبط شده م رو حذف می کنه
باید چی کار کنم ؟؟

پاسخ : دو تا دلیل وجود داره ! اول ممکنه فلش شما و سیستم شما ویروسی بوده باشه ! و دوم این که احتمال زیاد تلویزون پارتیشن فلش را تغییر داده و ویندوز نمی تونه اون را بخونه کاریش نمی شه کرد فلش را در ویندوز با فرمت Fat یا Fat32 فرمت کن که توی تلویزیون هم بخونه و تغییرش نده !

=======================================

سوال : من Photoshop نصب کردم ن به اینترنت وصل بودم .نرم افزارو کامل نصب کردم اما به محض اجرا کردنش یه پیغام experssin ...faild درست یادم نیست پیغامشو .اینو میده و نرم افزار بسته میشه .می تونم ریجستری رو پاک کنم؟ -چندبارفتوشاپو پاک کردم دوباره نصب کردم فایده نداشت

پاسخ : احتمال زیاد یکی از فایل های برنامه ناقص نصب شده ! نسخه برنامه را عوض کن یا از یه CD دیگه نصب کن بهتره از نسخه  CS3 ME استفاده کنی.

=======================================

سوال : من اگه بخوام کد قالب بلاگر رو به کدقالب بلاگ فا تبدیل کنم باید چی کار کنم

پاسخ : تابحال از این کارا نکردم ! شرمنده

=======================================

سوال : من نود 32 رو روی ویندوز 7 نصب کردم و برای کرک کردنش باید سیف مود میشدم..تو سیف مود نود رو باز نکرد و منم حذفش کردم..الن سیستم فقط با سیف مود بالا میاد..اگه ممکنه راهنمایی کنید که این مشکل رو حل کنم و سیستم از سیف مود خارج شه


پاسخ : راستش کرک هایی که برای nod32 وجود دارن معمولا ویروسی هستند و مشکل دارن! ویندوز را مجدد نصب کن و Antivirus را به صورت Offline به روز بکن در بخش    توضیح دادم.

=======================================

سوال : من یک لپ تاپ sony دارم که اسم گرافیکم nvidia geforce gt 230m gpu است .
من وقتی گرافیکم را آپدیت می کنم و بعد ریستارت می کنم صفحه آبی می شود بعد روشن می شود بعد دوباره همین طوری روشن خاموش می شود

پاسخ : از چه طریقی به روز می کنی ؟ آخرین نسخه را باید ببنی توی سایت nvidia چی هست بعد توی سایت های دانلود ایرانی همون نسخه را نصب کن! الان ببین با روشی که در قسمت      گفتم ویندوز بالا میاد بعد درایور را تغییر بده !

=======================================

سوال : من همیشه فوتبال بازی میکنم ویدوزم رو عوض کردم بعد که فوتبال رو نصبش کردم
دسته کامپیوتر که وصل میکنم نمیاد باید سی دی اش رو نصب کنم ولی من سی دیش رو گم کردم دسته من مارک ویرا است باید چیکار کنم حالا

پاسخ :

=======================================

سوال : چطوری باید برای فلاش یا هارد اکسترنال رمزگذاری کنم ؟


پاسخ : اگر از ویندوز 7 استفاده می کنی از BitLocker استفاده بکن و درغیر این صورت توصیه می کنم رمز نذاری وگرنه از برنامه هایی مثل Folder Lock یا Folder Gaurd استفاده بکن !

=======================================

سوال : ممنونم واقعا با خوندن جواب های شما مشکل من بر طرف شد مرسی

پاسخ : خواهش می کنم! هرچند وقت نمی کنم و  دیر به دیر جواب می دم اما  خوشحال میشم که مشکلات شما برطرف میشه !

=======================================

سوال : من یک فولدر روی صفحه خود داشتم می خواستم ویندوز عوض کنم برای همین اون رو تو یک پارتیشن ریختم وقتی ویندوز رو عوض کردم هیچ کدوم از اون اطلاعات باز نمی شه چی کار کنم لطفا اون فایل خیلی برام مهمه

پاسخ : معنی باز شدن چیه ؟ یعنی فایل ها را می بینی و دسترسی داری اما نمی تونی بازشون کنی ؟ فایل ها با چه برنامه ای درست شده بودند ؟ باید برنامه را بعد از نصب ویندور مجدد نصب کنید !

=======================================

سوال : ِسلام توی کامپیوترم سایت وگلستان ویاهوبازنمیشه ویندوزXPاست بااینکه وقتی ویندوز ویستا نصب کرده بودم این سایت هابازمیشدن مشکلش چیه؟

پاسخ : با برنامه ی Firefox امتحان بکن و تنظیمات Internet Explorer را از منوی Tools>Intenet Option>Advanced با دکمه Reset به حالت کارخانه برگردون و History,Cookies ها را هم پاک کن بعد برنامه را ببند دوباره باز کن باید درست شده باشه !

=======================================

سوال : من مدتی هست که هیچ فایلی رو نمیتونم به مموری گوشییم انتقال بدم وسطش ارور میده و لغو میشه میشه بگید مشکلش چیه؟

پاسخ : معمولا از ویروسه ! البته به نوع گوشی و نوع ارتباط و نوع سیستم عامل گوشی ربط داره !

=======================================

سوال : کامپیوتر من اچ پی است و وقتی این لب تاب رو خریدم لینوکس روش نصب بود ! توش ویندوز سون ریختم . در حال حاضر رم لب تاب 4 گیگ است ولی وقتی روی مای کامپیوتر کلیک راست می کنم و پروپرتیس رو نگاه می کنم ، زده که از 4 گیگ رم فقط از 2 گیگ می تونم استفاده کنم! مشکلش چیه؟

پاسخ : ببینید برای سیستم هایی که بالای Ram 3G باید ویندوز و یا سیستم عامل 64بیتی نصب کنید تا بتواند از تمام حافظه ram استفاده کند و برای 3g کمتر می توانید از 32 بیتی یا x86 استفاده کنید.اگر مثلا سیستمی دارید که ram آن 8 یا 4 گیگ می باشد و سیستم عامل شما 32بیتی است ! سیستم عامل شما از 3گیگ آن بیشتر نمی تواند استفاده کند ! حال شما 4گیگ دارید و 2 گیگ شناسایی می کند احتمالا یک گیگ از حافظه شما مشکل داره !

=======================================

سوال : راستش من خيلي تو اينترنت دنبال يك سايت مي گشتم كه بتونم سوالات خودمو اونجا پيدا كنم و حالا سايت شما را يافتم !
راستش چنتايي سوال داشتم
سوال 1 :
من internet download manager نصب كردم و حالا پس از مدتي پيغام مياد كه nternet download manager مدتي است ثبت نام شده است و شما بايد لايسنس خريداري كنيد و بعد هم كادري مياد كه بايد مشخصات رو وارد كنم و دكمه خريداري را بزنم . چي كار كنم؟
سوال 2 :
برنامه اي پسوند ashx چگونه باز ميشه ؟

پاسخ : پاسخ اول ، شما باید برنامه را Uninstall کنید و نسخه کرک شده جدید آن را مجدد نصب کنید! در سوالات قبل تر هم بازم توضیح داده بودم ! درنظر داشته باشید که بعد از نصب و کرک برنامه نباید برنامه را به روز و یا زبان آن را تغییر دهید !

پاسخ دوم : این فایل ها یک Handler مربوط به ASP.Net هست که برنامه نویسی وب می باشد.با برنامه Visual Studio می توانی بازش بکنی

http://pcsupport.about.com/od/fileextensions/f/ashxfile.htm

=======================================

سوال : من وقتی میخوام به انترنت با استفاده از وایمکس یوسبی متصل بشم با لب تاب وصل میشه ولی وقتی تو کامپیوترم میخوام متصل بشم نمیشه حتا تا 80.90 خط میده ولی وصل نمیشه

پاسخ : بهتره از خود پشتیبانش سوال کنید.

=======================================

سوال : من از ف.@ي.#ل$.ت@.ر#.$ش.$ك#.ن java استفاده ميكنم.
در بعضي از كامپيوترها پنجره اصلي برنامه اتومات باز ميشود ولي در برخي نه.
چطور ميشود پنجره اصلي رو باز كرد؟

پاسخ : فکر می کنم در کامپیوتر هایی که مشکل داری روی آن ها برنامه Java را نصب نداری !

=======================================

سوال : در محیط اکسل چطور میتونیم یک ردیف را بدون کپی و paste کردن برای بقیه صفحات هم تعریف کنیم؟ یعنی ردیف مورد نظر را بصورت پیش فرض تعریف کنیم که برای پرینت گرفتن دیگه لازم نباشه اون ردیف خاص را برای صفحات بعدی کپی و paste کنیم؟

پاسخ : فکر می کنم باید از کدنویسی استفاده بکنی!

=======================================

سوال : من ویندوزم سون هست میخاستم ویندوزم را عوض کنم سی دی را گذاشتم بعد که میگه press any key هرچی دکمه میزنم تو سیدی نمیره و میره تو ویندوز قبلا هم ویندوز را عوض کرده بودم اینجوری نبود سی دی هم سالمه تو یه سیستمه دیگه امتحانش کردم

پاسخ : احتمالا کیبرد شما در اون لحظه شناسایی نشده با یک کیبرد دیگه امتحان کن.

=======================================

سوال : من وقتی یک پوشه رو باز می کنم یا اروری تو کامپیوتر میاد برای حدود نیم ثانیه تمام رنگ های صفحه نمایش معکوس میشه!تو رو خدا بگین مشکل چیه؟

پاسخ : نمی دونم ممکنه از Driver کارت گرافیک باشه به روزش کنی درست بشه !

=======================================

سوال : ببینید نمی خوام جواب ایمیل ایکس رو بدم. یکی داره با آدرس ایگرگ ایمیل می زنه از کجا می تونم بفهمم همون ایکسه که اسم ایمیلش رو عوض کرده یا با ی ایمیل جدیدی که ساخته داره ایمیل می زنه؟ اصلا راهی برای تشخیص این موضوع هست؟

پاسخ : فکر نمی کنم راه دقیق و مطمئنی وجود داشته باشه.

=======================================

سوال : چگونه میشود ازگوشی به عنوان وب کن کامپیوتراستفاده کرد

پاسخ : یکی دو تا برنامه توی سایت های دانلود مربوط به موبایل ها دیده بودم که برنامه را روی گوشی و سیستم نصب می کردی و گوشی را معمولا با USB متصل می کردی از این به بعد گوشید یک وب کم بود.

=======================================

سوال : وقتی ایمیلمو باز میکنم اون اسلاید تصاویر را نشون نمیده روشون یه علامت سنجاق میاد قبلا این مشکل نبود لطفا راهنماییم کنید خیلی برام مشکل ایجاد کرده.
برای دیدن تصاویر باید دانلودشون کنم این خیلی سخته اسلاید شو داشت که کار نمیکنه

پاسخ : احتمالا سرعت اینترنت شما پایینه و ایمیل شما در حالت Low Speed یا Standard باز میشه ! یک بار History و Cookies ها را پاک کن دوباره وارد بشو.

=======================================

سوال : مدیه که بعضی سایتها یا برام باز نمیشه یا نصفه نیمه باز میشه مثل یاهو یا سایت دانشگاه!!

پاسخ : با Firefox امتحان بکن.

=======================================

سوال : چرا وقتی کامپیوتر را روشن میکنم باید دکمه F1 را بزنم؟ و چه جوری آن را بردارم تا دیگه احتیاجی به زدن F1 نباشه و کامپیوتر روشن بشه.

پاسخ : زمانی که این دکمه را باید بزنی یعنی یک اشکال یا اخطاری وجود داره و قبل از خط F1 از نوشته و باید اون مشکل را برطرف بکنید.

=======================================

سوال : من خط اي دي اس ال دارم - مي خواهم وايفای بگيرم ميشه گرفت يانه ؟
من لب تاب ندارم براي كامپيوتر خانگي مي خوام وايفا بگيرم.

پاسخ : Wifi ربطی به خط ADSL نداره به مودم شما ربط داره ! و اگر لپ تاپ یا دستگاهی ندارید که از شبکه های بیسیم پشتیبانی نمی کنه هزینه اضافیه چون بدرد نخواهد خورد.

=======================================

سوال : من مدیر یکی از دفترهای پیشخوان دولت الکترونیک هستم. برای کار با سایت همراه اول باید یک ماژول سخت‌افزاری بر روی پورت یو اس بی یکی از رایانه‌ها نصب کنم. آیا می‌شود این قفل را بر روی شبکه به شکلی به اشتراک گذاشت که همزمان با چند رایانه بتوان به سایت همراه اول دسترسی داشت؟

پاسخ : این کاملا بستگی به نوع قفل و برنامه مربوطه  آن داره ! و این امکان را فقط خود برنامه نویسان اون برنامه باید فراهم کنند باید از خودشون سوال کنید.

=======================================

سوال : من تازه لب تاب خریده ام ویندوز هفت روی لب تاب نصب است و کارتگرفیک ان است 2گیگ بازی pes2012 روش نصب کردم رفتم تو تنضیمات بازی دیدم که کارت گرافیک ضعیف است و وقتی داخل بازی می روم از بازی خارج می شود و هنگ می کند

پاسخ : خوب من فکر می کنم این اتفاق سوء استفاده از کمبود اطلاعات شما شده ! یعنی وقتی می رید برای خرید طرف میگه CPU بالایی داره 4 گیگ رم و 2 گیگ گرافیک !!! اما همه ی راستشو نمیگه ! مشکل اینجاست که رمی که روی گرافیک نصب شده مثلا 512 است و اگر کم آورد از تا 1.5 گیگ دیگه از رم سیستم استفاده می کنه و خوب این توی بازی های سنگین کم میاره ! و یک سری از گرافیک ها هم برای بازی های سنگین ساخته نشده اند.

=======================================

سوال : من بلد نیستم تبادل لینک کنم لطفاکمکم کنید

پاسخ : تبادل لینک یعنی شما لینک وبلاگ من را در قسمت پیوند های وبلاگ اضافه کنید و به من خبر دهید و من هم این کار را انجام دهم.

=======================================

سوال : من کامپوترم رو برای اینکه دانلود کنه شب روشن میزارم اما صبح که بیدار میشم میبینم کامپیوترم خاموشه و هیچی دانلود نشده.تو power option هم رفتم و همه چیز رو روی never گذاشتم.لطفا بگید چرا خاموش میشه؟

پاسخ : ممکنه که برق برای لحظه ای رفته باشه !

=======================================

سوال : من روی کامپیوترم ویندوز 7 ریختم وقتی پروکسی فایرو اجرا می کنم کامپیوترم قفل میشه ...چرا؟

پاسخ : نمی دانم !

=======================================

سوال : جرا بعضی از برنامه های نصب شده در کنترل پنل نیستند؟

پاسخ : خوب چونکه برنامه های نصب شده در Add or Remove می باشند و آن هایی که اونجا هم نیستند معمولا کپی شده اند و نصبی نبودند.

=======================================

سوال : نمی دانم کامبیوتر من چه شده که هنگ می کنه و خود به خود درست میشه

پاسخ : مشکل هایی نظیر ویروس ! برق ! خرابی هارد.

=======================================

سوال : من ویندوز عوض کردم همه چیزش درسته ولی سی دی نمیخونه یعنی درایو سی دی و فلش نداره اصلا چیکار کنم تو صفحه ستاب هم نمیره از اول ویندوز عوض کنم

پاسخ : بله به روش **** پيش نياز ****

=======================================

سوال : من فایلهایی که قبلا ریخته بودم روی هارد اکسترنال الان اصلا نیستند .ویندوزم هم 7 هست.چه کار باید بکنم؟

پاسخ : احتمالا ویندوز شما ویروسی است و فایل های شما مخفی شده اند.

=======================================

سوال : من تازه ویندوز عوض کردم جند روزی صدای لب تابم درست بود اما الان قطع شده هر کاری میکنم درست نمیشه چیکار باید بکنم؟ایا مشکل از نصب ویندوز هست یا نه؟

پاسخ : یک بار دیگه درایور صداشو نصب کنید.

=======================================

سوال :  وقتی موزیک ویدیو هارا در فلش از ماهواره ضبط میکنم برای اینکه در موبایلم بریزم چگونه اندازه اش را کوچک کنم ؟

پاسخ : با برنامه FLV to AVI MPEG WMV 3GP MP4 iPod Converter می توانید تبدیل کنید.

=======================================

سوال : من میخوام با نرم افزار مکس بلاست هاردم رو دوباره پارتیشن بندی کنم
مخواستم بدونم اطلاعات هااردن پاک میشه

پاسخ : اگه تغییر سایز باشه نه ! اما اگه از ابتدا بخواید همه چیزو تغییر بدید بله !

=======================================

سوال : من ویندوز 7 دارم و با پارتیشن مجیک دو درایو c و d رو یکی کردم که درایو ویندوزم بزرگ بشه . حالا بعد دوهفته متوجه شدم یکی از درایو هایم با حجمی زیاد و اطلاعاتی مهم ، در مای کامپیوتر نیست . ولی در منیج این درایو را موجود و سالم نشان می دهد

پاسخ : خوب در Manage روی درایو کلیک راست کنید و روی Change Drive letter بزنید و یک حرف به آن اختصاص بدید باید درست بشه !

=======================================

سوال : لب تاپ من چند وقتی است که صدا نداره یعنی صداش قطع شده از موقعی که خریدم آنقدری نگذشته بود که صداش قطع می شد ریست می کردم درست میشد ولی الان هر کار می کنم درست نمیشه در قسمت کنترل پنل قسمت کارت صداش را هم نگاه کردم هیچ مشکلی نداره که بخوام کارت صداشو دوباره نصب کنم مارکش دل است

پاسخ : ببر گارانتی!

=======================================

سوال : من چند وقت پيش يك نرم افزار دانلود و نصبش كردم حالا بعد از چند روز ويندوز بهم ريخته و همش يه پيامي گوشه ي دسكتاپ مياد كه ترجمش اينه: شما مورد هدف يك نرم افزار جعلي قرار گرفتيد. من نرم افزار رو un install كردم ولي فايده اي نداشت و هنوز نشانه هايي از اون توي ويندوز هست

پاسخ : شما یک جور ویروس را دانلود کردید و ویندوز شما آلوده است ! در زمان دانلود برنامه ها و فایل ها به اسم فایل و نوع آن و پسونش توجه کنید.

=======================================

سوال : من برنامه فولدر لوک 5.8.0 را نصب کردم و فایل هایم را داخل آن گذاشتم اما الآن باز نمی کنه و این متن زیر رو می گه:
THERE IS ALREADY A "LOCKER" FOLDER INSIDE THE APPLICATION PATH. PLEASE MOVE ANY OTHER FOLDER THAN THE "LOCKER" FOLDER TO ANOTHER LOCATION AND THEN TRY AGAIN TO ACCESS YOUR SECURED FILES.
حالا باید چه کار کنم؟


پاسخ : به حرفش گوش کن شاید درست بشه !

=======================================

سوال : بعضي از سريالا زيرنويسشون تو سيستماي ديگه باز ميشه اما واسه سيستم من باز نميشه.زيرنويس هم به فيلم چسبيده.ميشه لطفا کمکم کنيد؟

پاسخ : ویندوز شما چشه ؟ باید زبان فارسی را نصب کرده باشید و سعی کنید با برنامه VLC یا KM اجرا کنید.

=======================================

سوال : من لپ تاپم یه مشکل نرم افزاری داره که تمامی برنامه ها با دبل کلیک کردن نرم افزار windows media player باز می شود. تنها راه برای باز کردن برنامه ها کلیک راست و انتخاب گزینه run with graphics processor< high-performance NVIDIA processor(default) می باشد.
ویندوز:7


پاسخ : نام کاربری جدیدی ایجاد کنید و با آن وارد شود و دوباره امتحان کنید.

=======================================

سوال : من یه سیستم تازه خریدم.مدته 3هفته س..اوایل مشکلی نداشتم ولی الان هرموقع میخوام آهنگ روی سی دی mp3 بزنم با مشکل بر می خورم..با همه ی برنامه های رایت تست کردم..با ashampoo با nero ..آهنگارو رایت میزنه..بدون هیچ مشکلی ولی توی هیچ دستگاهی اجرا نمیشه..نه توی دستگاه خونه نه توی سیستم ماشین.. حتی خودمم سی دی رو در میارم بعد میزارمش توی سیستم خودم تا آهنگی رو اجرا می کنم یهو همه چی قفل میشه...به دوستمم دادم توی سیستم اونم یهو قفل می کرد..بنظرت مشکل چیه؟

پاسخ : ممکنه از خرابی Writer شما باشه و یا جنس CD خام ها خوب نیستند !

=======================================

سوال : من لب تابم ویروسی شده تمام برنامه هام با kmplayer باز میشه و مجبورم با هنگ ببندمشون و جالب اینکه حتی ویروس کشم هم با این برنامه باز می شه و ویروس کشی نمی کنه. از ویروس کش آنلاین هم استفاده کردم فایده ای نداشته
برنامه هامو مثلا یاهو رو از سایت می تونم باز کنم که مثلا یه سایت ارنباط با یاهو رو بزنم یاهوم باز می شه ولی ازشون نمی تونم درست استفاده کنم.چه ویروس کشی رو پیشنهاد می کنید؟من اگر بخوام باز اونو نصب کنم به شکل km نیاد بالا!:( ممنونم

پاسخ : احتمال زیاد ویروسی نشدید بلکه اجرای برنامه هاتون خراب شده ! یک نام کاربری جدید ایجاد کنید و با اون امتحان کنید.

=======================================

سوال : من ویندوز 8 نصب کردم اما حالا کارت شبکه را نمی خواند مشکل چیه و چه جوری حل میشه ؟


پاسخ : باید درایور مخصوص ویندوز 8 را پیدا کنید.

=======================================

سوال : من چندتا سی دی که خش داشتن رو شستم و ریختم تو لپ تاپ حالا اونا اصلا نمیخونن تو کاام پلی باز میکنم یکیش که اصلا نمیخونه . ریختم تو فلش اونجام نمیخونه چکار کنم؟

پاسخ : خوب فایل ها خراب و ناقص هستند هیچ کار.

=======================================

سوال : کامژیوترم به اینترنت وصله و آنتی ویروس نود 32 ورژن 5 نصب سر کامپیوتریک ویروسی گرفت که مجبور شدم تمام اطلاعاتم پاک کنم و آخر بعد از پاک کردن اطلاعات ویروس کشی می کنم یک ویروس معرفی میکنه و داره اما کشته نمیشه آپدیتم به روزه مشکل کجاست

پاسخ : مشکل اینجاست که وقتی ویندوز عوض کردید دوباره ویروسیش کردین ! به روش گفته شده در **** پيش نياز **** نصب کنید.

=======================================

سوال : من وایمکس ایرانسل دارم در همان لحظه ای که فعالش کردم 700 mb از اون برداشته شد البته در ماه گذشته هم این اتفاق افتاده بود اما من دقت نکرده بودم حالا میخوام بدونم امکان داره کامپیوتر یا از طریق وایفای لبتابم کسی حکم کرده باشه چون چراغ وایفای من همچنان روشن اگه میشه سریع جواب بدید لطفا .....
راستی سرعت وایمکس ایرانسلم 512 mb
من برنامه ی unhakeme رو هم رو سیستم دارم ولی کارایی با اونو بلد نیستم

پاسخ : ممکنه ! کافیه رمز وایرلس را عوض کنید ! البته اگر ویندوز شما تروجان یا نرم افزار جاسوسی نداشته باشه !

=======================================

سوال : یه مشکلی توی gmailداشتم وقتی مطبی رو همراه با عکس فورواردمی کنم فقط مطالبش میاد عکسا نمیاد چیکار باید کنم؟جای عکس این علامت میاد<<<<<<<<<<<<< ممنون می شم اگه راهنمایی کنید

پاسخ : یک خط آبی رنگ بالای ایمیل میاره و نشته Display Image... روی اون کلیک کنید.

=======================================

سوال : من تازگي يه ايدي ساختم كه پسوردش ارور ميده بايدچكاركنم

پاسخ : باید رمز درست را وارد کنید !

=======================================

سوال : من یک ماه از دانلود منجیر idm استفاده کردم یادم رفتم کرک را نصب کنم الان دیگه نمی زاره ازش استفاده کنم به غیر از عوض کردن ویندوز راه دیگه هست اگر می شود

پاسخ : خود برنامه را Uninstall کنید و دوباره با کرک جدید نصب کنید.

=======================================

سوال :كامپيوتر من چند وقته وارد پوشه فيلمها كه ميشي ارور ميده كه بايد بسته بشه يا كلا هنگ ميكنه و هيچ برنامه اي رو اجرا نميكنه من احتمال ميدم مشكل از برنامه اكس پلورر باشه ولي نميدونم چكاري بايد انجام داد

پاسخ : ممکنه که اون قسمت از هارد شما بد سکتور گرفته باشه باید به یک متخصص نشونش بدی !

=======================================

سوال : فایلهای داخل کامپیوتر (همه)هرکدام راکه تغییر نام میکنم وبا دادن پیغامی و تایید ان کلا فرمت ان فایل تغییر میکند

پاسخ : زمانی که داری تغییر نام میدی از آخرین نقطه به بعد نباید تغییر بدی و پاک کنی !

=======================================

سوال : بوت منیجر ایز میسینگ میده میگه کلیدای کنترل و الت دلیت و فشار بده ریست کن اما بازم فرقی نمیکنه

پاسخ : ای کاش ای کاش انگلیسی می نوشتی !!!!!!!!!!!!!!!! ویندوزت پریده !

=======================================

سوال : من اشتباها رو لب تابم نرم افزار پارتیشن مجیک و نصب کردم سیستمم ریست کرد و حالا بالا نمیاد اروره از دست دادن بوت و میده چه کنم در ضمن ویندوزم متاسفانه 7

پاسخ : دوباره ویندوز بریز

=======================================

سوال : من با یک مشکل روبرو شدم که تو ویندوز 7 یک سری از فایل هام ا سبز رنگ شدن الانم هیچ کدوم رو نشون نمیده عکس ها رو نمایش نمیده فیلم و اهنگ و چیزهای دیگه هم موقع پخش با هر نرم افزای ارور میده چندین بار هم ویروس یابی کردم و ویندوز عوض کردم بازم درست نشد

پاسخ : اون سبز رنگ ها یعنی فایل های شما Encrypt شده اند باید روی فایل ها کلیک راست کنید و از تی General روی کلید Advanced بزنید و تیک Encrypt Content را بردارید !

=======================================

سوال : لب تاب اپل دارم از وقتی وینور سون روش نصب کردم دیگه راست کلیک خود لب تاب کار نمیکنه
حتی بعضی از دکمه های گروه F هم کار نمیکنه

پاسخ : برای راست کلیک باید با دوتا انگشت همزمان کلیک چپ کنید!

=======================================

سوال : من ویندوز 7 دارم ولی چند مدتیه که بعضی از برنامه ها توش نصب نمیشه مثل وورد 2007 و یا نود32. میشه کمکم کنید؟

پاسخ : خیلی دلیل می تونه داشته باشه ! هیچ اخطاری ؟ پیغامی ؟

=======================================

سوال : من درایو c سیستمم با اینکه 8 GB فضای خالی داره هی error میده که low space. نود 32 با آخرین آپدیت هم چیزی پیدا نکرد. ویندوز دیفندر هم گفت سیستم سالمه. رفته رفته هم حجم درایو کم میشه. مثلا الان 8.16 GB یه، نیم ساعت بعد میشه 8.02 GB... ویندوزمم ویستا اورجیناله.

پاسخ : ممکنه برنامه ای استفاده می کنی که فایل های موقت با حجم زیادی تولید می کنه مثلا Photoshop و وقتی برنامه را خارج می کنی پاک میشن ! یک بار به این دقت کن ببین از چیه !

=======================================

سوال : من به تازگی یکgalaxy tabخریدم اما وقتی روی مموری ام فیلم می ریزم توی دستگاه نشون نمی ده! باید چی کار کنم؟


پاسخ : بهتره از برنامه های انروید برنامه ای شبیه به VLC پیدا کنید و نصب کنید.

=======================================

سوال : میخواستم یک کیس ببندم که یک میلیون تومان بشه.چون اطلاعی در مورده سیستم و قطعات و کیفیت مارکها ندارم میخواستم یک لیسته خوب که گرافیک و سرعت و هارده بالا داشته باشه معرفی کنید لطفا با توجه به مقداری که هزینه میکنم.در ضمن طوری باشه قطعات . که تا چند سال اینده نیازی به بروز شدن نداشته باشه.

پاسخ : با هزینه یک میلیون تومان که بیخیال یه سیستم خوب بشو ! اما از نظر من توی مادربرد ها ASUS و Gigabyte و Foxon خوبن. حتما Corei5 به بالا بگیر و گرافیک هم nVidia و هم ATI مدل های خیلی خوب دارند اما قیمت nVidia بالاتره ! فرقی نداره بسته به پولت انتخاب کن و Hard هم فقط Western Digital از مدل Caviar Black یا حداقل از Green استفاده کن و روی پاور خساست خرج نده و حتما یک پاور خوب با توان بالا خرید کن.

=======================================

سوال : آقا من روی لپ تابم ویندوز سون نصب کردم و تمام نرم افزارهای مورد نیازم رو نصب کردم ولی زبان فارسی ویندوز سونم حذف شده در صورتی که قبلا وجود داشت و الان نیست . در کنترل پنل در قسمت تنظیمات زبان، زبان فارسی وجود داره و تمام تنظیمات زبان فارسیم درسته و حتی add شده ولی در نوار وظیفه نشون داده نمیشه و الان ویندوز فارسی نداره و فارسی نمی نویسه و فقط انگلیسی داره. آقا خستتون نکنم ویندوزم فارسی داره ولی فارسی نمی نویسه و. فقط انگلیسی مینویسه.


پاسخ : روی نوار Start کلیک راست بکن بعد وارد منوی Toolbar بشو و گزینه Language bar را انتخاب کن.

=======================================

سوال : من لب تأبي دارم كه زماني روي ان ويندوز اكس بي كبي نصب كرده بودم و بس از مدتي بيغامي در بايين صفحه ميامد و ميكفت ويندوز كبي است بس از تعمير ان و بي از كذشت مدتي زماني كه ان را روشن كردم ديكي لب تاب بالا نمي امد و بيغام ميداد كه سي دي اورجينال را در دستكاه بكذاريد من بايد جكار كنم؟

پاسخ : باید دوباره ویندوز نصب کنید چون قبل از این مرحله باید ویندوز را کرک می کردید در بخش **** پيش نياز **** گفتم.

=======================================

سوال : حدود 1ماه میشه که این پیام روی صفحه اصلی لپ تابم هست باید چیکار کنم؟
this copy of windows is not genuine

پاسخ : **** پيش نياز ****    چ- ويندوز شما غيرفعال ، Genuine شده

=======================================

سوال : من میخواستم بگم من یه فلش 32دارم فقط آهنگ که میریزی توش درسته چکارش کنم

پاسخ : نمی دونم Fat32 فرمتش کن شاید درست بشه !

=======================================

سوال :من يه وب كم خريدم كه مدلش اينه microsoft life cam vx 700 دقت كنيد كه 700 هست نه 7000 قبلا از نرم افزار many cam براي استفاده ازش استفاده كردم ولي الان همون نرم افزارم كار نميكنه
ديگه از چه نرم افزاري مي تونم استفاده كنم؟


پاسخ : حقیقتش با این برنامه ها زیاد کار نکردم، توی اینترنت یه جستجو بکنی حتما برنامه های بیشتری پیدا می کنی !

=======================================

سوال : درایو سی را میخوام فرمت کنم کم رنگ است و غیر فعال و قبول نمی کنه چکار کنم؟


پاسخ : چون ویندوز روش نصبه نمی تونی فرمت کنی حتی اگرم ویندوز نباشه یکسری فایل های بوت وجود داره که اجازه فرمت نمی ده !

=======================================

سوال : کامپیوترم گوشیهارو نمیشناسه و تو سیستمم روی یو اس بی علامت تعجب زرد رنگ دیده میشه در ضمن سی دی های کامپیوترم گم شدن

پاسخ : Driver مربوط به مادربرد را نصب کن و کابل USB گوشیت ممکنه قعطی داشته باشه

=======================================

سوال : من با لپتابم از طریق مودم ای دی اس ال به اینترنت وصل می شدم. اما یه دفعه شروع کرده بخه پیغام دادن که نمی تونه به شبکه وصل شه؟

پاسخ : با کابل شبکه وصل میشی یا Wierles ؟ باید تنظیمات مودم را چک کنی !

=======================================

سوال : اگر برنامه هایی چون یاهو مسنجر یا انتی ویروس رو تو درایوی غیر ازcنصب کنیم سرعت سیستم چه تغییری می کند نسبت به این که همه تو c نصب باشند میکند؟

پاسخ : درحال حاضر به خاطر بالا بودن سرعت سخت افزار خیلی تاثیری نداره !

=======================================

سوال : من قسمتی از اطلاعات و یا چند عکس را دیلیت کردم از سطل آشغال کامپیوتر هم دیلیتش کردم .حالا پشیمون شدم ... آیا می تونم عکسی که دیلیت کردم را از کامپیوتر در بیارم ؟
اگه میشه لطفا" توضیح بدید چطور اینکارو بکنم ؟

پاسخ : با برنامه های Recovery مخصوص عکس ها می توانید دوباره شانسی برای پیدا کردنش داشته باشید.

=======================================

سوال : یه سوال داشتم امیدوارم بهم بگی مشکل کار از چیه من وقتی چت میکنم با اینکه کابل ها رو درست وصل کردم ولی صدای من برای شخص نمیره ولی صدای اون شخص برای من واضح میاد به نظر شما مشکل از چیه

پاسخ : مشکل از تنظیمات کارت صدا برای میکروفن است !

=======================================

سوال : من از نارسیس چند نرم افزار ماکزییم گرفتم(برا زبان) قبلا نصب کرده بودم مشکلی نداشت اما با عوض کردن آنتی ویروس(به دلیل اینکه آوست دیگه آپدیت نمیشه رفتم سراغ آنتی ویروس خود مایکروسافت) الان دیگه این نرم افزارا کار نمیکنند و دوباره هم نصب میکنم این پیغام خطا را میده
...\Maximum.exe is not a valid Win32 application
حتی آنتی ویروس رو هم آن‌ایستال کردم باز نشد اگه جواب بدید ممنون میشم چون تو نت هم گشتم جوابی نگرفتم

پاسخ : فایل اجرایی برنامه Maximum  مشکل پیدا کرده و اگر نه قسمتی از ویندوز شما که مربوط به اجرای فایل ها میشه مشکل پیدا کرده ! CD برنامه را روی سیستم دیگه امتحان کن اگه مکشل نداشت ویندوز عوض کن ! Antivirus خود ویندوز خیلی از ویروس ها را درست نمیگیره !

=======================================

سوال : چکار کنم باین error ؟
setup must restart the windows و میگه ریبوت کن بعد ادامه بده
ری استارت هم بی فایده اس

پاسخ : چه برنامه ای داشتی نصب می کردی ؟

=======================================

سوال : چطور میتونم نود32رو که قسمتی ازون تو درایو سی که علامتexe.داره پاکش کنم.در ضمن از control panel هم حذف کردم .هرکاری میکنم دوباره نصبش کنم نمیشه.پیغامی که میده :
the computer has not been restarted after
a program uninstallation.please restart the computer and run the installer again

پاسخ : خوب شما زدی ناقصش کردی ! بهتره ویندوز عوض کنی !

=======================================

سوال : من یه وبلاگ دارم که هک شده میخواستم بدونم چطور میشه برگردونمش؟

پاسخ : احتمال زیاد رمز ایمیل شما را پیدا کرده که تونسه وبلاگ را هک بکنه !

=======================================

سوال : آیا می شود آدرس مک آی پی را از طریق دی وی دی فایل ریکاوری بدست آورد؟
توضیح بیشتر:
من یک لب تاب وایو EA2LGX داشتم که ۲ سال پیش خریده بودم و بلافاصله ریکاوری ازش تهیه کردم (سه دی وی دی). اخیرا لب تابم به سرقت رفت. سوال من این است که می شود از طریق این سه دی وی دی (ریکاوری ها) مک آی پی لب تاب را پیدا کرد؟ اگر می شود چگونه؟

پاسخ : تا اونجایی که من بلدم نه نمیشه !

=======================================

سوال : من میخوام برای یک مدرسه بانک اطلاعاتی طراحی کنم برای ثبت اطلاعات اشون واینکه بتونن پرس و جو هم داشته باشن و اطلاعات اشون و استخراج کنن، برای برنامه امتحانات و برنامه کلاسی هر مقطع به چه شکل میتونم جداول امو طراحی کنم؟

پاسخ : می توانید از Access استفاده کنید،

شما باید اول موجودیت ها را تعریف کنید مثلا "درس" فیلد های آن میشه نام درس تعداد واحد مقطع مربوطه نام استاد تاریخ امتحان و ... بعد برای هرکدام از آن ها یک جدول درست کنید مثلا جدول درسها که هر رکورد آن یک درس را معرفی می کند ! یا موجودیت دانش آموز که دارای فیلد های نام و نام خانوادگی تلفن آدرس مقطع تحصیلی معدل کد دانش آموزی و ... یک جدول به نام دانش آموزان تهیه کنید که هر رکورد آن معرفی یک دانش آموز می باشد و جدول دیگری به نام دروس اختصاص داده شده و ...   بعد موجودیت بعدی و الی آخر . نهایتا مقداری به برنامه نویسی نیاز دارید که بتوانید از اطلاعات وارد شده گزارش تهیه کنید !

=======================================

سوال : ببخشید من می خواستم بپرسم ایا راهی هست که وقتی یک فایل را نتوانیم با برنامه های دیگه باز کنیم آن فایل را به فرمت و شکل قبلیش برگردانیم؟ مثلا یک فایلی با پسوند
dbf که برنامه اش در کامپیوتر نیست وقتی با برنامه دیگری باز شود عکس اون برنامه روی فایل می افتد و دیگر اسم پسوند dbf روی آن قرار ندارد،ایا راهی وجود دارد که انرا به حالت قبل برگردانم و همانطور مثل قبل مانند یک فایلی که با برنامه هایی که روی کامپیوتر من قرار دارند، بازنمی شود، نشان داده شود؟

پاسخ : وقتی هیچ برنامه ای برای اجرای آن ندارید خیر ! اما فکر کنم اگر یک User جدید تعریف کنید و با آن کار کنید دیگر مثلقبل نخواهد بود .

=======================================

سوال : من ای پج را که باز می کنم فقط سمت چپ را می بینم سمت راست پیج رو نمی تونم ببینم

پاسخ : ممکنه صفحه شما Zoom شده باشه و در IE با دو کلید Ctrl+0 به حالت استاندارد برمی گردد.

=======================================

سوال :ویندوز من سونه 64 بیتیه دیروز که داشتم برنامه nero رو نصب می کردم بعد نصب دیدم که تمام درایور های ویندوز ناپدید شده!!حالا هم می خوام برگردونمشون نمی شه.البته من از یه سایت برنامه ای رو پیدا کردم  که درست میشه اما مشکل من در این جا اینه که آنتی ویروسم اونو تروجان فرض می کنه (kaspersky6 ).حالا می خوام آنتی ویروس رو غیر فعال کنم اما آنتی ویروس confirm password می خواد که من از کجا بیارم؟

پاسخ : خوب برای Antivirus رمز گذاشته شده و تا نداشته باشین کاریش نمی تونید بکنید ! اما بهتره دDriver های ویندوز را دوباره نصب کنید تا این یک تروجان را اجرا کنید.

=======================================

سوال : من یک کامپیوتر دارم که تازه خریدم و هر چه که برنامه یا بازی رو کامپیوتر نصب می کنم بعد از ریستارت کامپیوتر همه حذف میشن مشکل از چیست

پاسخ : احتمالا روی سیستم شما برنامه ای به نام Deep Freez نصبه و این برنامه اجازه نصب همیشگی برنامه ها را نمی دهد.

=======================================

سوال : من همیشه با کامپیوترهای خراب سر وکله میزنم وتا جایی که بتونم عیب یابی میکنم ولی اگر نتونم تا زمانی که راه حل پیدا کنم سردردم ، من الان چند تا فایل صوتی از طریق گوشی داخل یکی از پوشه های سیستم کامپیوترم ریختم ، منتها داخل گوشی فایل ها اجرا میشه  ولی داخل سیستم اجرا نمیشه و پیغام زیر رو میده ممنونم اگر کمکم کنید تمام فایها رو اجرا میکنه ولی این فایلهای صوتی که مکالمات زبان خارجی است رو اجرا نمیکنه.

پاسخ : ممکنه پخش کننده آن را روی ویندوز نداشته باشید با VLC یا Winamp یا KM-Player امتحان کردید  ؟

=======================================

سوال : من یک فایل ویدویی داشتم که اشتباهی خذفش کردم وهرچی با برنامه ریکاوری هم تلاش کردم بر نگشت ؟

سوال دوم اینه که پسوردفایل WINRARرا فراموش کردم وهرچی با برنامه بازیابی پسورد های فراموش شده جستجو کردم پیدا نشد

 

پاسخ : برای مشکل اول هارد ببر بیرون بده برات Recovery کنند و برای مشکل دوم کلا بیخیال بشو !

=======================================

سوال : وقتی تو گوگل سرچ می کنیم چیکار میشه کرد تا عباراتی که سرچ کردیم قرمز بشه و بفهمیم اون رو بازکردیدم و دیدیم
من هرچی سرچ می کنم صفحه ای که باز می شه همه عبارات آبی هی باید رو هر آدرسی کلیک کنم تا بفهمم دیدمش یا نه
مثلا در این تصویر نمایش پرسش و پاسخ رو دیدم اما ازون که بیرون لومدم معلوم نبود خوندم یا نه نمی دونم متوجه شدین یا نه


پاسخ : وارد Intenet Explorer بشید بعد در منوی Tools>Intenet Option روی دکمه Setting از قسمت Browsing History کلیک کنید تنظیم را روی Automaticaly بذارید باید درست بشه !

=======================================

سوال :1- به علت مشکلاتی هم در درایو سی وهم در درایو دی نرم افزار ویندوزایکس پی سیو شده است.هرقدرتلاش می کنم که ویندوز درایو سی را که ناقص است وحاوی فلش پلیراست حذف کنم تا گنجایش هاردم بیشتر شود موفق نمی شوم.حتی فرمت هم کردم جواب نداد. موفق به فرمت کردن چه در محیط سیف چه در محیط ویندوز نشدم.پس از مدتی فرمت کردن پیغام می دهد که قادر به فرمت کردن نیست.چکارکنم؟
2- چگونه می توان کیفیت وشدت صدارا در کامپیوتر خیلی بالاتر برد بدون تعویض کارت صدا؟واین که بعضا این پیغام در مانیتورم ظاهر می شود که یکی از آدیو ها پلاک(نصب)نشده است.ومی نویسد که شما فقط یک دیوایس را در آدیو جک نصب کرده اید.یک جک نصب نیست.منظورش چیست وچکارباید کرد؟من هم مجددا سی دی صدا را نصب می کنم .ولی بعداز مدتی بازهم همان پیغام ظاهر می شودواین که صدای  کامپیوتر(مانیتور)کم وزیاد می شود.بدون آن که تغییر داده باشم.به هرصورت می خواهم کیفیت صدای کامپیوترم در حد استریووخیلی بیشتر شود. باشد.آن هم توسط هدفون فقط شنیده شودنه اسپیکر؟چه کار باید کرد؟هدفون را تغییر دهم یا دستورات وبرنامه های خاصی را باید وارد کنم.
لطفا به کلیه سئوالات فوق به شکل بسیار آسان ومرحله به مرحله با ذکر جزئیات پاسخ دهید.

پاسخ :

1- خوب توی سوالات قبلی هم جواب داردم ! از داخل ویندوز نمی توانید درایو c را فرمت کنید چون هم فایل های ویندوز در آن جا قرار دارند و هم فایل های بوت سیستم عامل ها ! شما باید یک بار ویندوز را روی c نصب کنید و در مراحل نصب مجدد ویندوز می توانید آن را فرمت کنید.

2- برای بالا بردن کیفیت صدا در اصل شما نباید کاری کنید مثلا یک آهنگ را شما می توانید معمولا با 3 کیفیت و با سه حجم مختلف دانلود کنید مثلا 64 یا 128 یا 320 فکر کنم خوب کیفیت بیشتر حجم بیشتر و این ها را همان سازنده آهنگ در هنگام ضبط تهیه می کند ! اما راه حل هایی برای زیاد کردن صدا ها وجود دارد که باید با برنامه هایی مثل Sounf Frog یا  Adobe Adution یا Nero Wave Editor فایل صدا را باز کنید و  فیلترهایی برای این کار دارند که روی فایل اعمال کنید و فایل را مجدد ذخیره نمایید. هرچند توان وات هدفن یا اسپیکر در کیفیت صدا تاثیر زیادی نیز دارد.

اون پیغام هم ربطی به درایور کارت صدا نداره، ببنید مثلا زمانی که تنظیمات کارت صدا را روی 5.1 می گذارید می بایست حداقل 3 فیش به کارت صدا نصب کنید ! احتمالا شما همچین تنظیمی کردید و یک فیش کمتر نصب کردی. منظور این که تنظیم کارت صدای شما با اسپیکر شما هم خوانی ندارد اگر هدفون است باید یک فیش وصل باشد و تنظیم روی هدفن استریو باشد و الی .... .

=======================================

سوال : من يه فلش مموري دارم كه فايل سيستمش  تبديل به راو شده خواستم كمكم كنين كه چطور فايل سيستمش رو درست كنم

پاسخ : من نفهمیدم چی شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!

=======================================

سوال : چند روز پیش اینترنت اکسپلوررم خطای رانتایم داد و دیگه باز نشد الان اینترنت اکسپلورر 8دانلود و نصب کردم اما یه چیزایی در مورد add- on میگه سایتی که مطمئن هستم مشکلی نداره و قبلا میرفتم را باز نمیکنه چیکار کنم؟

پاسخ : این اطمینان را چه طور دارید ؟ آدرس سایت را می گفتید !! ممکنه تاریخ سیستم شما به میلادی درست نباشه چکش بکن!

=======================================

سوال :من یه مدت انتی ویروسم مشکل داشت و به خاطر همین کامپیوترم ویروسی شد
اولش فقط ری استارت میشد بعد یه روز خاموشش کردم به کارهای دیگه برسم
دیگه ویندوزم بالا نیومد تا پیام خوش امد گویی میرفت و باز ری استارت
میشد دادمش برنامه ریزی کردن درست شد ولی یه سری از فایل ها و برنامه ها رو
از سری قبل که میخواستمشون ریخته بودم روی فلش که دوباره بریزم روی
کامپیوتر وقتی هم میخواستم بریزم با انتی ویروس اسکن کردم و هیچ مشکلی
نداشت بعد ریختم رو کامپیوتر ولی بعد چند روز انتی ویروسم هشدار داد که
یه تروجان پیدا کرده رفتم دیدم مال یکی از اون فایلها ی روی فلش بود
تا دو روز قبل که دوباره الکی ری استارت شد
میخوام بدونم نمیشه کاری کرد که دوباره مجبور نشم بدم ش واسه برنامه ریزی؟
یکی بهم کن که درایوی که ویروس توش بوده که میشه درایو c رو فرمت کنم که
درایو ویندوزه اگه اینکار رو بکنم و ویندوز رو دوباره نصب کنم فایلهایی
که توی درایوهای دیگه هست از بین نمیره ؟و ویروس به طور کامل از بین میره
یا درایو های دیگه هم باید فرمت شه؟
انتی ویروسم کسپر اسکی و اپدیت شده بود با این حال چرا وقتی فلش رو اسکن
کردم نتونست فایل رو شناسایی کنه؟

پاسخ : برای نصب ویندوز از این صفحه **** پيش نياز **** استفاده کن ! بعد اگر در فقط درایو C را فرمت کنی بقیه درایو ها مشکلی پیدا نمی کنن !پیدا نکردن ویروس هم ممکنه که اون موقع Antivirus به روز رسانی مربوط به اون ویروس را نگرفته باشه ! بعدا که گرفته تازه پیداش کرده ! توصیه می کنم از Nod32 استفاده کنید.

=======================================


سوال: من چه جوری میتونم از کامپیوترم بعنوان یک تلفن ثابت استفاده کنم؟یعنی بتونم با کامپیوتر جواب تلفن رو بدم.

پاسخ : باید یک مودم Dialup بخرید و نصب کنید بعد نیاز به یک هدفون با میکروفن دارید که به پشت مودم باید وصل بشن ! بعد نیاز به یک برنامه تلفن دارید که توی اینترنت فراوان وجود دارن همین !

=======================================

پاسخ خرداد 91

به نام هستی بخش

سلام

 

سوال : 1-هارد اکسترنال اینجانب اخیرا" موقع اتصال پیغام do you want to scan and fixed my hard را نشون میده و دو گزینه را کلیک کردم continue without را هم زدم الان هارد من که چیزی توش ذخیره نبود ظرفیتش را کامل پر نشون میده و چیزی هم دیگه کپی نمیکنه چکار کنم
2- اخیرا" هارد کامپیوترم را تعویض کردم چگونه می تونم اطلاعات هارد قبلی اینترنال را که تعویض کردم روی هارد جدید بریزم

پاسخ :
۱- احتمالا ویندوز شما ۷ یا ویستا است ! درکل ویندوز ۷ یا ویستا قابلیتی دارند که از فضای فلش یا هارد های سرعت بالا به عنوان کش با بافر استفاده بکنن خوب علتش هم اینه که سرعت فلش ها از هارد بالاتر است و باعث میشه که سرعت شما بالاتر بره ! حال وقتی فلش جدیدی به سیستم وصل می کنید ویندوز می خواهد آن را چک کند و ببیند آیا قابلیت های لازم را برای این کار را دارد یا نه ! یک بار که اسکن بکند دفعه بعدی سوال نمی کند!
۲- هارد قبلی را هم در کنار هارد جدید وصل کنید و فایل ها را انتقال بدید، می توانید برای درایو های هارد جدید نام کذاری کنید تا مشخص باشند و اگر هارد قبلی شما IDE یا نوع کابلی قدیمی بوده آن را در حالت Slave وصل کنید.

 

=====================================================

سوال : با word که در winrarبود کار کردم در winrar ذخیره شد الان فایلی که کلی روش کار کردم رو نمیتونم پیداش کنم

پاسخ : کاملا طبیعی است ! زمانی که شما با Winrar یا برنامه هایی شبیه به آن داخل فایل فشرده ای را مشاهده می کنید ! این برنامه برای آن که بتواند فایل را به شما نمایش بدهد در جایی آن را از فشردگی خارج می کند که موقت است و تا زمانی وجود دارد که شما فایل فشرده شده را که با Winrar باز کردید نبندید ! یعنی برنامه Winrar باز باشد! شما می بایست فایل خودتون را ازفشردگی خارج می کردید و بعد روی آن کار می کردید!

=====================================================

سوال : بنده فلشم رابا كسپرسكاي ويروس يابي كردم كه پس ازآن تمام فايلهي فلش من بازباني كه براي هيچ آنتي ويروسي شناخته نشده است نمايان شد وهيچ فايلي بازنمي شود ونام فايلها با علائم وحروف نامعلومي عوض شده لطفا بفرمائيد اين ويروسي راكه گرفته است وآنتي ويروسها هم اين زبان را نمي شناسند چگونه پاك كنم؟

پاسخ : احتمال زیاد فایل های اصلی شما هنوز مخفی هستند ! با برنامه Total Commander چک کن ببین فایل ها هستند یا نه بعد فایل های اضافه را حذف کن ! قبلش توی تنظیمات برنامه نمایش فایل های مخفی را باز کن قبلا کاملتر توضیح دادم.

=====================================================

سوال : صدای خش خش مدام تو توی اسپیکر میاد خوده اسپیکر سالمه با دستگاه دیگه ای امتحان کردم ولی به محض اینکه به کیس وصلش می کنم خش خشش شروع میشه از یک مرکز خدمات کامپیوتری سوال کردم گفت جای لن یا فیش ها رو عوض کن یعنی برم توی تنضیماتش جابجا کنم که اسپیکر رو بزنم به میکروفن ولی نمی دونم چطوری میشه

پاسخ : نشونه نویز توی دستگاه است ! یه سیم اتصال به زمین به کیس و بلندگو هات وصل کن ! مثلا به شوفاز یا لوله آب و سیسم های بلند گو را از کنار سیسم های برق عبور نده .

=====================================================

سوال : ویندوز لب تاپم سون هستش ولی یکی دو روز بعد از روشن شدن ویندوز فقط روی ساف مود بالا می یاد

پاسخ : احتمالا ویروسی شدی با یک برنامه ای نصب کردی که خرابش کرده ! آخرین برنامه ای که نصب کردی را پاک کن ببین چی میشه

=====================================================

سوال : من هر فلشی رو میزنم به لپ تاپ باید فرمت کنه وگر نه باز نمی کنه فلش رو باید چه کار کنم ؟

پاسخ : سیستم شما ویروسی است ! طبق مطالب در قسمت پیوند ها *** پیش نیاز *** ویندوز نصب کن

=====================================================

سوال : من وقتی که ویندوز عوض می کینم صفحه آبی ستاپش بالا نمیاد به جاش صفحه سیاه میآیددر صورتی بدون هیچ گونه عیبی از سیستم استفاده می کنم ولی نها مشکل من تعوض ویندوز است؟تو بایوس هاردمم را هم می شناسه کابل ستا وبرق ساتا را هم چک کردم دی وی دی رایترم را هم چک کردم و لی نشد که نشد مشکل از چیست؟

پاسخ : نمی دونم انگار همه چیز سالمه ! CD ویندوز را  هم با مدل Sata دار عوض کن حتما هم SP3 باشه و اگر نشد ممکنه اشکال سخت افزاری داشته باشی مادربرد یا هارد.

=====================================================

سوال : من بعدازاینکه کارم بارایانم تموم میشه بغلshut down یه علامت تعجب قرمز هست که میرم روش مینویسه installs updates ن چطوری باید ویندزمو اپدیت کنم راستی ویندوزو سون7 هست لطفاراهنماییم کنید چون کامپیوترم خاموش نمیشه ومجبورمیشم ازبرق بکشم

پاسخ : اون علامت به معنی داشتن Update هست یک سری از به روز رسانی ها باید قبل از خاموش شدن نصب بشن ! پس بزار کامل نصب بشن و بعد خودش خاموش خواهد شد! به صورت پیش فرض ویندوز خودکار به روز میشه اما برای مدیریت آن از منوی کنترل پنل از گزینه Windows Update استفاده کنید.

=====================================================

سوال : من یه کامپیوتردارم که مدتی پیش درایورهای سی دی رام وسی دی رایترویو اس بی هاشو اصلا نشون نمیداد حتی در قسمت بایوس، بعد مدتی خودبه خود این مشکل حل شداما چن مدتیه باز این مشکل برام پیش اومده لازمه بگم که سیم اتصالی سی دی رام رو از مادربرد وقتی درمیارم و رو مادربرد به جای پورت هارددیسک وصل میکنم سی دی رامهارو سیستم شناسایی میکنه اما اون موقع هم هارددیسک ندارم که از اطلاعاتش استفاده کنم

پاسخ : احتمالا کنترلر ATA مادربرد شما مشکل پیدا کرده به یه تعمیرکار نشونش بده!

=====================================================

سوال : میخواستم بدونم برنامه ایی هست که وقتی آیدیمون توی دیتکت اینویزبل سرچ می کنند اصلا نشون نده ما اینویزبل هستیم یا آنلاین

پاسخ : این برنامه های را خود یاهو بعد از مدتی می بنده اما باز یه برنامه جدید پیدا میشه و دوباره بعد از یه مدتی یاهو می بندتش و فکر نمی کنم راهی باشه !

=====================================================

سوال : رمز و کاربری وبمو به دوستم دادم.حالا رمز یا کاربری رو عوض کرده.وبلاگم رو وقتی بچه بودم عموم ساخته ....وقتی از بلاگفا رمز جدید میخوام ایمیل میخواد هرچی زدم میده خطا .
چیکار کنم.میخوام یا رمز وبمو عوض کنم یا پاکش کنم.چیکار کنم؟

پاسخ : راهی نیست مگی این که ایمیلی که موقع ثبت نام وارد کردی را داشته باشی! وقتی که رمز را هم می دادی باید فکر اینجاشم می کردید دیگه !

=====================================================

سوال : من نمی توانم فایل های زیپی را بازکنم به من یک راه چاره نشان بدهید

پاسخ : از برنامه Winrar استفاده بکنید !

=====================================================

سوال : موقع روشن شدن کامپیوتر روی صفحه خوش آمدگویی ویندوز ایکس پی 32 بیت این پیغام می آید:
windows connot load the locally stored profile.possible causes of this error include insufficient security rights or a corrupt load profile.if this problem persists contact your network administrator.
سپس پس از این می نوسید:
windows cannot find the local profile and is logging you on with a temporary profile and will be lost when you log off.

پاسخ : ویندوز برای هر کاربر یک سری فایل ها ایجاد می کنه به نام Profile که داخل آن تنظیماتی که شما در کاربری خودتون مثل Background و ... را ذخیره می کنه حالا وقتی که نتونه فایل Profile شما را لود کنه این خطا را میده ! یکی از راه حل هاش ایجاد نام کاربری جدید و کار با آن هست و راه حل دیگه

=====================================================

سوال :
چندماهه که اینترنتADSLدومگابیت دارم،تازگی ها به محض اینکه کانکت میشم،سرعت سیستمم چنان کندمیشه،که به پای ،اینترنت دایل اپ هم نمیرسم؛به علاوه اینکه پوشه ها وفایل های داخل سیستمم هم باز نمیشه وموس ام هم ناپدید میشه وظاهرمیشه؛وبعد از کلی معطلی که ازنت ،خارج میشم؛همه چی درست میشه.
درضمن ویروس یابی کرده ام؛ویندوزxpام رامجددآ نصب کرده ام؛با شرکت ISP تماس گرفته ام،اما مشکلم حل نشده است.تنها کاری که نکرده ام ، مودم ام را عوض نکرده ام.امکان دارد عیب از مودم باشد؟؟
درایو سیستمی ام خود به خود پر شده ست.این درحالی ست که هفته قبل دوگیگ فضای خالی داشت.
ودراخر :درگاهUSB سیستمم کار نمیکند؛هر فلشی که مستقیمآ، متصل میکنم، سیستم هنگ میکند؛گوشی های موبایل که به USB متصل میکنم باز نمی شوند.فقط کارت خوان های مموری،که یک قطعه الکترونیکی مجزاست رو که وصل میکنم،بدون مشکل خوانده میشوند.(سیستمم قدیمی ست.مادربرد8IDSگیگا هست.ویندوز هم عوض کرده ام)

پاسخ :
خوب ویندوز شما ویروسی است ! بعد از نصب ویندوز دوباره آن را ویروسی می کنید ! **** پيش نياز ****

اگر اطمینان دارید که ویروسی نیستید مودم را تعویض کنید.!

=====================================================

سوال : من مدتي از ف٫ي٫ل٬ت٬ر ٬ش٬ك٬ن٬ استفاده كردم و بعد از اون سايت ياهوم  ف٫ي٫ل٬ت٬ر شد و الان فقط با ف٫ي٫ل٬ت٬ر ٬ش٬ك٬ن٬ ميشه رفت ياهو .چه راه حلي براي برطرف كردن اين مشكل وجود دارد؟ نكته قابل ذكر اين است كه با دايال آپ بدون  ف٫ي٫ل٬ت٬ر ٬ش٬ك٬ن٬ ميتونم برم ياهو ولي با َADSL حتما بايد ف٫ي٫ل٬ت٬ر ٬ش٬ك٬ن٬ باشد تا بتونم برم

پاسخ : نمی دانم آخه داری میگی یک بار کار میکنه یک بار کارنمی کنه ! ممکنه شرکت ADSL داشته روی  ف٫ي٫ل٬ت٬ر ٬ش٬ك٬ن٬ ها کارمیکرده!

=====================================================

سوال : می خواهم زمانی که به اینترنت وصل میشم پنجره ای که تعداد ایمیل های جدید رو نشون میده قبل از اینکه سراغ اینباکسم برم در پایین مانیتور نمایش داده بشه.چیکار باید بکنم؟در ضمن در اینترنت بعضی کلیپها باز نمیشه در حالیکه مشکل اخلاقی و شرعی نداره؟مشکلش چیه؟

پاسخ : برای این کار از برنامه های جانبی مثل Toolbar های یاهو یا گوگل استفاده کن. برای پخش فیلم ها هم برنامه Flash Player  را به روز رسانی کن.

=====================================================

سوال : چند وقته که آفیس ام قفل کرده و باز نمی شه. باید چکار کنم؟

پاسخ : چی بگم والله ؟ پاکش کن دوباره نصبش کن

=====================================================

سوال : وقتی رو عکس زوم میه و مربع مربع میشه با چه نرم افزاری میشه این مشکل رو رفع کرد که وقتی زوم میشه این حالت مربع رو از بین ببره و تصویر رو واضح کنه

پاسخ : خوب عکس داریم تا عکس ! عکس هایی که کلا هرچی بزگ میکنی مربع مربع نمی شه از نوع Vector هستند که خطوط آن ها با محاسبات ریاضی کشیده میشه ! در نتیجه مربع مربع نمیشه ! اما عکس های دوربین ها و معمولی از جنس Bitmap هستند که به ازای هر پیکسل اطلاعاتی ذخیره می کنند و شما تا حدودی و بسته به کیفیت عکس و تعداد پیکسل های آن می توانید بزرگنمایی کنید ! برای رفع این مشکل هم برنامه فوتوشاپ تا حدودی برطرف می کنه اما نه کاملا فکر می کنم برنامه Picasa هم این کار را انجام بده!

=====================================================

سوال : من ویندوز سون دارم چند وقته وارد فولدرحاوی عکس که میشم دیگه فایل ها رو به شکل تامب نیل نشون نمیده. حتی تو حالت اکسترا لارج آیون. چکار کنم که عکسها مثل قبل نمایش داده شه

پاسخ : از منوی Toolsوارد Folder Option و تب View بشید و نمایش فایل های مخفی و سیستمی را فعال کنید سپس داخل پوشه عکس به دنبال فایلی به نام Thumbs.db بگریدی و آن را پاک پاک کنید تا دوباره ساخته بشود.

=====================================================

سوال : مدتیه که درایور دی وی دی رام من از تو مای کامپیوتر پاک شده و وقتی میخوام ویندوز عوض کنم سیستم با دی وی دی رام بالا نمیاد هر چی کلید دیلیت رو هم برای بالا اومدن تنظیمات میزنم عمل نمیکنه.(ویندوزم اکس پی هستش ) و دستگاهم لپ تاپ مدل 1520 دل هستش

پاسخ : خوب توی لپ تاپ به جای کلید Delete از دو کلید F12 یا F2 استفاده کن.

=====================================================

سوال : یه فولدر که چند فیلم توش بوده از فلشم پاک کردم چطور میتونم برش گردونم؟

پاسخ : با برنامه های Recovery شبیه به FileScav

=====================================================

سوال : کامپیوتر من گوشیم رو نمیشناسه درواقع هیچ کامپیوتری گوشیم رو نمیشناسه

پاسخ : گوشیت چی هست ؟ کابلش سالمه ؟ درایورشو نصب می کنی ؟

=====================================================

سوال : من وقتی که لپ تاپم رو روشن میکنم تصویر نمیادف یعنی چراغ هاردش روشن نمیشه وهاردش بالا نمیاد. بعد از چند ثانیه هم فنش صدای بلندی میده. البته بعضی اوقات هادرم بالا میاد ولی اگر ری استارت کنم دیگه روشن نمیشه

پاسخ : احتمالا مشکل سخت افزاری داری باید متخصص از نزدیک ببینه !

=====================================================

سوال : فلش من رایت پروتکت شده و دیگه نمیشه چیزی روش نوشت. یه فایله 2268402.exe هم روش هست که حجمش در حد 200-300 کیلو بایته و آنتی ویروس میگه آلوده ست ولی پاک نمیشه. گزینه فرمت هم نمیاد تا فلش رو فرمت کنم

پاسخ : خوب معلومه که هم سیستم خودت ویروسیه هم فلشت ! به روش گفته شده در **** پيش نياز **** ویندوز عوض کن

=====================================================

سوال :
1- چند وقت پیش توی چت یکی از دوستانم ازم خواست یه نرم افزار رو که خودش آدرسشو بهم داد تو اینترنت دانلود کنم و روی سیستمم نصبش کنم که از این طریق یه کد به همدیگه میدادیم که هر دومون دسک تاپ همدیگرو میدیدیم
به نظر شما طبق حرف اون آیا فقط در حد دسک تاژ همدیگه رو دیدن هست یا هک هم شدم؟
2- یه مدت کامپیوترم خاموش نمیشه حتی ریستارتشم میکنم بازم خاموش نمیشه مجبورم سیمو از پریز بکشم باید چیکار بکنم؟

پاسخ : 1- احتمالا از برنامه هایی مثل Ammy یا Teamviewer استفاده کردین که خوب هکی در کار نیست اما دسترسی کامل به هم دیگه دادین البته هرکاری که طرف بکنه شما هم خواهید دید!

2- احتمالا برنامه ای نصب کردین که ویندوز موقع خاموش شدن نمی تونه خارجش کنه ! باید تست کنی ببینی کدام برنامه است !

=====================================================

سوال : من ویندوز سون دارم و کامپیوترم گاهی خود بخود روشن میشه علتش چی میتونه باشه

پاسخ : Power by Ring ! توی تنظیمات بایوس گزینه ای به این نام هست احتمالا آن را قعال کردید و سیسم تلفن هم به سیستم شما وصله ! زمانی که تلفت زنگ میخوره سیستم روشن میشه ! باید این گزینه را پیدا کنی و آن را غیرفعال کنید و یا سیم تلفن را جدا کنید.

=====================================================

سوال : من یه لب تاپ دل مدل 5110 دارم ، مشکلش اینه که که یه دفعه هنگ میکنه و باید خاموشش کرد،البته فقط با دکمه خاموش میشه
بیشتر زمانیکه توی اینترنت میره هنگ میشه ولی در حالت عادی هم بدون ورود به اینترنت بعضی مواقع هنگ میکنه

پاسخ : احتمال زیاد ویروسی !

=====================================================

سوال : بعد از نصب ویندوز سون یک درایو اضافی به نام G ایجاد شده و حجم درایو C هم خیلی کم شده یعنی الان بعد از نصب ویندوز درایو C کاملا پر شده من نمیتونم نرم افزار ها رو نصب کنم ، درایو G هم کاملا خالیه ولی نوشته که چه قدر استفاده شده ولی توش چیزی نیس لطفا کمکم کنین

لینک عکس درایو ها :http://up.vatandownload.com/images/i...o3cbud8scj.png

پاسخ : لینک عکس درست کار نمی کنه ! اما باید دوباره ویندوز نصب کنی و حجم پارتیشن هاتو تغییر بدی ! البته فایل ها هم پاک میشن ! اگر نمی خوای ویندوز عوض کنی و فایل ها حذف نش می تونی از برنامه هایی مثل Paragon Hard Disk Manager استفاده کنی و از G کم کنی و به C بدی!

=====================================================

سوال : من یه فلش32 دارم که تمام حجم فلش موجود هست ولی وقتی چیزی داخلش میریزم اون فیلو نمایش نمیده یا بصورت اندکی از اونو نمایش میده

پاسخ : احتمال خیلی خیلی زیاد فلش شما تغلبی است !

=====================================================

سوال : مدتی است که وقتی در یک موتور جستجو می نویسم دانلود آپدیت آنتی ویروس یا دانلود آنتی ویروس خود به خود پنجره مرورگر(از همه مرورگر های مهم)بسته میشود.
آنتی ویروس هم نمی توانم نصب کنم

پاسخ : سیستم ویروسی است ! **** پيش نياز ****

=====================================================

سوال : چرا تو لپ تاپtoshiba ===>ویندوز xpنصب میشه ولی win 7 ن؟تا وسطاش میره مشکل از چی میتونه باشه؟

پاسخ : احتمالا به خاطر نوع پارتیشنی است که داره ، باید مدل لپ تاپ شما قدیمی باشه اگر بتونی با خود ویندوز ۷ موقع نصب هارد را از ابتدا پارتیشن بندی کنی باید درست بشه !

=====================================================

سوال : من یک فلش 32گیگابایتی خریدم اما کار نمی کنه و کامپیوتر هم می گه باید فرمت بشه ولی وقتی فرمتش می کنی میگه کامپبوتر نمی تونه فرمتش کنه اگه بخوام درست اش کنم آبا نرم افزار یا برنامه ای را می شناسید که درستش کنه

پاسخ : اگر فلش شما اصل باشه و تغلبی نباشه احتمال خیلی زیاد ویروسی شده باید ویروس کشی کنید بعد !

=====================================================

سوال : میخواستم بپرسم میشه با نرم افزار trial-reset از کسپر اسکای دائمی استفاده کرد؟؟
اگه میشه مشکلی که پیش نمیاد واسه انتی ویروس یا سیستم؟؟؟

پاسخ : تابحال این کار را نکردم اما فکر نمی کنم مشکلی پیش بیاد !

=====================================================

سوال : من صبح وقتی خواستم برم به افور یک نوشته امد که نوشته بود آی پی شما توسط الفور مسدود شده می خواستم چگونگی نصب دوباره ان را یاد بگیرم که چکار باید کرد

پاسخ : خوب تابحال باهاش کار نکردم اما با V##P@@N ممکنه مشکل IP را بتونی حل کنی !

=====================================================

سوال : من با IDM داشتم فیلم 2گیگی میگرفتم حالا که دانلود شده تبدیل به فایل txt شده
باید چکار کنم؟

پاسخ : پسوند فایل را از txt به avi یا mpeg تغییر بده یا فایل را OpenWith کن با برنامه ی VLC

=====================================================

سوال : سلام آیا راهی وجود داره که هنگام stand by فن کامپیوتر خاموش شود

پاسخ : خیر چون CPU و گرافیک و مادربرد معمولا روشن هستند به جاش می تونید از Hibernate استفاده کنید.

=====================================================

سوال : امروز چراغ موس حرارتی لپ تاپ ام روشن شده و دیگه کار نمی کنه ؟

پاسخ : احتمالا Disable شده توی تنظیمات موس بگرد و فعالش کن. وقتی غیرفعال میشن چراغشون روشن میشه!

=====================================================

سوال : ویندوز من سون , وقتی کابل اینترنت میزنم تو لب تابم وصل نمیشه همون علامت ضربدر روشه . سی دی مادر بردمم رو لب تاب نبود ک بخوام شبکش نصب کنم. حالا باید چی کار کنم ؟ به اینترنت احتیاج دارم واسه پروژم .این بار 4 ک ویندوزم عوض میکنم

پاسخ : شما 10 بار دیگه هم ویندوز عوض کنی تا درایور کارت شبکه را نداشته باشی کاری نمی تونی بکنی ! از بیرون بگو برات دانلود کنن.

=====================================================

سوال :  ممنون از خدمتي كه داري انجام ميدي خاستم بدونم نظرتون در مورد آنتي ويروس شيد چيه؟

پاسخ : راستش باهاش خیلی کار نکردم اما خیلی خوشحال شدم که یه ایرانی تونست آنتی ویروس بنویسه البته روی یک سیستمی آنتی ویروس شید رو دیدم که دوتا موتور داشت و یک موتورش ماله Eset nod32 بود خوب این بی معنیه و اگر موتورش مال خودش نباشه کارمهمی نکرده ! با این حال اگر آنتی ویروس خوبی باشه باید توی Ranking های سایت های تست آنتی ویروس ها نتیجه خوبی داشته باشه ! که مدتیه ازش خبری نیست !

=====================================================

سوال : من یک اینترنت سکیوریتی نورتون را روی سیستمم نصب کرده ام. اما وقتی ف%یل%ت%ر%ش%ک%%ن  را باز می کنم وارد هیچ سایتی نمی توان رفت.با نود32 هم همین حالت را دارد.

پاسخ : Firewall آنتی ویروس جلوشو میگیره باید دسترسی بدی که برنامه به اینترنت متصل بشه !

=====================================================

سوال : من از windows7 home basic استفاده میکنم . برنامه persian keyboard را روی سیستم چند بار اشتباها اجرا کردم که نصب شد . اما الان همین برنامه خراب شده که از طریق regedit وuninstall کردن برنامه هم از بین نرفت و توی قسمت reginal and languages مونده و پاک نمیشه . در ضمن کرسور من وقتی که به گوشه صفحه سمت چپمیبرمش مدام در حال چرخیدنه . میشه بگید علتش چیه ؟خراب شدن همین برنامه است ایا این یعنی cpu داره کار انجام میده اما چه کاری ؟؟ میشه راهنمائیم کنید ممنون.البته خود برنامه پاک شده اما اثرش هست .

پاسخ : کمک خاصی نمی تونم بکنم ! یک بار دیگه برنامه را نصب کن و این دفعه از Program and Feature پاکش کن ! اگر نشد دوباره دستی پاکش کن و با برنامه ComboFix سیستم را اسکن کن! نشد ویندوز عوض کن.

=====================================================

سوال : من انتی ویروس نود32 ورژن 5 رو نصب کردم بعد مدتی پاکش کردم الن هرچی میخوام نصبش کنم نمیشه اخطار 2755 رو میاره.فایلهاشو کامل پاک کزدم
یعنی هیچ انتی ویروسی نصب نمیشه

پاسخ : سعی کن یک بار دیگه همون نسخه را نصب کنی بعد درست Uninstall کن!

=====================================================

سوال : ببخشید لب تاب من دی وی دی داره ولی نسخه اورجینال بالا نمیاره میشه بگید دلیلش چیه

پاسخ : بعضی از DVD ها تعیین شدن که در هر کشوری اجرا نشن ! از توی کنترل پنل کشور سیستم را از ایران بذار یه جای دیگه و امتحان کن.

=====================================================

سوال : من میخواستم بدونم که چه جوری می شه فایلی رو حذف کرد و دیگه نتونیم آن را بر گردانیم؟؟

پاسخ : برنامه های زیادی هستند مثل Acronis یا Paragon ابزاری برای این کار دارن!

=====================================================

سوال : چطوری از طریق لب تاب گوشیم رو ویروس کشی کنم؟

پاسخ : گوشیتو طری متصل کن که مثل یک فلش بشناستش بعد ویروس کشی کن.

=====================================================

سوال : من قبلا ایمیل یاهوم رو که باز میکردم مسنجرم هم فعال میشد ولی الان مسنجرفعال نمیشه چطوری میتونم فعالش کنم ؟؟؟

پاسخ : سمت چپ منو یک علامت رعد و برق هست روش کلیک کنید زرد رنگ میشه و متصل میشه !

=====================================================

سوال :

1. قسمتهای اتصال رم یا یو اس پی یا موبایل یا ... به کامپیوترم عمل نمیکنه. در واقع وقتی مثلا موبایل رو به کامپیوترم وصل می کنم اصلا کامپیوترم در قسمت my computer  چیزی نشان نمی ده. یا مثلا وقتی موس را که سیم دار است به پشت آن وصل می کنم عمل نمی کنه. و در حال حاضر از موس بی سیم استفاده می کنم. می تونم ازتون خواهش کنم راهنمائیم کنید.
2. آی دیم در یاهو تحت هیچ شرایطی ویسش دیگه کار نمی کنه. البته قبلا می تونستم از ویسش استفاده کنم ولی متاسفانه مدتی است غیر فعال شده . می تونید دلیلش رو به من بگید. در صورتیکه آی دی دیگری که ساختم ویسش فعاله.

پاسخ : ۲ روز طول کشید که فهمیدم این کلمه ویسش  یعنی Voice !!!!! جواب نمی دم تا درست سوال کنید.خیلی معذرت می خوام !

=====================================================

سوال : سلام خسته نباشید.من چند روزه تو لپ تاپم یه سری فونت ریختم.الان زیر نویس فیلمممربعی نشون میده
میخوام بدونم مشکل از کجاست

پاسخ : ممکنه فونتی که درست کارمی کرده را به جاش به فونت خراب ریختید ! البته به فایل زیر نویس هم برمی گرده من خودم خیلی از فایل های زیر نویس را که دانلود می کنم مشکل دارن و مربعی هستن ! این چندتا کار را هم بکن ببین چی میشه !

فایل زیر نویس را با Word باز کن اگر درست نشون می داد کپی بگیر و وارد برنامه Notepad بکن و Save as با Type یا نوع Unicode یا UTF8 ذخیره کنید و با برنامه VLC یا Km-player پخش کنید. درغیر این صورت فایل مشکل داره !

=====================================================

سوال : داشتم یه برنامه نصب میکردم پیغام خطا داد حتی چندین بار دوباره کامل دانلود کردم باز موقع نصب خطا میده. پیغام خطاش اینه 

Setup Files Corrupted. Please obtain a new copy of the program

پاسخ : این مشکل برمی گرده به خراب دانلود شدن، حالا این که شما چندین بار دانلود کردید و با برنامه هایی مثل IDM دانلود شده که مطمئن هستن به Host خود سایتی که دانلود کردید برمی گرده احتمالا شما از سایت Soft98.ir دانلود کردید که Host این سایت موقع شلوغی فایل خراب تحویل میده ویا خراب روی سایت ریخته شده ! از یک سایت دیگه دانلود کنید!

=====================================================

سوال : برنامه ای که با Visa Lock قفل شده رو چطوری میشه بر روی هارد کپی کرد؟ نرم افزارهای ایزو بوستر و Any DVD و کلون سی دی و الکل و Blind Write و DVD Range هم جواب نداده.

پاسخ : نمیشه باید با همون برنامه فایل را از قفل خارج کنید!

=====================================================

سوال : چطور ویروسsvchost.exeپاک کنم

پاسخ : فایل SVCHOST ویروس نیست یکی از فایل های اصلی ویندوز هست که ویروس ها خودشونو به آن اضافه می کنن که همیشه اجرا بشن. باید ویندوز عوض کنید.**** پيش نياز ****

=====================================================

سوال : این عکسی که فرستادم براتون  اینه که سیستم من در دو قسمت آخرش فارسی و ایران نمیشه دوگزینه  بالا رو درست کردم ولی تنظیم دو گزینه پایین رو نمیدونم کجاست؟ لطفا راهنماییم کنید

پاسخ : منم دقیق نمی دونم اما فکر می کنم تنظیمات Regional ویندوز روی ایران و Persian باشه خودش درستش کنه !

=====================================================

سوال : در واقع با اتصال هر وسيله اي(فلش ،هارد اكسترنال) به پورت يو اس بي سيستم،بعد و يا حتي قبل از اتو پلي شدن و يا در حين كار سيستم هنگ ميكنه و بايد ري استارت بشه.حالا ري استارت كه ميشه اگه اون وسيله همچنان متصل باشه ويندوز تا لوگوي ول كام ويندوز بالا مياد و ديگه دسكتاپ رو نشون نميده.ويندوز رو دوباره نصب كردم تغييري نداشت.اين رو هم بگم كه بعد از نصب جديد ويندوز فلش رو اسكن كردم كه ويروس هم داشت.اما بازهم فرقي نداره.در حال حاضر من به اطلاعات رو هاردم (هارد اكسترنال) نياز دارم  اما قائداتا  با اين مشكل نميتونم.لازم به ذكره كه سيستم عامل من ويندوز اكس پي سرويس پك 3 هست.تا حالا مشكلي نداشتم تا اينكه همزمان از اينترنت دانلود(فايل با فرمت ام كا وي) داشتم و با هارد كار ميكردم كه اين مشكل پيش اومد

پاسخ : احتمال زیاد همان ویروس هست ! **** پيش نياز **** مطالعه بکن! و قبلش هارد را وصل کن سپس از My Computer  با استفاده از دکمه Folders وارد هارد بشو اگر باز شد حتما ویروس هست و یا زباله های ویروس باقی مانده اند مانند فایل هایی به اسم Autorun و ... که دستی پاکشون کن.

=====================================================

سوال : من هنگام نصب ویندوز بعد از تنظیمات بایوس برای بوت شدن از سی دی رام به صفحه داس که رسیدم هیچ کلید از صفحه کلید کار نمیکرد که برای بوت شدن سی دی فعال شود و دوباره به محیط ویندوز قبلی وارد شد.
بعد از شروع به نصب از روی سی دی به قسمت انتخاب درایو ها که رسیدم به هیچ عنوان قبول نمیکرد که ویندوز روی درایو سی نصب شود اخطار پر بودن درایو را میداد و جایی نبود که بشود درایو سی را فرمت کرد به همین دلیل ویندوز جدیدی روی درایو دی نصب کردم
بعد از نصب و ری استارت شدن و رسیدن به محیط داس برای انتخاب در ورود به یکی از دو ویندوز باز صفحه کلید کار نمیکرد و بعد از گذشتن چند ثانیه به همان ویندوز تازه نصب شده وارد میشد.
ازداخل ویندوزجدید میخواستم درایو سی رو فرمت کنم که خالی بشه و بعد دوباره ویندوز رو برم تو سی نصب کنم فرمت نکرد.بعضی از اطلاعات رو دستی پاک کردم و دوباره ویندوز رو تو سی نصب کردم. با اینکه هنگام نصب درایو سی رو فرمت کردم اما اطلاعات قبلی هنوز توش بود و باز هم پاک نشدن.
از توی این ویندوز درایو دی مربوط به ویندوز دوم رو فرمت کردم. اما باز هم در قسمت داس دو گزینه ویندوز وجود دارد که متاسفانه در این قسمت صفحه کلید کار نمیکند.
لطفا منو راهنمایی کنید
1-    چرا صفحه کلید در محیط داس کار نمیکند؟
2-    چرا درایو سی را قبول نمیکرد؟ در صورتی که اگر درایو سی هم پر بود میشد درایو سی رو فرمت کنه
3-    چطور میتونم یکی از دو گزینه ویندوز در محیط داس رو حذف کنم که مستقیما وارد ویندوز بشه و به این صفحه داس نره؟

پاسخ :

1- احتمالا دارید ویندوز 7 نصب می کنید ! موقعی که پارتیشن C را انتخاب کردید روی دکمه Option یا Advance بزنید و روی Format کلیک کنید ! شما داشتید روی همان درایو که ویندوز داشته ویندوز نصب می کردید که خوب جا نداشته
2- احتمالا کیبرد شما USB است ! برخی از این مدل ها باید درایور آن ها توسط ویندوز شناسایی بشن که توی dos نمیتونه!
3- توی ویندوز دوم که نصب کردید وارد بشید بعد وارد Control Panel>System> Advance یا وارد تب Advance  یا Advanceed System setting بشید و روی سومین Setting بزنید و Defualt را روی ویندوزی که می خواهید بگذارید.

=====================================================

سوال : شما در رابطه با برنامه  c#  هم تخصص دارید ؟

پاسخ : تا حدودی

=====================================================

سوال : من از از این نرم افزار جهت دانلود استفاده میکنم Free Download Managerچند روزی است که هرفایل ارسالی شده را که میخواهم باز کنم به فایل فتوشاپ می رود

پاسخ : یک User جدید بساز و  User ویندوز را پاک کن و با جدیده کار بکن.

=====================================================

سوال : از کجا بفهمیم هارد بدسکتور دارد و روش بدسکتورگیری

پاسخ : یک سری نرم افزار هست که کل هارد را Scan می کنن و اگر داشت درستش می کنن! ازلاعات بیشتر و با جستجو پیدا می کنی !

=====================================================

سوال : من 6 ماه پیش یک لب تاپ سونی خریدم و روی ویندوز آفیس 2010 نصب بود بعد از یک ماه پاک کردم مجددا اومدم دوباره نصب کنم ارور داد و آفیس 2007 هم خواستم نصب کنم ارور1935 را داد و هنوز موفق نشدم نصب کنم

پاسخ : نمی دونم ! مشکلت خیلی خاصه !  

=====================================================

سوال : چند روزپیش بعد از اینکه از توی اینترنت خارج شدم با ریست شدن سیستم و بعد از بالا آمدن مجدد مشاهده کردم اغلب آیکنهای روی صفحه دسکتاپم به آیکن مدیا سنتر تغیر شکل داده و هر چند ثانیه پنجره ویندوز مدیا سنتر بالا آمده و اجرا میشود. لازم به ذکر است که آنتی ویروس ناد32ورژن 5 آپدیت و اکتیو شده دارم.

پاسخ :  یه نام کاربری جدید ایجاد کن و با اون کار بکن.

=====================================================

سوال :یکی از دوستان من یک ماهی هست هر زمان مسنجر ال فور آی رو که باز می کنه صفحه دسکتابش پاک می شه و صفحه آبی باقی می مونه. فکر می کنم دوباره هم دانلود کرده و فایده ای نداشته
حالا سوال این هست که آیا ویروسی شده فایلش یا از طرف مدیران ال فور می تونه باشه؟ بهرحال لطف می فرمایید راهنمایی کنید چه باید کرد؟

پاسخ : راستش باهاش کارنکردم !

=====================================================

سوال :  رو سیستمم ورد2010 ودو پرینتر : اچ پی 1020 و شارپ 5516 نصبه . بعضی وقتا موقه گرفتن پرینت مینویسه که هیچ پرینتری رو سیستم نصب نیست!

من درایور جدیدی برای پرینتر دانلود و نصب کردم و مشکلم حل شد ولی بازم بعد از4-5 بار استفاده همون پیغام تو ورد نوشته میشه. و بعد از نصب درایوردوباره  مشکل حل میشه .....

سوال من اینه که ایراد از ورده یا از درایور و آیا راه دیگه ای وجود نداره که من هردفعه این درایور رو نصب نکنم؟

پاسخ : مشکل از کابل USB است، از بازار بگید کابل مخصوص پرینتر HP میخوام و با کیفیت بالا! مشکل برطرف میشه

=====================================================

سوال :   اگه می شه می تونید منو تو پیدا کردن نرم افزار دیکشنری و یا ... با فرمت swf (فلش) کمکم کنید. حالا توی سایت باشه یا ...

 
باور می کنید آقای زمانی که من حدوداً 3 ماه تمام دنبال این برنامه ها به خصوص دیکشنری با فرمت فلش میگردم ولی هنوز نتیجه نگرفتم
راه های مختلفی رو امتحان کردم مثلاً دیکشنری با فرمت exe دانلود کردم و از نرم افزار تبدیل exe به swf کمک گرفتم، ولی آخر ...

پاسخ : خوب اول بگم هر exe ای به swf تبدیل نمیشه فقط اون هایی که از قبل SWF بودن و exe شدن تازه اونم 100% نمیشه ! اما برای پیدا کردنش شاید با برنامه های Torrent پیدا بکنی !

=====================================================

سوال : من از طریق اینترنت وبلاگتون رو پیدا کردم. من میخوام یک تالار گفت و گو راه اندازی کنم و نرم افزار اس ام اف رو به من معرفی کرده اند اما می خواستم از خدمتتان بپرسم که آیا می شود اس ام اف را بر روی جوملا نصب کرد یا خیر اگر راه این کار را هم بگید خیلی خیلی ممنون میشم

پاسخ : نمی دونم تابحال راه اندازی نکردم.

=====================================================

سوال : ایا دو کامپیوتر میشه مزورگر کاملن (کاملا)یکسانی داشته باشد؟؟ یا هر کامپیوتری مرورگر خاص خودش رو داره؟ مثلن اگر یک مرور گر روبلوک کنیم برا همه با همون مرورگر بلوکن؟

پاسخ : همه یک جور مرورگر می تونن داشته باشن !ولی روی یک ویندوز نمی توانید همزمان ۲تا IE یا Firefox و... از یک نسخه یا ورژن داشته باشه اما سوال اینجاست که چطور مرورگر را بلوکه می کنید ؟

=====================================================

سوال : اگه درایو سی ویروسی بشه باید ویندوزو عوض کرد؟ یا اینکه با انتی ویروس کشته میشه

پاسخ : بله کشته میشه ، علت تغیر ویندوز اینه که یکسری از فایل های ویندوز خراب میشن و یا اثرات مخرب ویروس باقی می مونه که بهتره بعدش ویندوز عوض بشه!

=====================================================

سوال : چرا وقتی برنامه ی نرو رو روی سیستمم نصب میکنم فقط میشه با قسمت دیتا کار کرد بقیه قسمتاش ارور میده. برای ویندوز سون و روی لپ تاپ هستش.

پاسخ : احتمالا کامل کرکش نکردی باید سریال های مربوط به باقی منو ها را وارد کنید و یا موقع نصب کامل نصب نمی کنید و یا نسخه Nero شما ناقص است!

 

پاسخ

به نام هستی بخش

سلام

سوال : ايا راهي رو داري كه بعد از برگرداندن يك ايميج ويندوز در اولين مرحله ويندوز موس را شناسايي كند اين در حالتي است كه موس ما  USB باشد؟

پاسخ : به نظر من راهی نداره چون به موس شما برمی کرده و بعضی از موس ها از درایور خاصی استفاده می کنن که ویندوز در مرحله اول نمیشناسه و زمان می بره البته اگر ویندوز شما هم قدیمی باشه و نسخه های درایور های درون خودش هم کم و قدیمی باشه این مشکل پیش میاد با یه ویندوز جدید تر مخصوصا SP3 و Sata دار امتحان کن.

==============================================

سوال : من چند ماه قبل حدود 30 تا از ایمیل هامو که  برام خیلی مهم بودند و فقط مربوط به یکی از آدرس های مورد مکاتبه م میشه , رو از دست دادم . به نظر شما دلیلش چی می تونه باشه ؟ آیا ممکنه که با حذف شدن آدرس طرف مورد مکاتبه, این اتفاق بیافته ؟ آیا راهی برای برگشت ایمیل هام وجود داره ؟

پاسخ : علت پاک شدنش نمی دونم مگر این که خودتان اشتباهی پاک کرده باشید و تا آن جایی که من می دانم قابل باز یابی به غیر از سطل آشغال وجود نداره !

================================================

سوال : تمام آهنگهاي من يكي شبيشون دارند اگر پاكشون دوباره ميان انتي ويروس نود دارم اپديت هم است چكار كنم

پاسخ : ویندوز شما ویروسی است و آنتی ویروس شما هم خراب شده طبق مراحل گفته شده در **** پيش نياز **** ویندوز را عوض کنید.

===============================================

سوال : مدتی پیش عکسامو از تو لپ تاپم کات کردم و ریختم تو ی رم که متاسفانه رم خراب بود وعکسهام از بین رفت  حالا میخام دوباره عکسارو برگردونم البته از برنامه ی  ریکاوری مای فایل استفاده کردم ولی نتونست عکسارو برگردونه

پاسخ : برنامه Recovery My File زیاد قوی نیست شما از برنامه هایی استفاده کن که مخصوص برگرداندن عکس هستن!

================================================

سوال : من یک لب تاب اچ پی گرفتم دست به پشت مانیتور میزنی انکار برق دست را قلقلک میدهد این عادی است یا نه

پاسخ : غیر عادی است نباید اینطور باشه !

===============================================

سوال : من برنامه فولدر لوک را روی سیستم خودم نصب کردم بعد یه فولدر را باهاش قفل کردم بعد یه مدت ویندوز سیستم را عوض کردم متوجه شدم که فولدر نیست .بعد فکر کردم مخفی شده امتحان کردم نبود

پاسخ : دوباره همین برنامه را نصب کنید شاید بتونید پیداش کنید و یا در همان محل سعی کنید به همان نام قبلی دوباره ایجاد کنید شاید بشه کاری کرد ! شما با تغییر ویندوز آدرس های ذخیره شده این برنامه را هم پاک کردین !

==============================================

سوال : ,من برنامه idm روی سیستمم نصب هست ولی هیچ فایلی رو دانلود نمیکنه رو هر فایلی واسه دانلود کلیک میکنم یه پیغام میده که کنارش یه مثلث زرد رنگ هست وقتی ok میزنم یه پنجره ای باز میشه که فرست نیم لست نیم ایمیل و سریال نامبر میخاد همشو پر میکنم و بازم ok میزنم ولی باز همون پیغام اول میاد

پاسخ : برنامه IDM شما کرک نشده ! نسخه موجود را از Add or Remove Program یا programs and Features پاک کنید و  از سایت های دانلود ایرانی آخرین نسخه آن را با کرک دانلود کنید و طبق راهنمای کرک باید برنامه را کرک کنید تا دیگه از شما سریال و ایمیل و نام نخواهد.

================================================

سوال : من يك كافي نت دارم چند روز است كه user هاي كافي نت نميره سايت sanjesh.org ولي من كه خودم  admin هستم مي تونم برم اشكال از كجاست ممنون مي شم كه پاسخ دهيد من خودم فكر مي كنم از v#@p@#n باشه چند روز است كه user ها از v#@p@#n هاي رايگان استفاده مي شه

پاسخ : احتمال زیاد مشکل از همینه ! برای سایت های ایرانی و مخصوصا دولتی نباید از این برنامه ها استفاده کنید!

================================================

سوال : لپ تاپ من COMPAQ Evo N610c است. می خوام ویندوز ۷ نصب کنم،ولی توی قسمت بوت از سی دی گیر می کنه. یک درایور اکسترنال گذاشتم که با اون سی دی رو بخونه ولی باید توی بوت کانفیگ USB بزارم که از این بالا بیاد ولی هرکاری که می کنم به قسمت بوت کانفیگ نمیره با زدن F10 هم میره تو صفحه ای و Adminstarartor password می خواد.

پاسخ :خوب شما CD ویندوز دیگه ای امتحان می کردید ! اما برای بوت از USB هر Bios ای پشتیبانی نمی کنه ! البته زمانی شما DVD External را متصل کردید وارد Bios بشید احتمالا به عنوان یک درایو جدید شناخته شده نه یک USB ! اگر هم گزینه ای برای بوت از USB ندارد شاید با به روز کردن Bios مشکل شما رفع شده بشه ! برای دانلود آخرین نسخه Bios از سایت خود لپ تاپ استفاده کن.

================================================

سوال : من یکی از درایورای هاردم رو اشتباهی بجای فلش مموریم فرمت کردم. حالا وقتی میخوام برم توی درایوم ارور میده که باید فرمت شه. چیکار باید بکنم؟

پاسخ : اگه فرمت کرده باشید که دیگه دوباره ازتون نمی خواد فرمت بشه ! چیزی که الان به ذهنم میرسه اینه که فرمتش کنید و از برنامه های Recovery استفاده کنید و فایل هاتون را برگردانید.

================================================

سوال : درخصوص روشهای نصب چاپگر در لینوکس-معرفی نرم افزارهای معادل ویندوز در لینوکس-روشهای نصب کارت صدا مطلب میخوام برای درس آز سیستم عامل اما پیدا نکردم می تونید کمکم کنید

پاسخ : فروم های زیادی چه انگلیسی و چه فارسی به نام همان نسخه لینوکس و جود داره باید از آن ها استفاده کنید و البته Wiki و یا سایت هایی مثل http://ubuntu.ir که خود بچه های ایرانی پشتیبانی می کنن و عالی هستن.

================================================

سوال : چرا وقتي من با نرو ويژن يك فايلي رو رايت مي كنم در ويدو سي ديم تصوير داره ولي صدا نداره سيم هاشم چك كردم از چند تا فرمت مختلف استفاده كردم ولي باز درست نشد ولي در pc درسته چيكار بايد بكنم؟

پاسخ : مهم اینه که دستگاه پخش کننده شما چه نوعی از فرمت را پشتی بانی می کنه ! مثلا Divix,Xvid,MPEG4,AVI البته چندین نوع AVI داریم که با روش های Divixو Xvid کد شده اند یعنی هر Avi ای Avi استاندارد نیست ! فایلتون را به Avi استاندارد تبدیل کنید احتمالا مشکلتون حل میشه !

===============================================

سوال : من  به لپ تاپم یک فلش وصل کردم اما صفحه مانیتور لپ تاپ خاموش شد و دیگه هم تصویری رو نشان نداد. به نظره شما علتش چیه و چطور می تونم رفع کنم؟

پاسخ : مشکل شما خیلی خاصه !! اگر از همان ابتدای روشن شدن هیچ تصویری نمیده ببر پیش تعمیرکار اما اگر از بعد از ویندوز تصویر نمیده احتمالا ویروسی شده !

===============================================

سوال : از چند روز پیش این 2تا علامتا که هایلایت کردم خودبه خود توی پنجره مای کامپیوترم اضافه شده؛ اول این اولی که به شکل علامت کامپیوتره اضافه شد بعد از یکی دو هفته هم این موبایله! روشون که کلیک میکنم اون علامت کامیپوتره توی نوار پایین پنجره یه سری کاراکترای حروف و عدد بی معنی پشت سر هم رو نشون میده و علامت موبایله هم همون اسم خودش نشون داده میشه؛ دبل کلیک هم میکنم اتفاقی نمیفته و باز نمیشن فولدرا! حتی راست کلیک هم که میکنم منویی باز نمیشه و حتی پنجره مای کامیپوترم بسته میشه! پاک هم نمیشن اصلا!

طی این چند روز یه سری نرم افزار از لپ تاپم ریموو کردم و 2تا نرم افزار هم از یه دی وی دی سری اداب از شرکت پرند نصب کردم!
سیستمم آنتی ویروسش نورتونه و به روزه و ویندوزمم ویستا و اورجینال که مرتب هم آپدیتهای ویندوز رو نصب میکنم
خلاصه نگرانم کرده! میدونین اینا چی هستن و ممکنه چه بلایی سر سیستمم بیارن و در نهایت چطوری از شرشون خلاص شم؟!
 

پاسخ : راستش من توی متن شما علامت هایی که گفتین را ندیدم ! اما نهایتا شما مجبور به تغییر ویندوز میشید ! دقیق نمی دونم چی شده که راهنمایی کنم !

================================================

سوال : من سرویس تهیه کننده اینترنتم رو عوض کردم و الان مشکلی رو که دارم بعضی از سایتهایی رو که قبلا باز می کردم باز نمی شود مخصوصا با پسوند .ir از افرادی زیادی هم پرسیم اما به جوابی نرسیدم

پاسخ : ابتدا شما با پشتیبانی شرکت صحبت کنید و راهنمایی بخواهید اما مشکل شما بیشتر به DNS برمی گرده ! در ویندوز 7 وارد Control panel بشید و در قسمت Network and sharing center روی Change Adapter Setting بزنید حالا روی Local are connction که به مودم شما وصل است کلیک راست و Properties سپس از لیست روی TCP/IP V4 دوبار کلیک کنید و روی گزینه Use the following DNS Server کلیک کنید و در گزینه های خالی پایین آن دو مقدار 4.2.2.4 و 8.8.8.8 را وارد کنید ! احتمالا حل میشه .

==============================================

سوال : تازگی ها چند فیلم از اینترنت با فرمت ام کا وی دانلود کردم وبا هر پلیری که اجرا میکنم کمی بعد از نمایش فیلم کامپیوتر هنگ میکنه و مجبورم کامپیوتر رو ریزستارات کنم  میدونید دقیقا مشکل از کجاست؟ایا لازمه ویندوز رو دوباره نصب کنم؟

پاسخ : با برنامه ی VLC اجرا کن

==============================================

سوال : .داداشه من چند ماه است که اینترنت پر سرعت برای خانه تهیه کرده است که من با کامپیوتر خودم در اتاقم به اینترنت وصل می شوم واو با سیستم وایرلس در اتاق خودش.حالا می خواستم بدونم ایا امکان فهمیدن سایتهایی که من در کامپیوتر خودم به انها رجوع کردم توسط برادرم وجود دارد بدون اینکه به کامپیوترم دسترسی داشته باشد؟یعنی با لب تاپ خودش می تونه بفهمه من چه سایتایی رفتم؟البته رمز  ای دی اس ال دست اونه ها!همش میگه من به مرکز وصل می شم می دونم.هی تهدیدم می کنه می دونم چه سایتایی می ری!!کلافم.اطلاعات کامپیوتریم ضعیفه داره کم کم بهتر میشم ولی  با این نمی دونم چه کنم برادم راست می گه لیست تمام سایتایی که من رفتمو داره؟

پاسخ : آره شدنش که میشه و زیاد راه داره و نیازی نیست که وارد رایانه شما بشه ! چون کنترل شبکه و تنظیمات آن دست برادر شما است شما هم نمی توانید کاری کنید ! البته برادر شما هم داره اذیتتون میکنه اگه اطلاعات کامپیوتری زیادی نداره زیاد حساس نشو و صرفا شوخی بدون ! نهایتش اینه که بگید ثابت کنه بهتون و امتحانش کنید !

===============================================

سوال : چطور میشه تغییرات ویندوز {اضافه شدن فایلها درقسمتهای مختلف وتغییر}درویندوز ببینم برنامه برای این کار هست ؟

پاسخ : برنامه ای به نام your Uninstaller میتونه کمک بکنه. البته برخی آنتی ویروس ها مثل Nod32 در قسمت Tools>SysInspector و آنتی ویروس Kaspersky گزینه هایی برای این کار دارند.

===============================================

سوال : رم کامپیوترم تا دو هفته پیش موقع بالا اومدن بایاس(صفحه مشکی که میخواد اولش بالا بیاد) میزد 256 مگابایت ولی الان میزنه 2 مگابایت.سیستم عامل که بالا بیاد میزنه 2 گیگ ولی سرعت کامپیوتر رو اورده پایین همینطور گرافیک رو(512)

رم کامپیوترم 2 گیگا بایته

پاسخ : احتمال خیلی زیاد مشکل پیدا کردن.

=================================================

سوال : من در قسمت پرو فایل یاهو مسنجر عکس متحرک که میزارم ان را ثابت می کنه ؟

پاسخ : مشکلی وجود نداره در آن قسمت شما اجازه گذاشتن عکس متحرک را ندارید.

=================================================

سوال : ما 5 کامپیوتر داریم که 5 فولدر هم به اشتراک گذاشتیم یعنی شیر کردیم چطوری میشه اجازه ندهیم که مثلا بعضی از کامپیوتر ها به بعضی از فولدرهای شیر شده دسترسی داشته باشند؟؟ و بعضی کامپیوترها اجازه دسترسی داشته باشند؟یعنی اجازه  دسترسی به فولدر شیر در شبکه را چه شکلی میشه محدود کرد که هر سیستی در شبکه به اون دسترسی نداشته باشه؟ و سطح دسترسی را خودمون مشخص کنیم برای هر کامپیوتر داخل شبکه؟ درباره دورهای شبکه هم یه توضیحی بدهید ممنون میشم مثل دوره سیسکو یا دورهای مایکروسافت.

پاسخ : خوب شما ابتدا باید دوره Network Pluse را حتما ببینید ! ادامه دوره ها دیگه برمی گرده به علاقه شما در چه زمینه ای باشه ! مثلا فقط ویندوز سرور ! سرویس های آن  مثل Domain,DHCP,ISA... یا دوره های تخصصی تر دستگاه های Cisco که کلا ربطی به Microsoft نداره و فقط به درد دستگاه های خودش میخوره یا دوره های Firewall و امنیتی و غیره قطعا بعد از دوره Network Pluse متوجه این دوره ها خواهید شد.

اما برای Folder شما باید از Permission ها استفاده کنید که با کلیک راست روی پوشه و بعد Share کردن این کار انجام میشه ! باید دقت کنید که اگر در شبکه سرور Domain ندارید نام کاربر ها را در Permission باید درست وارد کنید. و دسترسی ای که می خواهید را در پوشه مورد نظر اعمال کنید.

=================================================

سوال : لب تاب من  دچار مشکل شده بعد از نصب ویندوز زمانی که درایور هاش رو نصب می کنم بعد از نصب درایور باتری چکر که مطمئنم واسه لبتاب خودم مشکل میده ومیگه که باتری با سیستم سازگار نیست تو حالت هایبرلات باتری رو دو باره نصب کن اما مشکل بعد از در اوردن و نصب مجدد هنوز هم ادامه داره ولی وقتی باتری رو کاملا در میارم لبتاب خیلی خوب کار می کنه ممیشه درایور باتری چکر رو پاک کرد تا مشکل حل شه اگه میشه چه طور این کار رو بکنم و اینکه من درایور ها رو فقط به این خاطر نصب می کن نور مانیتور رو بتونم تنظیم کنم اما با نصب تمام درایور باز هم این کار انجام نمیشه لطفا کمک کنید مدل لبتابم  وایو vgn-cs36gj است   ویندوز اورجينالش ویستا بوده ولی من 7 زدم

پاسخ : به نظرم کافیه که شما برنامه Battery Checker 4.0.0.05260 را نصب نکنید ! بعد از نصب ویندوز کافیه درایور های اصلی مثل گرافیک و شبکه و مادربرد و بلوتوث و کیبرد ... را نصب کنید و اضافه ها را نیازی نیست !

=================================================

سوال : من یه دسته گیم خریدم ولی کامپیوتر اونرو نمیشناسه،قبلا میشناخت ولی ساپورت نمیکرد ولی بعد از اینکه ویندوز رو عوض کردم کلا نشناخت ضمنا پورت های یو اس پی فلش وسایر چیز هارو میشناسه فقط اینرو نمیشناسه

پاسخ : ممکنه کابلش مشکل داشته باشه و البته بعضی از آن ها هم باید CD درایورش را هم نصب کرده باشید.

=================================================

سوال : من وقتی کامپیوترم رو خاموش میکنم و بعد دوباره روشن میکنم (بعد از مدتی یا ری استارت) فایل هایی که ریخته یا دانلود یا هرچی که تو کامپیوتر انجام داده بودم پاک و نیست و نابود میشه.ولی یه چند هفته بعد از خرید کامپیوتر اینطوری شده بود که اون فایل هایی هم که قبل از خراب شدن بود و ریخته بودم اونا پاک نمیشه و ثابت مونده
شما بگید چی کار کنم؟؟

پاسخ : ممکنه روی سیستم شما برنامه ای به نام Deep Freez نصب شده باشه باید آن را پاک کنید و در آخر یک User جدید ایجاد کنید و با آن نیط امتحان کنید.

==================================================

سوال : كامپيوتر جديداً خيلي هنگ مي كنه و بعد يه صفحه آبي مياد و بايد هي ري استارتش كنم ؟

پاسخ : در قسمت **** پيش نياز **** بخش ت را بخون.

=================================================

سوال : من یه کارت کپچر خریدم که با وینوز 7کار نمیکنه مجبور شدم از اکس پی استفاده کنم ولی بعداز نصب کارت کپچرم روی اکس پی کامپیوترو ریستارت کردم دیگه ویندوزم بالا نیومد در ضمن سیستم من وینوز 7هم داره که معمولا با اون کار میکنم وبعد از نصب اکس پی این ویندوزو نصب کردم.حالا هربار که از لیست بوت اکس پی رو انتخاب میکنم سیتم خودکار ریستارت میشود و ویندوز اکس پی بالا نمیاد. مشکل چیست؟

پاسخ : در قسمت **** پيش نياز **** بخش ت را بخون.

================================================

سوال : معلومات من در حد،مبتدی ومثل همه هستش.تازگی ها،علاقه شدید به طراحی سایت پیدا کرده ام.از اونجا که باید از طریق اموزشگاه وبه صورت ناپیوسته اقدام بیادگیری کنم،لطفآ به من بگید که از چه دوره ای باید شروع کنم،پیش نیازاین رشته چه درسی ست؟وبترتیب چه دوره هائی را باید سپری کنم؟

جواب شما خیلی مهم هست،چون اموزشگاه های شهرما،انچنان واحد مشاوره قوی ندارند.
درضمن منظور من از طراحی سایت،بصورت حرفه ای ویادگیری تمامی مباحث وکامل هستش.

پاسخ : خوب برای برنامه نویسی سایت من فرض می کنم که شما کامپیوتر نخواندید و بلد نیستید پس مراحل زیر را باید یادبگیرید :
1- تجزیه تحلیل برنامه و سیستم
2- الگورییتم برنامه نویسی
3- برنامه نویسی به زبان HTML
4-برنامه نویسی به زبان JavaScript
5-برنامه نویسی به زبان C مقدماتی
6-برنامه نویسی توسط dot net frameworks
7-برنامه نویسی به زبان #C
8- برنامه نویسی به زبان SQL
9-برنامه نویسی به زبان Ajax
10- CSS نویسی برای گرافیک
11- مقداری هم Photoshop

اگر این ها را بلد باشید می توانید یک سایت عالی و کامل بنویسید اما توصیه من اینه که در یکی از زبان ها مثل Ajax یا javascript یا SQL یا #C متخصص بشید و آن را حرفه ای یاد بگیرید.این اشکال در ایران است که یک برنامه نویس باید هزاران نوع دیگه را هم بلد باشد !!!! .

================================================

سوال : با توجه به اینکه تنظیمات لازم را برای گرفتن backupاتوماتیک از بانکهای اطلاعاتی درsql2005 انجام داده بودم متاسفانه از حدود یکماه پیش بکاپ اتوماتیک گرفته نم شود و برای انجام بکاپ دستی نیز با پیام خطای زیر مواجه می شوم
backup failed for server(microsoft.sqlserver.smo
system data .sqlclient.sqlerror: write on "programfile\microsoft.sqlserve\mssql.1\mssql\123"failed:112(error not found microsoft.sqlserver.smo
با توجه به نیاز مبرم جهت حل این مشکل لطفا راهنمایی فرمایید

پاسخ : گاهی اوقات زمانی که هارد سیستم یا رم سیستم پر میشه از این پیغام های نافرجام میده اما مت تخصص در SQL ندارم !

============================================

سوال : من ی کارت دی وی بی دارم :Sky view 2
درایورش فقط مال xp هست.سایت کمپانی سازندشم نیست کلا!ینی دومینش سرور نداره.جاهای دیگه هم گشتم واسه 7 پیدا نکردم درایورشو.
به نظر شما باید چیکا کنم؟آیا نرو افزاری هست ک بتونه درایور xp رو به 7 تبدیل کنه؟

پاسخ : نه همچین برنامه ای نداریم ! اما یک سری  DVD هایی وجود دارد که مخصوص درایور هستند شاید درون آن ها پیدا کنید.

===============================================

سوال : از کجا میشه فهمید سی پی یو 64 یا 32 ست؟ و نرم افزار 32 روی 64 نصب میشه؟ اگه ویندوز 64 بخوام نصب کنم چقدر رم میخواد سی پی یو من Pentium(R) Dual-Core CPU E5300 @ 2.60GHz. 64 هست یا 32؟

پاسخ : برنامه CPU-Z را دانلود کنید و آن را اجرا کنید ! اگر در قسمت Instruction کلمه ی EM64T وجود داشت یعنی پردازنده شما از دستورات 64بیتی پشتیبانی می کنه و برای CPU های AMD کلمه AMD64 را می نویسه !
بله برنامه های 32 روی 64 اجرا می شن مگر اینکه برنامه نویس آن برنامه را طوری نوشته باشد که الزام در اجرا شدن در محیط 32 داشته باشه ! که باید نسخه 64 آن برنامه را پیدا کنید! مثلا برنامه photoshop 32 را می توانید در ویندوز 64 نصب و اجرا کنید اما سرعت کار با آن در نسخه 64 بیتی کمتر است ! ویندوز 64 را برای 4G رم به بالا نصب می کنن البته برای کمتر هم می توان نصب کرد اما بهتره برای رم های بالا استفاده بشه !

=================================================

سوال : میخواستم تغییراتی در پراپرتیس اهنگ ایجاد کنم.........برااینکه بهتر متوجه بشین میخوام اسم بزارم روی اهنگ هام که هر وقت اون اهنگ رو باز کنی مشخصات خودم روی اون اهنگ باشه........ این کارو خودم بلدم انجام بدم.میخواستم این مشخصاتی راکه وارد میکنم طوری قفلشون کنم که هیچ کس نتونه مشخصات من رو روی اون اهنگ عوض کنه

پاسخ : این سوال را در پست قبلی جواب دادم.

===============================================

سوال : من ویندوزxpرو pcم نسب کردم سیستم خودکار گرافیک را نسب کرد الان تصویرم درسته ولی صدا ندارم در قسمت کنترول پانل کارت صدا را نمی بینم کارت صدا رو مادر بورده ومتئسفانه دراویر مادر بورد را گم کردم وتو سایت درایور مادر بورد iwil76487-640-5536995-23825 را نتونستم پیدا کنم

پاسخ : یک سری DVD هایی وجود دارد که مخصوص درایور هستند شاید درون آن ها پیدا کنید.

===========================================

سوال : من قبلا روی کامپیوترم xp نصب بود 3 تا درایو c,d,e داشتم حالا که روی درایو c ویندوز سون نصب کردم بعد از نصب فقط درایو c(که ویندوز روی آن نصب است)و درایو e در computer می آید و درایو d نمی آید نه خودش نه اطلاعاتش دوباره xp نصب کردم d اومد اطلاعاتشم میاد چرا با ویندوز7 نمیاد؟لطفا

پاسخ : احتمالا Drive Letter های شما به هم خورده در ویندوز 7 روی My Computer کلیک راست کنید و Manage بشید سپس گزینه Disk Management را انتخاب کنید ! باید تمامی درایو ها را ببینید ! حالا به غیر از یک درایو که حجم آن بین 8MB الی 350MB هست ممکنه درایوی داشته باشید که نام ندارد یا نام آن تکراری است ! با کلیک راست روی آن درایو روی گزینه Change Drive Letter and .. کلیک کنید و نام فعلی را حذف و یک نام دیگر به آن اضافه کنید !

==============================================

سوال : چرا بعضی هارو جواب دادین برای اسفند 90 اما یه سری از سوالا اصلا نوشته نشده؟

پاسخ : درست متوجه سوالت نشدم اما خوب یک سری از دوستان سوالات خودشون را به صورت E-mail و یا نظر خصوصی ارسال می کنن که شما آن ها نمی بینید!

=============================================

سوال : ویندوز لپ تاپ من اورجینال نیست والان چند روزیه که روی دسک تاپ نوشته که
Windows 7
Build 7600
This copy of Windows is not genuine

پاسخ : در قسمت **** پيش نياز **** توضیح دادم.

==============================================

سوال : من وقتی نام پوشه ها یا فایل هامو عوض میکنم فرمت فایل ها عوض میشه چی کار کنم؟

پاسخ : وارد My computer بشید و از منوی Tools>Folder Option را انتخاب کنید سپس در تب General از لیست پایین تیک گزینه Hidd Extension for knowing file type را بزنید و یا در زمان تغییر نام دادن از آخرین نقطه در اسم فایل به بعد را تغییر ندهید.